AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Jeg er kvinne uten barn og når jeg møter venninner snakker de stort sett kun om barna. Jeg skjønner at barna er en stor del av hverdagen og livet, men det er ikke spesielt interessant for andre å høre på. Min bror er også uten barn og når han er sammen med kamerater som har barn snakker de aldri om barna, det er bare aldri et tema. Hvorfor er det slik? Anonymkode: c393b...919 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kvinne uten barn og når jeg møter venninner snakker de stort sett kun om barna. Jeg skjønner at barna er en stor del av hverdagen og livet, men det er ikke spesielt interessant for andre å høre på. Min bror er også uten barn og når han er sammen med kamerater som har barn snakker de aldri om barna, det er bare aldri et tema. Hvorfor er det slik? Anonymkode: c393b...919 Vet du, dette har jeg også lurt på. Når vi sitter på jobb og spiser lunsj med bare kvinner tilstede går det kun i barn. Og da mener jeg KUN. Gjerne med detaljer om bleieskift mens vi spiser. Er det menn tilstede går det mer i fotball, fiske, dagsaktuelle saker. Selv fiske interesserer meg mer enn å høre detaljer om folks barn. Jeg tror faktisk mange kvinner ikke merker at de gjør det selv, får jeg har flere ganger opplevd at kvinner som snakker kun om barna kritiserer andre kvinner for å gjøre det samme. Anonymkode: 29746...a3b 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Vel jeg er kvinne og har tre barn. Snakker ikke så mye om dem, og ihvertfall ikke med folk som ikke har barn selv. Så kanskje de som synes det er plagsomt skal vurdere å bytte omgangskrets? Anonymkode: cde2f...051 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 Kvinner er i snitt mer interessert i forhold, familie og de nære relasjoner enn det menn er. Menn er i snitt mer interessert i ting som er utenfor privatsfæren. Begge deler er helt greit. Anonymkode: e60d4...eba 9
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 Menn er heldige som er sånn, de får også fortsatt "være seg selv" selv etter barn. Jeg tror jeg må få meg flere barnefrie venninner... Anonymkode: 196f8...f8b 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 Menn snakker bare ikke med hverandre om barn, men de snakker om dem med oss kvinner. Til og med med oss som er frivillig barnløse også. Anonymkode: 0f46a...d60 2
Sylveon Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinner er i snitt mer interessert i forhold, familie og de nære relasjoner enn det menn er. Menn er i snitt mer interessert i ting som er utenfor privatsfæren. Begge deler er helt greit. Anonymkode: e60d4...eba Jeg tror AB har et poeng her. Min erfaring er at det er kvinner som holder styr på hverdagen hjemme, hva ungene skal ha på, hvilken tur de skal på, hva de trenger av nye ting, organiserer timeplanene og annet som kommer med. Menn dilter gjerne litt etter i familieting og er mer litt sånn: Dette er jeg ikke interessert i så jeg orker ikke å delta, men bare gjør som jeg får beskjed om. Så samtaletemaene er jo deretter. Endret 21. desember 2019 av Sylveon 6
Sylveon Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne uten barn og når jeg møter venninner snakker de stort sett kun om barna. Jeg skjønner at barna er en stor del av hverdagen og livet, men det er ikke spesielt interessant for andre å høre på. Min bror er også uten barn og når han er sammen med kamerater som har barn snakker de aldri om barna, det er bare aldri et tema. Hvorfor er det slik? Anonymkode: c393b...919 Jeg må bare spørre... hva snakker du om når du treffer venninner? Det er jo naturlig at mennesker snakker om ting som de er interessert i og jeg vil tro at det samme gjelder for deg? Eller? Hva snakker du om? Snakker du om ting som ikke interesserer deg og ting som ikke er en stor del av din hverdag? Tror du alle samtaleemnene dine er så ekstremt spennende og interessant å høre om for andre? Jeg må bare si at jeg lurer. Endret 21. desember 2019 av Sylveon 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #9 Skrevet 21. desember 2019 Jeg er enig. Blir gal av den ensporetheten. Anonymkode: 59c05...557 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #10 Skrevet 21. desember 2019 Fordi menn prater om ting som er interessante og relevante, gjerne om ting dem har noe felles i. Anonymkode: 05257...c39
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #11 Skrevet 21. desember 2019 Mange kvinner har lav egenverdi, og får endelig verdi via barna sine. Anonymkode: 25532...2f5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #12 Skrevet 21. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi menn prater om ting som er interessante og relevante, gjerne om ting dem har noe felles i. Anonymkode: 05257...c39 Synes ikke det er mindre enspora med mennene sol bare snakker om sykkel og fotball i lunsjen. Anonymkode: 59c05...557 4
Million Skrevet 21. desember 2019 #13 Skrevet 21. desember 2019 Det tror jeg er noe som kvinner ofte prater mest om når barna er små. Det var sånn blant meg og mine venninner også, før når ungene var små og mye skjedde. Utvikling, uhell, fremskritt, lært nye ting, alt mulig ungene gjør. Det er vel kvinners redeinstinkt, familieinstinktet, som gjør at vi prater mye om akkurat dette. Det avtar med årene, er min erfaring. I alle fall har det gjort det med meg og mine kvinnelige venner og bekjente. Nå er det bare hvis det er skjedd noe spesielt at man nevner det. Det er i alle fall langt i fra bare unger man prater om når de er blitt voksne/store. 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #14 Skrevet 21. desember 2019 6 minutter siden, Sylveon skrev: Jeg må bare spørre... hva snakker du om når du treffer venninner? Det er jo naturlig at mennesker snakker om ting som de er interessert i og jeg vil tro at det samme gjelder for deg? Eller? Hva snakker du om? Snakker du om ting som ikke interesserer deg og ting som ikke er en stor del av din hverdag? Tror du alle samtaleemnene dine er så ekstremt spennende og interessant å høre om for andre? Jeg må bare si at jeg lurer. De må jo ha andre interesser enn bare barna sine. Jeg prøver å tilpasse samtaletemaene til de jeg er sammen med, har nok av ting og snakke om liksom. Anonymkode: 1944a...901 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #15 Skrevet 21. desember 2019 Det var gjort en undersøkelse om hva kvinner og menn snakket om på hyttetur når det andre kjønnet ikke var tilstede. Og ja, alle fordommer viser seg å stemme. Kvinner snakker mest om barn, familie, mat, klær, sminke og følelser, og menn om biler, jakt, jobb, fiske, fotball, sex og politikk. Anonymkode: 8e8a4...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #16 Skrevet 21. desember 2019 Tror det er fordi damer ofte holder familien samlet, menn liker å ha familie men ikke å bidra så mye på eget initiativ. Dermed er ikke barna så viktige for de å prate om heller, viktigere å prate om at Liverpool vant igjen. I min venninne flokk fikk halvparten barn samtidig og vi hadde en stor tendens til å begynne å prate om barna, helt automatisk, men tilslutt la vi ned "forbud" mot at det skulle være samtaleemne, pga de som ikke hadde barn, og vi møttes såpass sjelden at vi ville ha venninne tid når vi først møttes. Anonymkode: 15868...0d4 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #17 Skrevet 21. desember 2019 Ja, småbarnsmødre er ofte utrolig enspora. Har (stort) barn selv, men har aldri egentlig vært så interessert i " temaet barn" generelt, både hva gjelder mitt eget eller andres. Selvsagt er jeg interessert i mitt barns liv og hverdag, men hvorfor blande andre inn i dette hele tiden? Jeg er jo opptatt av andre ting i livet også. Og andres barn interesserer meg i alle fall ikke! Mødre må forsøke å komme seg litt ut av bobla si, og se litt utenfor sin egen sfære. Konstant prat om barn er dritkjedelig. Anonymkode: 19ffe...32a 2
Gjest O.G. Skrevet 21. desember 2019 #18 Skrevet 21. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne uten barn og når jeg møter venninner snakker de stort sett kun om barna. Jeg skjønner at barna er en stor del av hverdagen og livet, men det er ikke spesielt interessant for andre å høre på. Min bror er også uten barn og når han er sammen med kamerater som har barn snakker de aldri om barna, det er bare aldri et tema. Hvorfor er det slik? Anonymkode: c393b...919 Kvinner får status av foreldreskap, menn gjør ikke nødvendigvis det.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #19 Skrevet 21. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne uten barn og når jeg møter venninner snakker de stort sett kun om barna. Jeg skjønner at barna er en stor del av hverdagen og livet, men det er ikke spesielt interessant for andre å høre på. Min bror er også uten barn og når han er sammen med kamerater som har barn snakker de aldri om barna, det er bare aldri et tema. Hvorfor er det slik? Anonymkode: c393b...919 Snakker de aldri om barna? Det er jo virkelig bare trist. Anonymkode: fa9aa...7e0 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #20 Skrevet 21. desember 2019 Mødre snakker mye om barna fordi de er det viktigste i livet og deres største interesse. Fedre snakker ikke like mye om barna fordi de ikke er like interessert som mødrene. Politisk ukorrekt å si men sant. Ikke dermed sagt at det gjelder alle Anonymkode: c6bf4...b39 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå