Gå til innhold

Når barn får med seg andres ting hjem fra skolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke normalt at foreldre kommer å leverer tilbake tingen med en gang? Det hadde hvertfall jeg gjort. Det er 1klassinger.

Anonymkode: 0a5d1...283

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken ting er det snakk om? Forskjell på en vinterdress og en random bomullsgenser. 

Har de oppdaget at de har en ting for mye? Her dukket jentungens utebukse opp et halvår etter den forsvant - når de som hadde fått den med ved en feil gjorde klart vintertøyet og oppdaget en bukse for mye.

Er tingen merket? Vet de at det er ditt barns ting? Er det noe som haster å få tilbake? Eller kan det vente til over nyttår og leveres tilbake på skolen? Bor de som har det et stykke unna? Isåfall kanskje de kommer innom en dag det passer at de skal forbi?

Anonymkode: 851be...b46

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken ting er det snakk om? Forskjell på en vinterdress og en random bomullsgenser. 

Har de oppdaget at de har en ting for mye? Her dukket jentungens utebukse opp et halvår etter den forsvant - når de som hadde fått den med ved en feil gjorde klart vintertøyet og oppdaget en bukse for mye.

Er tingen merket? Vet de at det er ditt barns ting? Er det noe som haster å få tilbake? Eller kan det vente til over nyttår og leveres tilbake på skolen? Bor de som har det et stykke unna? Isåfall kanskje de kommer innom en dag det passer at de skal forbi?

Det er snakk om vinterskoen. Tok ferie i går og der står kun den ene skoen igjen og den ene skoen til det andre barnet. Altså det andre barnet har tatt med seg to høyresko. Fikk skolen til å finne ut hvem foreldrene er og ringe de. De sa de skulle komme innom med skoen senere på dagen, men hørte ikke et pip. Kjenner jeg bare blir skikkelig irritert. Hadde det vært en sokk, men det er noe så vesentlig som en sko. Hn har ikke flere. Sitter her og må utsette planene fordi han ikke kan gå ut med en sko.. 

• Liker 2
Skrevet

Stikk innom og bytt sko selv da? Det hadde jeg gjort - for jeg hadde selvsagt tatt med det andre barnets sko. Sannsynligvis hadde jeg dratt innom på vei hjem fra skolen. 

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stikk innom og bytt sko selv da? Det hadde jeg gjort - for jeg hadde selvsagt tatt med det andre barnets sko. Sannsynligvis hadde jeg dratt innom på vei hjem fra skolen. 

Nei, det er ikke vi som har tatt med feil sko her, så de får ordne opp. De fikk merkelig nok tid til å hente sin egen sko på skolen som ligger 3 min unna der vi bor, men dreit i å levere vår tilbake. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vi som har tatt med feil sko her, så de får ordne opp. De fikk merkelig nok tid til å hente sin egen sko på skolen som ligger 3 min unna der vi bor, men dreit i å levere vår tilbake. 

Da får du nesten bare vente, da. 

Anonymkode: 24537...b63

• Liker 3
Skrevet

Ok, da kan du strengt tatt skylde deg selv for at dere ikke kommer dere ut. Det er fint å være prinsippfast, men det finnes en grense der man bikker over til rigid.

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får du nesten bare vente, da. 

Anonymkode: 24537...b63

Ja, men syns bare det er sløvt og frekt. 

Skrevet

Ok, da kan du strengt tatt skylde deg selv for at dere ikke kommer dere ut. Det er fint å være prinsippfast, men det finnes en grense der man bikker over til rigid.

Okei ja, hvorfor mener du det? 

Skrevet

Hvis det har skjedd her så legger jeg det i sekken og så tar han det med seg på skolen igjen dagen etterpå. Hvis han hadde fått med seg noe nå i ferien så kunne de kommet her og hentet det selv hvis det var viktig eller så kunne jeg tatt det med hvis jeg skulle den veien.

Men jeg er jo ikke vanskelig, hadde noen ringt og det var slik at vi hadde fått med seg en sko og de ikke hadde flere par så hadde jeg nok tatt turen og levert skoen.

Hadde jeg vært i denne situasjonen selv og noen hadde fått med seg sønnen min sin sko så hadde jo jeg egentlig tatt det som en selvfølge at jeg skulle hente den skoen selv, spesielt hvis det var viktig. Kan jo strengt talt ikke forvente at andre skal slippe alt og løpe avgårde for min del så for å være sikker på at vi hadde fått tilbake skoen raskt så hadde jeg fikset det selv.

Selvgjort er velgjort.

• Liker 6
Skrevet

Seriøst.. bare gå å hent den *** skoen! Mye lettere enn å sitte her og irritere seg.. Folk ass! 

Og husk å ønske dem en riktig god jul når du henter skoen! Dette er folk du skal ha et forhold til i maange år fremover...

Anonymkode: a7896...215

• Liker 15
Skrevet
4 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hvis det har skjedd her så legger jeg det i sekken og så tar han det med seg på skolen igjen dagen etterpå. Hvis han hadde fått med seg noe nå i ferien så kunne de kommet her og hentet det selv hvis det var viktig eller så kunne jeg tatt det med hvis jeg skulle den veien.

Men jeg er jo ikke vanskelig, hadde noen ringt og det var slik at vi hadde fått med seg en sko og de ikke hadde flere par så hadde jeg nok tatt turen og levert skoen.

Hadde jeg vært i denne situasjonen selv og noen hadde fått med seg sønnen min sin sko så hadde jo jeg egentlig tatt det som en selvfølge at jeg skulle hente den skoen selv, spesielt hvis det var viktig. Kan jo strengt talt ikke forvente at andre skal slippe alt og løpe avgårde for min del så for å være sikker på at vi hadde fått tilbake skoen raskt så hadde jeg fikset det selv.

Selvgjort er velgjort.

Okei. Jeg tar det som en selvfølge at de skal levere siden det er de som har gjort feil. Hadde faktisk vært flau og kjørt å levert den med en gang om vi hadde tatt med oss andres ting. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud voks opp. Er det så jævlig viktig så får du hente skoen selv. Makan til drama altså 

Anonymkode: 283a8...8ef

• Liker 11
Skrevet

Men herregud voks opp. Er det så jævlig viktig så får du hente skoen selv. Makan til drama altså 

Anonymkode: 283a8...8ef

Jeg kan ikke kjøre. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei ja, hvorfor mener du det? 

Fordi du i stedet for å dra og hente skoen slik at dere kan gjennomføre det dere har planlagt, sitter hjemme og er furt for at skoen ikke dukker opp. Jada, man kan si at i utgangspunktet er det den som har gjort feil som bør ordne opp, jeg er enig i det, men når den 'uskyldige' parten trenger at det blir ordnet, så blir det for dumt å nekte å bare ordne det av prinsipp. 

• Liker 8
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Jeg tar det som en selvfølge at de skal levere siden det er de som har gjort feil. Hadde faktisk vært flau og kjørt å levert den med en gang om vi hadde tatt med oss andres ting. 

Jaha, du hadde blitt flau over at førsteklassingen din hadde tatt med seg feil ting hjem?

Det hadde ikke falt meg inn å bli flau over noe slikt, det er jo ikke uvanlig at så små barn tar feil. Og kan ikke forstå at det skal være noe å være flau over, folk gjør feil.

Men hvis det er så viktig så for du jo bare ta turen til de som har tatt skoen med en feiltagelse og hente den da. 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du i stedet for å dra og hente skoen slik at dere kan gjennomføre det dere har planlagt, sitter hjemme og er furt for at skoen ikke dukker opp. Jada, man kan si at i utgangspunktet er det den som har gjort feil som bør ordne opp, jeg er enig i det, men når den 'uskyldige' parten trenger at det blir ordnet, så blir det for dumt å nekte å bare ordne det av prinsipp. 

Jeg hadde ikke mulighet til å hente den i går. Det var ikke meg som hentet barnet heller, så jeg var der ikke. Og jeg kan som sagt ikke kjøre. Pga medisiner. 

Men ja, jeg er furt ja, for jeg synes det er frekt. Som sagt hadde det vært en sokk hadde jeg ikke brydd meg, men når det er såpass viktig ting som en sko så.. 

Skrevet
3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jaha, du hadde blitt flau over at førsteklassingen din hadde tatt med seg feil ting hjem?

Det hadde ikke falt meg inn å bli flau over noe slikt, det er jo ikke uvanlig at så små barn tar feil. Og kan ikke forstå at det skal være noe å være flau over, folk gjør feil.

Men hvis det er så viktig så for du jo bare ta turen til de som har tatt skoen med en feiltagelse og hente den da. 

Ja, jeg ser da til at min får riktig tøy og sko på seg når jeg henter. 

Skrevet

Ring eller send en SMS da vel, der du forklarer at dere trenger skoen nå og at det er vanskelig for deg og hente siden du ikke kan kjøre selv. 

• Liker 10
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er helt enig i at den som roter det til skal ordne opp.

Og ja, jeg hadde blitt skikkelig irritert dersom de ikke ordnet opp. Men jeg hadde truffet de tiltak som var nødvendig for å få tak i skoen istedenfor å sitte hjemme og syde. F.eks. kan du nå ringe de og spørre om skoen befinner seg på skolen?

Altså: Jeg er helt enig i at det er teit å ikke ordne opp, men det får da være grenser for hvor langt du skal strekke prinsippene.

Ring dem og spør når skoen kommer - om de eventuelt kan sette den fra seg på skolen hvis det er for stor heft å komme innom deg og fortell dem gjerne at du vil ut av huset og ikke kan det uten at poden har en sko til hver fot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...