Gå til innhold

Hva synes du er den flotteste julesangen fremført av en artist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja folkens hvem er deres favoritt, sang og artist

Min absolutte favoritt er: O helga natt med Jussi Björling. Det er helt fantastisk å høre på. Det er virkelig mektig å høre på.

• Liker 5
Skrevet

"O helga natt" med Nils Bech er også veldig vakker synes jeg.

Ellers synes jeg "himmel på jord" med Kurt Nilsen og "lille store verden" med Rasmus Seebach er fine julesanger. 

Skrevet

Nordnorsk julesalme med Maria Mittet

Skrevet

Mariah Carey hadde en julespesial som var tilgjengelig på netflix, der hun sang Joy to the world, og jeg gråt og gråt. Hun er fantastisk, improviserer som en gospel-gud. 

Anonymkode: 3ec21...b59

Skrevet
9 minutter siden, Kjetil E skrev:

Min absolutte favoritt er: O helga natt med Jussi Björling. Det er helt fantastisk å høre på. Det er virkelig mektig å høre på.

Er helt enig med deg at O Helga natt er den fineste julesangen. Juss Bjørling er jo den mest kjente sangeren av denne sangen.  Men, Tore Johansen (the travelling strawberries) har sunget den inn på plate for noen år siden og jeg synes den er enda bedre enn Bjørling sin.  Han har mer varme i stemmen.  Den ligger på you tube.

• Liker 2
Skrevet

Jeg stemmer også på Jussi. Den er så vakker at jeg får gåsehud og tårer i øynene. 

Noen burde forresten lage en spillefilm om mannen. For et liv! Der er det så mye å ta av at det bare må bli bra.

• Liker 1
Skrevet

Sarah mclachlan med What Child is this (Greensleaves). 

Anonymkode: 39b70...76f

Skrevet

Desember av Kristel 

Anonymkode: 9273a...d0c

Skrevet
23 minutter siden, Snorkfrøken skrev:

Nordnorsk julesalme med Maria Mittet

Hva med denne versjonen? :)

Jeg har forøvrig forelsket meg helt i Eva Weel Skram sin nye julelåt. Den gir meg gåsehud og gjør så jeg nesten begynner å gråte. Nydelig, både tekst og melodi.

Anonymkode: cbb08...6eb

Skrevet

Jeg synes også O Helga Natt med Jussi Björling er noe av det vakreste jeg hører. Samt også Bing Crosby med White Christmas.

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Jeg stemmer også på Jussi. Den er så vakker at jeg får gåsehud og tårer i øynene. 

Noen burde forresten lage en spillefilm om mannen. For et liv! Der er det så mye å ta av at det bare må bli bra.

Hva da mye? Nå har jeg lest flere steder, og det står bare at han reiste rundtom og sang før en tidlig død. Er nysgjerrig, liker biografiske historier🙂

Skrevet
8 timer siden, Kjetil E skrev:

Jeg er nok enig med deg her!

• Liker 1
Skrevet

Mitt hjerte alltid vanker med Helene Bøksle gir meg gåsehud. Det er så vakkert 😊

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva da mye? Nå har jeg lest flere steder, og det står bare at han reiste rundtom og sang før en tidlig død. Er nysgjerrig, liker biografiske historier🙂

For å nevne noe: morløs svært tidlig, artist i 45 av sine 49 leveår på grunn av sin fars ambisjoner, farløs tidlig i tenårene da faren drakk seg i hjel, fosterhjem, kometkarriere i Sverige og så verden, alkoholisme, dype depresjoner, sykdom, barn både her og der, utallige fylleskandaler(han var kjent for å avlyse konserter fordi han hadde havnet på fylla), og ikke minst at han sang inn O helga natt et par dager etter at han hadde hatt et hjerteanfall og på sykehuset fikk beskjed om at han ikke ville leve særlig mye lenger. Anbefaler Yrsa Stenius bok "Tills vingen brister" hvis du vil vite mer om Jussi Björling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...