Mrs_M Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Skal prøve ut denne oppskriften i helga og lurer på følgende : -Skal kaken være klissete ? Er redd for å steke den for lenge / for lite.. -Hvor stor skal langpannen være, har nemlig to forskjellige str ? 5 eggehviter 4 dl farin 30 ritzkjeks 250 g salte peanøtter 1,5 ts bakepulver 1,5 ts vaniljesukker Krem: 5 eggeplommer 4 ss melig 75 g mørk kokesjokolade 1 boks fløte
Elbereth Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 Det er denne oppskriften jeg bruker, og jeg har den i en stor langpanne. Den skal steke i 20 min, og da er den passe. Bunnen skal bli litt hard når den er kald. Husk å fylle kaken noen timer før servering, så bunnen mykner, ellers er den vanskelig å skjære av. Kremfløten skal piskes for seg med sukker, og dette skal fylles mellom de to lagene og oppå. På toppen helles sjokoladekremen. Jeg pleier å bruke en hel plate (100 g) kokesjokolade og smelte den i en kaffeskvett (ca 1 ss). Husk å avkjøle før du blander med eggedosisen. Kaka er enkel å bake og vanvittig god. Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Skal bunnen i langpanna deles i to etter den er stekt da, og fyllet skal være mellom? (Har ikke sett eller smakt snickers-kake før, men fikk veldig lyst til å prøve å bake! ) K
Charmina Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Jeg synes denne er vidunderlig jeg : SNICKERSKAKE : 4 eggehviter og 3 dl. sukker piskes 20 stk. Ritz kjeks knuses 2 dl. peanøtter ALT DETTE BLANDES stekes ved 175 grader ca. 25 min.(2 runde kakeformer eller langpanne) FYLL: 3dl fløtepiskes og legges mellom og oppå, event. legg litt peanøtter imellom. 1 plate kokesjokolade(mørk) 50 gr. smør og1 s.sskaffe smelt og avkjøl dette. 4 eggeplommer og 4 s.s. sukker piskes Alt dette blandes og haes oppå. Peanøtter strøs over. Nam nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå