AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Vet det selvsagt kommer an på barnets modenhet. Men når lot du ditt barn passe yngre søsken, og hvor lenge? Anonymkode: 432cf...c46
tussi84 Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Jeg var 8 år gammel da jeg fikk passe søstera mi på noen mnd alene. Ikke i lang tid da, men maks en halv time hvis mamma måtte gjøre et kort ærend. Jeg visste hvordan jeg skiftet bleier, hvordan jeg gav flaske, og det med primære jeg måtte gjøre. Jeg kunne også ringe mamna hvis det var noe. FRA jeg var 11 Så passet jeg henne som da var 4 i flere timer, men ikke sent på kveld. Jeg tenker at det kommer veldig ann på modenheten til barnet som skal passe, og hvor lang tid det er snakk om. Noen barn er kanskje ikke klar nok til å passe et annet barn før de er tenåring, mens andre klarer å være barnevakt fra allerde 7 år alder.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Jeg fikk et søsken da jeg var 11 og var mye barnevakt fra hen var noen mnd gammel. Det første året passet jeg hen bare typ mens mamma var på butikken og sånn. Fra jeg var 12 hadde jeg som sommerjobb å være barnevakt i 6-8 timer på dagtid mens mamma var på jobb 5 minutter hjemmefra. Anonymkode: 3d194...0c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 Det kommer an på både barnevakten og barnet som skal passes, med søsken så ser man det vel an og prøver seg frem etter hvert. Sønnen min på 8 kan foreløpig passe lillebroren på 1 mens jeg dusjer eller går ned i kjelleren og ordner med klesvask, men da er de inne i stua hele tiden, og den er fullstendig barnesikret, ellers hadde jeg ikke turt. Nabogutten på samme alder passer lillesøsteren sin på 2 alene hjemme i opp til et par timer, men han er mye mer moden og ansvarlig enn min gutt, og barnet er rolig og enkelt å ha med å gjøre. Selv fikk jeg søsken (tvillinger) da jeg var 7, og fikk trille tur med dem alene fra starten og kunne passe dem alene en hel kveld fra de var et par år gamle. Anonymkode: 7e6a8...9c2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk et søsken da jeg var 11 og var mye barnevakt fra hen var noen mnd gammel. Det første året passet jeg hen bare typ mens mamma var på butikken og sånn. Fra jeg var 12 hadde jeg som sommerjobb å være barnevakt i 6-8 timer på dagtid mens mamma var på jobb 5 minutter hjemmefra. Anonymkode: 3d194...0c5 😐😐😐😐 Anonymkode: c3c36...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå