Gå til innhold

Angrer på delt omsorg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angrer dere på delt bosted, at dere gikk med på det?

Anonymkode: 2f594...ee7

Skrevet

Nei. Vanskelig for meg, men til det beste for barn og far. I slike situasjoner skal barnets beste settes først. Alltid.

Anonymkode: 81876...a55

• Liker 15
Skrevet

Nei, hvorfor det?

Anonymkode: e32b0...c51

Skrevet

Må være rart å h barn 1uke og ikke den andre uken. Sikkert deilig med frihet men må være trist å være så mye fra barna sine. Kan ikke forstå at folk klarer det.Men samtidigngodt for barna og få være med begge foreldrene. Fint at fedre tar ansvar og :)

Anonymkode: e5273...b1b

• Liker 4
Skrevet

Nei, men barna ville etterhvert bo hos meg, så gikk fra 50/50, til 60/40 til 70/30 til 100/0 over en 5-6 års perioden. Barn blir lei av å flytte mellom to hjem. Spesielt jenter med store garderober og mye sminke.  Det er mye tøffere enn man tror. Lytt til barna.

Anonymkode: e9061...bf5

• Liker 22
Skrevet

Jeg forstår ikke dette. Når du skriver og lurer på om noen angrer på delt bosted, så betyr det at du ser det som noen du kan velge ¨å gjøre, eller ikke velge å gjøre. Far har like mange rettigheter som deg, likevel føler jeg ofte at mange mødre mener de skal bestemme hvor mye samvær barn og unger skal ha.

I utgangspunktet har barna like mye rett på far og mor, og det er dette man må ta utgangspunkt i.

Anonymkode: b8b4d...04b

• Liker 19
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men barna ville etterhvert bo hos meg, så gikk fra 50/50, til 60/40 til 70/30 til 100/0 over en 5-6 års perioden. Barn blir lei av å flytte mellom to hjem. Spesielt jenter med store garderober og mye sminke.  Det er mye tøffere enn man tror. Lytt til barna.

Da var du heldig at han gikk med på at du kunne øke ditt samvær med barna. Noen vil jo nærmest anmelde deg om du nevner det. 

Anonymkode: d0af0...ae2

• Liker 1
Skrevet (endret)
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angrer dere på delt bosted, at dere gikk med på det?

Jeg tenker det krever godt samarbeid mellom foreldrene. Hvis man har veldig ulike forventninger og regler tror jeg det blir vanskelig.

Endret av elisa1819
Skrevet

Nei, delt bosted fungerer veldig godt for oss.

Anonymkode: 29928...0f6

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var i samme situasjon, bare at det gikk rett fra 60/40 favør mor til null/hundre den dagen "barnet" startet på videregående.  Mor var godt fornøyd så lenge hun kunne motta barnetrygd og bidrag uten å ha noe omsorg i form av boligtjenester.

Skrevet

Jeg tror delt bosted er best for foreldrene men dessverre ikke best for barna. Tenk så stress å måtte leve i koffert og flytte frem og tilbake hver uke... Aldri ha et fast hjem. 

Anonymkode: 77ff2...956

• Liker 24
Skrevet

Nei, aldri. Barnet har like mye rett på sin far som meg som mor. Så lenge barnet trives og vil bo 50/50 fortsetter vi sånn.

Anonymkode: 7cc78...821

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror delt bosted er best for foreldrene men dessverre ikke best for barna. Tenk så stress å måtte leve i koffert og flytte frem og tilbake hver uke... Aldri ha et fast hjem. 

Anonymkode: 77ff2...956

Hvorfor må man leve i en koffert? Har ikke de fleste barn dobbelt opp av alt i en sånn situasjon? Her har h*n dobbelt å vel så det av absolutt ALT, og eneste så blir tatt med er leker eller lignende som barnet ønsker å ha med seg til den andre forelderen. H*n sier selv at h*n ikke vil bo ett fast sted for savnet etter den andre forelderen + partner og søsken (begge steder) blir for stort. Kan funke for noen altså❤️😉

Anonymkode: 7cc78...821

• Liker 12
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Da var du heldig at han gikk med på at du kunne øke ditt samvær med barna. Noen vil jo nærmest anmelde deg om du nevner det. 

Jeg er mannen. Hun gikk med på det fordi hun så det var det beste for barna, og hun har fått flere barn, så lettere å gi slipp da.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor det?

Anonymkode: e32b0...c51

Jeg har sett nok av tilfeller der 50/50 i praksis betyr at mor har alt ansvaret og alle utgiftene mens far bare har sin tilmålte tid for å slippe bidrag og føle seg likeverdig. Da kan jeg godt forstå at man angrer.

Anonymkode: 6435f...b70

• Liker 10
Skrevet

Her fungerte det absolutt ikke. 

Sønnen vår trivdes ikke når han var til faren. Han bodde et stykke unna, vennene hans kunne ikke komme på besøk, det var liten plass. Han kjedet seg mye. Faren jobbet mye sent og han var hjemme med stemoren. Hyggelig dame, men han sa han ikke klarte å snakke om noe med henne. 
Han har en halvsøster som er mye mindre, og stemoren bruker mye tid med henne. 

Så da gikk vi tilbake til annenhver helg og en dag andre uken hvor han og far drar på kino sammen. Gutten trives mye bedre med denne ordningen. Blid gladere og skolearbeidet har bedret seg 😊 Far kommer ofte på besøk når han er i nærheten, ringer ofte også. gutten er 10 år. 

Ikke alltid at delt bosted fungerer for alle familier. Jeg hørte på sønnen min og tok hensyn til hva han ønsket. Heldigvis har samarbeidet med far bedret seg med tiden, men hadde det vært noen år tilbake så hadde far nektet. 

Anonymkode: 381a1...95a

• Liker 18
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett nok av tilfeller der 50/50 i praksis betyr at mor har alt ansvaret og alle utgiftene mens far bare har sin tilmålte tid for å slippe bidrag og føle seg likeverdig. Da kan jeg godt forstå at man angrer.

Anonymkode: 6435f...b70

Har noe av samme inntrykket. Karrieremenn som ikke er så opptatt av å bidra på hjemmebane men som krever delt bosted, og overlater omsorgen til andre. Da burde heller barna få ett hjem og samvær med far.

• Liker 7
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her fungerte det absolutt ikke. 

Sønnen vår trivdes ikke når han var til faren. Han bodde et stykke unna, vennene hans kunne ikke komme på besøk, det var liten plass. Han kjedet seg mye. Faren jobbet mye sent og han var hjemme med stemoren. Hyggelig dame, men han sa han ikke klarte å snakke om noe med henne. 
Han har en halvsøster som er mye mindre, og stemoren bruker mye tid med henne. 

Så da gikk vi tilbake til annenhver helg og en dag andre uken hvor han og far drar på kino sammen. Gutten trives mye bedre med denne ordningen. Blid gladere og skolearbeidet har bedret seg 😊 Far kommer ofte på besøk når han er i nærheten, ringer ofte også. gutten er 10 år. 

Ikke alltid at delt bosted fungerer for alle familier. Jeg hørte på sønnen min og tok hensyn til hva han ønsket. Heldigvis har samarbeidet med far bedret seg med tiden, men hadde det vært noen år tilbake så hadde far nektet. 

Anonymkode: 381a1...95a

Huff, enkelte fedre ser ikke barnas behov. Når var samlivsbruddet og hvor lenge hadde dere ordning med delt bosted?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Viktig og lytte til barnas ønsker. Kjenner flere som endte opp med fast bosted hos mor, spesielt jenter. 

• Liker 2
Skrevet

Barna trives ikke med ordningen og vil bo fast hos meg, men far nekter å endre. Han mener at hans rettigheter er viktigere enn barna. Ikke det at han er noe særlig hjemme når han har barna...... 

Anonymkode: 0170a...2a9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...