Gå til innhold

Svart nederst på 3 tenner hos 2 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva dette kommer av? Hos meg har jeg alltid vært nøye på tannpuss. Vi pusser morgen og kveld, likevel 3 fortenner ser ut til å være misfarget. 

Hva kan det være?

Anonymkode: 58f1c...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bestille time hos en tannpleier og spørre? Jeg aner ikke, men kanskje det kan være feil med emaljen til barnet? 

Skrevet
4 minutter siden, Chroma skrev:

Kan du ikke bestille time hos en tannpleier og spørre? Jeg aner ikke, men kanskje det kan være feil med emaljen til barnet? 

Jeg har selv slitt med emaljefeil som barn, så det er min mistanke.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv slitt med emaljefeil som barn, så det er min mistanke.

Okei. Ring en tannpleier å be om en sjekk. :) 

Skrevet

Muligens barnebelegg? Tannpleier sa til meg at det kommer av et enzym noen produserer i spyttet( om jeg husker rett) 

Er ikke farlig og kommer ikke av dårlig tannpuss

Skrevet

Barnebelegg. Helt ufarlig, men kan pusses bort av tannpleier :)

Skrevet

Jeg hadde ikke emalje på visse tenner da de kom opp, og da var de svarte! Dra til tannlegen 🙂 

Anonymkode: 6ccaf...79c

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva dette kommer av? Hos meg har jeg alltid vært nøye på tannpuss. Vi pusser morgen og kveld, likevel 3 fortenner ser ut til å være misfarget. 

Hva kan det være?

Barnebelegg? Ikke farlig.Men det kan pusses vekk hos tannlegen,men kommer ofte tilbake.

Anonymkode: 7530a...75d

Skrevet

Hvis du er usikker, bestill time hos den kommunale tannlegen.

Mine barn har hatt barnebelegg, det kom ca når de var 2 år. Svart nederst på tennene foran og bak. Forsvant ved ca 7 år, har pusset det bort hos tannlege når de var gamle nok til å forstå hva de skulle gjøre, og ikke ble redde. Det kom tilbake flere ganger, men plutselig, på voksentennene kom det ikke tilbake.

Opplevde at det var lurt å informere barnehagen om hva det var. Hvis man ikke har vært borti det før så ser det jo ut som man ikke pusser tennene. 

Anonymkode: 47528...cd1

• Liker 1
Skrevet

Ta nå kontakt med en tannlege. Makan....

Anonymkode: 7f740...8f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...