AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Jeg skjønner ikke hva dette kommer av? Hos meg har jeg alltid vært nøye på tannpuss. Vi pusser morgen og kveld, likevel 3 fortenner ser ut til å være misfarget. Hva kan det være? Anonymkode: 58f1c...9aa
Gjest Chroma Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Kan du ikke bestille time hos en tannpleier og spørre? Jeg aner ikke, men kanskje det kan være feil med emaljen til barnet?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 4 minutter siden, Chroma skrev: Kan du ikke bestille time hos en tannpleier og spørre? Jeg aner ikke, men kanskje det kan være feil med emaljen til barnet? Jeg har selv slitt med emaljefeil som barn, så det er min mistanke. Anonymkode: 58f1c...9aa 1
Gjest Chroma Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har selv slitt med emaljefeil som barn, så det er min mistanke. Anonymkode: 58f1c...9aa Okei. Ring en tannpleier å be om en sjekk.
Suma Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 Muligens barnebelegg? Tannpleier sa til meg at det kommer av et enzym noen produserer i spyttet( om jeg husker rett) Er ikke farlig og kommer ikke av dårlig tannpuss
Mrs Robinson Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 Barnebelegg. Helt ufarlig, men kan pusses bort av tannpleier
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Jeg hadde ikke emalje på visse tenner da de kom opp, og da var de svarte! Dra til tannlegen 🙂 Anonymkode: 6ccaf...79c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hva dette kommer av? Hos meg har jeg alltid vært nøye på tannpuss. Vi pusser morgen og kveld, likevel 3 fortenner ser ut til å være misfarget. Hva kan det være? Anonymkode: 58f1c...9aa Barnebelegg? Ikke farlig.Men det kan pusses vekk hos tannlegen,men kommer ofte tilbake. Anonymkode: 7530a...75d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #9 Skrevet 21. desember 2019 Hvis du er usikker, bestill time hos den kommunale tannlegen. Mine barn har hatt barnebelegg, det kom ca når de var 2 år. Svart nederst på tennene foran og bak. Forsvant ved ca 7 år, har pusset det bort hos tannlege når de var gamle nok til å forstå hva de skulle gjøre, og ikke ble redde. Det kom tilbake flere ganger, men plutselig, på voksentennene kom det ikke tilbake. Opplevde at det var lurt å informere barnehagen om hva det var. Hvis man ikke har vært borti det før så ser det jo ut som man ikke pusser tennene. Anonymkode: 47528...cd1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #10 Skrevet 21. desember 2019 Ta nå kontakt med en tannlege. Makan.... Anonymkode: 7f740...8f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå