Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg lurer på hvor vanlig det er å gi julegaver til kollegaer og hva andre tenker om dette. Ved mine tidligere arb.plasser har jeg kanskje fått et koselig kort og en sjokolade fra noen få nære kollegaer. Hvis jeg har hatt tid og huska det, har det hendt at jeg har bakt kake til en bursdag og ellers alltid vært med å spleise til fellesgaver osv.

Jeg begynte i ny jobb for ca 8 mnd siden og trives godt. Gjengen som jobber der er en tett sammensveiset gjeng som har jobbet sammen i årevis. Så jeg er derfor veldig glad for å bli inkludert og er redd for å fremstå kjip og gjerrig... Siste dagen før jeg tok ferie fikk jeg gaver fra mange av kollegaene mine. Det er snakk om en liten gave til mellom 50-100kr. Jeg setter pris på det, samtidig som jeg føler meg litt dum som ikke gir noe i retur. Vi har i tillegg hatt pakkekalender (med maxpris på ca 100kr, etter forslag fra meg) og nissevenn i adventstiden (der det også var flere som ga hverandre hemmelige gaver). Argumentet fra den som foreslo dette var å gjøre det istedenfor at alle kjøper gaver til alle. Det syns jeg var en fin idé. Allikevel har jeg altså fått gave fra flere.

De seneste årene har jeg tatt grep om økonomien min for å nedbetale gjeld og spare til bolig. Jeg er ikke fattig, men jeg har opplevd hvordan det er å ha dårlig råd og vet at en 50-lapp her og der fort blir store summer. Hva tenker andre om dette?

Anonymkode: 12386...c52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...