AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Del Skrevet 21. desember 2019 Har kjøpt ny kjole i 100% tynn ull. Den er veldig elektrisk, knitrer og klenger seg til kroppen. Hva kan jeg gjøre med det? Mener de i butikken nevnte på å stryke milo mykemiddet over? Men hvordan gjør jeg det? Heller mykemiddel over en klut og drar over kjolen? Noen som har råd til meg? Anonymkode: ce8e7...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Del Skrevet 21. desember 2019 Skyllemiddel når du vasker den. Anonymkode: 0a3aa...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingveis Skrevet 21. desember 2019 #3 Del Skrevet 21. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skyllemiddel når du vasker den. Anonymkode: 0a3aa...2c7 Er du gal? Bruker ikke skyllemiddel på ull. Vask kjolen med Milo, det hjelper 😊 Om ikke kan du eventuelt bruke litt hårspray på den, det gjør jeg ofte med elektriske plagg. Spray fra et stykke unna, så kjolen ikke blir helt stiv 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Del Skrevet 21. desember 2019 2 minutter siden, Ingveis skrev: Er du gal? Bruker ikke skyllemiddel på ull. Vask kjolen med Milo, det hjelper 😊 Om ikke kan du eventuelt bruke litt hårspray på den, det gjør jeg ofte med elektriske plagg. Spray fra et stykke unna, så kjolen ikke blir helt stiv 😊 Jeg ønsker ikke vaske den nå. Når du bruker hårspray, vrenger du kjolen og sprayer på innsiden eller utsiden av kjolen? Anonymkode: ce8e7...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingveis Skrevet 21. desember 2019 #5 Del Skrevet 21. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke vaske den nå. Når du bruker hårspray, vrenger du kjolen og sprayer på innsiden eller utsiden av kjolen? Anonymkode: ce8e7...17c Jeg sprayer på utsiden. Ikke så mye som skal til, så prøv deg litt fram. Anbefaler å bruke en lett spray, som ikke blir veldig klissete 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 21. desember 2019 #6 Del Skrevet 21. desember 2019 Har samme problem med silke og syntetisk. Er hårspray virksomt her også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Del Skrevet 21. desember 2019 Legg den i en pose i fryseren i noen timer 😊 Det hjelper også mot loing 👍🏻 Anonymkode: 7c0e6...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Del Skrevet 21. desember 2019 Zizzi selger antistatisk spray til klær, men vet ikke om det kan brukes på ull eller kun på syntetiske klær. Anonymkode: 930b4...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #9 Del Skrevet 21. desember 2019 10 minutter siden, Ingveis skrev: Er du gal? Bruker ikke skyllemiddel på ull. Vask kjolen med Milo, det hjelper 😊 Om ikke kan du eventuelt bruke litt hårspray på den, det gjør jeg ofte med elektriske plagg. Spray fra et stykke unna, så kjolen ikke blir helt stiv 😊 Dette er jo fullstendig uriktig. En kan fint bruke skyllemiddel på ull. Ikke nødvendig for hver vask, men når plagget begynner å klistre seg til kroppen igjen går det fint. Forøvrig så er det innsiden av plagget som skal sprayet med hårspray om en ikke ønsker å vaske det. Anonymkode: f2061...a60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingveis Skrevet 21. desember 2019 #10 Del Skrevet 21. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo fullstendig uriktig. En kan fint bruke skyllemiddel på ull. Ikke nødvendig for hver vask, men når plagget begynner å klistre seg til kroppen igjen går det fint. Forøvrig så er det innsiden av plagget som skal sprayet med hårspray om en ikke ønsker å vaske det. Anonymkode: f2061...a60 Jeg har jobbet i klesbutikk i 9 år, så har kunnskap om dette 😊 Det har ikke noe å si om du sprayer på innsiden eller utsiden forsåvidt, men jeg personlig syns det fungerer best å spraye på utsiden. Man får også tak i antistatisk spray i flere butikker, så det går jo også an å spørre etter. Skyllemiddel/tøymykner skal kun brukes på håndklær og sengetøy. Bruk det iallfall IKKE på plagg som inneholder stretch, for da ødelegger du plagget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 21. desember 2019 #11 Del Skrevet 21. desember 2019 Milo har eget skyllemiddel for ull, kan teste ut det? Tror jeg ville prøvd å skylle den opp selv om du ikke er så gira på å vaske den nå. Bland ut litt milo med vann i ei bøtte, eller i vasken, og putt kjolen oppi sånn at den blir gjennomvåt. Den er jo ikke møkkete så trenger ikke vaske den grundig, bare skyll den opp. Tøm ut vannet med milo og skyll kjolen flere ganger sånn at du får ut vaskemiddelet. Ullplagg som er håndvasket er det lurt å tørke ved at du legger plagget på en stor håndduk og ruller plagget inn i håndduken til ei tykk pølse. Legg den oppå et tørkestativ å la den tørke litt inni håndduken (håndduken suger til seg vannet sånn at ullplagget tørker fortere og du slipper vannsøl på gulvet. Ta bort håndduken og la plagget tørke flatt sånn at det ikke siger og mister fasong. Jeg bruker endel ullkjoler, og noen av de er statiske og klenger seg til kroppen uansett hva man gjør. Eneste som funker da er å bruke en glatt underkjole eller en trang singlet i glatt stoff og strømpebukse som ikke er ull. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #12 Del Skrevet 21. desember 2019 Hvilke klær har du brukt sammen med kjolen? Hvis du går i Crocs/plast-tøfler eller har hatt på en jakke/et skjerf med polyester i, så vil klærne bli statiske. Anonymkode: c9a48...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #13 Del Skrevet 21. desember 2019 Ts her. Kjolen er splitter ny, så har ikke prøvd den ut over utenpå olabuksen. Den er veldig statisk, bare jeg tar på den. Har nå sprayet på utsiden med hårspray, hadde ingen effekt desverre. Prøver nå å putte den i fryseren frem til i morgen og får da ta ny vurdering på hva jeg gjør da. Takker for alle tips! Anonymkode: ce8e7...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #14 Del Skrevet 22. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Kjolen er splitter ny, så har ikke prøvd den ut over utenpå olabuksen. Den er veldig statisk, bare jeg tar på den. Har nå sprayet på utsiden med hårspray, hadde ingen effekt desverre. Prøver nå å putte den i fryseren frem til i morgen og får da ta ny vurdering på hva jeg gjør da. Takker for alle tips! Anonymkode: ce8e7...17c Det er kun jording som hjelper mot statisk elektrisitet. Det er med egen erfaring fra nettop det å gå ut av en bil med slik problem. Da man setter ene beinet på bakken før man tar i metallet. Uansett, at ren ull blir elektrisk er litt rart. Sikker på at det ikke er blanda inn noe syntetisk i den? Anonymkode: 6c228...502 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #15 Del Skrevet 22. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Kjolen er splitter ny, så har ikke prøvd den ut over utenpå olabuksen. Den er veldig statisk, bare jeg tar på den. Har nå sprayet på utsiden med hårspray, hadde ingen effekt desverre. Prøver nå å putte den i fryseren frem til i morgen og får da ta ny vurdering på hva jeg gjør da. Takker for alle tips! Anonymkode: ce8e7...17c Prøv med en lett vask (ikke sammen med noe annet), og bruk eddik som skyllemiddel (eddiklukten er borte når genseren har tørket). Denne metoden funker veldig bra for en genser i ullblanding som jeg har Anonymkode: 1d854...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #16 Del Skrevet 22. desember 2019 På 21.12.2019 den 8.26, Ingveis skrev: Er du gal? Bruker ikke skyllemiddel på ull. Vask kjolen med Milo, det hjelper 😊 Om ikke kan du eventuelt bruke litt hårspray på den, det gjør jeg ofte med elektriske plagg. Spray fra et stykke unna, så kjolen ikke blir helt stiv 😊 Bare tull å bruke Milo på ull, det er et markedsføringstriks som alle har gått på. Søk det opp, mener det var TV2 hjelper deg som hadde et program om det. Lilleborg ønsket ikke å svare på det heller. Plagget blir heller ikke mer slitt med Milo som de reklamerer for. Anonymkode: ddea6...771 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #17 Del Skrevet 22. desember 2019 Jeg bruker denne metoden både på ull og silke, den er suveren: «Hell bittelitt tøymykner (cirka en trettidel) oppi en liten sprayflaske, og fyll opp resten med vann.» https://www.plusstid.no/hus-og-hjem/klesvask/statiske-kjoler-og-skjoert-her-er-svaret-pa-problemet Jeg pleier å vrenge plagget og gi det en lett spray (står et godt stykke fra plagget) nesten over det hele. Anonymkode: 09295...ee4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 22. desember 2019 #18 Del Skrevet 22. desember 2019 Bruk ESD sikre sko Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy- Skrevet 22. desember 2019 #19 Del Skrevet 22. desember 2019 Bruk milo sitt skyllemiddel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #20 Del Skrevet 23. desember 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker denne metoden både på ull og silke, den er suveren: «Hell bittelitt tøymykner (cirka en trettidel) oppi en liten sprayflaske, og fyll opp resten med vann.» https://www.plusstid.no/hus-og-hjem/klesvask/statiske-kjoler-og-skjoert-her-er-svaret-pa-problemet Jeg pleier å vrenge plagget og gi det en lett spray (står et godt stykke fra plagget) nesten over det hele. Anonymkode: 09295...ee4 Ts her. Jeg har nå prøvd hårspray, ett døgn i fryser og dratt metall kleshenger over kjolen. Kjolen er like elektrisk. Den er i 100% ull. I løpet av dagen skal jeg prøve spray med vann og mykemiddel som beskrevet over her, må bare få tak i sprayflaske først. Noen skrev tidligere at jeg ikke bør bruke ullstrømpebukse til ullkjole, nå har jeg ikke testet det ut, men blir det mere elektrisk da? Jeg vil svert gjerne bruke ullstrømpebukse til ullkjolen, for å holde meg varm. Anonymkode: ce8e7...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå