AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Jeg har flere julegaver til et familiemedlem, har sagt hvilke dager jeg kan møtes men han sier han er sliten og orker ikke hente de. Syns det er ganske frekt, jeg har brukt mye tid på gavene hans. Men når han gir helt f i gavene sine, hva skal jeg gjøre med de? Har nok av drit som tar plass, kan jo ikke ligge her til evig tid heller. Og jeg reiser til Mexico i morgen og blir borte lenge. Anonymkode: 3b7ff...0d8
tirben Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Bytt dem til noe du kan ha? Eller få en tilgodelapp, så du kan handle senere. 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 Lever dem selv... 🙄 Anonymkode: 04810...c26 43
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 Hvorfor kan du ikke dra til han med gavene? Anonymkode: 8435f...779 27
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 Det er vel vanlig å gi gaven selv? Anonymkode: 09788...d81 34
Silva Pluvialis Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 Bør man ikke levere dem selv? 22
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #7 Skrevet 20. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan du ikke dra til han med gavene? Anonymkode: 8435f...779 Jeg jobber lange dager og er sjelden hjemme før kl 22. Tror du jeg er i form til å reise over 1 time med tog (1 vei) for å levere noen gaver etter jobb? Nei, da er jeg helt utslitt gitt. Har foreslått å møtes i en by midt mellom oss, eller at jeg kan komme innom en lørdag f.eks for å levere gavene, men nei da er han opptatt. Og jeg har hatt disse gavene hans i over 1 mnd nå, fatter ikke at det skal være så vanskelig. Tør ikke sende i posten, er redd noe kan bli knust. Jeg fikk for øvrig ønskeliste fra denne fyren i midten av oktober, om hva han ønsket seg til sin nye leilighet. Syns bare det er litt utakknemlig. Anonymkode: 3b7ff...0d8 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #8 Skrevet 20. desember 2019 Folk er frekke. Jeg sa til en veninne at jeg leverer hennes i helgen. Hun sa ok, hun var ikke hjemme da og sa jeg kunne hente min i romjulen.... skal jeg levere hennes, men hente min egen da...? Anonymkode: 53190...071 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #9 Skrevet 20. desember 2019 Det er da giver som har ansvaret her, ikke mottaker... Anonymkode: 56e22...dfc 22
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #10 Skrevet 20. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber lange dager og er sjelden hjemme før kl 22. Tror du jeg er i form til å reise over 1 time med tog (1 vei) for å levere noen gaver etter jobb? Nei, da er jeg helt utslitt gitt. Har foreslått å møtes i en by midt mellom oss, eller at jeg kan komme innom en lørdag f.eks for å levere gavene, men nei da er han opptatt. Og jeg har hatt disse gavene hans i over 1 mnd nå, fatter ikke at det skal være så vanskelig. Tør ikke sende i posten, er redd noe kan bli knust. Jeg fikk for øvrig ønskeliste fra denne fyren i midten av oktober, om hva han ønsket seg til sin nye leilighet. Syns bare det er litt utakknemlig. Anonymkode: 3b7ff...0d8 Da hadde jeg latt gavene ligge gitt. Anonymkode: 8435f...779 10
Lita_go Skrevet 20. desember 2019 #11 Skrevet 20. desember 2019 Ville levert gaven tilbake i situasjoner h or det tydelig er vegring for å motta gaven. Ville heller aldri forventet at folk hentet gavene sine her, jeg har kjøpt gaver å dermed er det mitt ansvar å levere ut 4
Gjest kaninen Skrevet 20. desember 2019 #12 Skrevet 20. desember 2019 Jeg har reist rundt å levert alle gavene jeg har kjøpt. Kan ikke forlange at folk skal komme hit å hente.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #13 Skrevet 20. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber lange dager og er sjelden hjemme før kl 22. Tror du jeg er i form til å reise over 1 time med tog (1 vei) for å levere noen gaver etter jobb? Nei, da er jeg helt utslitt gitt. Har foreslått å møtes i en by midt mellom oss, eller at jeg kan komme innom en lørdag f.eks for å levere gavene, men nei da er han opptatt. Og jeg har hatt disse gavene hans i over 1 mnd nå, fatter ikke at det skal være så vanskelig. Tør ikke sende i posten, er redd noe kan bli knust. Jeg fikk for øvrig ønskeliste fra denne fyren i midten av oktober, om hva han ønsket seg til sin nye leilighet. Syns bare det er litt utakknemlig. Anonymkode: 3b7ff...0d8 Enten sender man i posten, eller så leverer man selv. Det er da ikke mottakeren som skal sørge for at du får levert gaven til han, selv om han har sendt ønskeliste?! Jeg har mer enn nok styr med å levere gavene jeg skal kjøre rundt med og poste (btw, noen få gaver = 500 kr bare i porto, men sånn er det når man ikke bor i grei avstand), om jeg ikke skulle sørget for å hjelpe andre med levering også. Dvs hente. Det er uaktuelt. De som ikke kan sende pleier å gi gavekort eller penger øremerket en ting på ønskelisten hos oss, nettopp fordi det er jo ikke meningen at gaveoverleveringer skal være slitsomme. Anonymkode: 58dcd...6f7 16
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2019 #14 Skrevet 20. desember 2019 Man sørger for at gavene blir levert. Jeg ser at du bruker akkurat samme unnskyldning som han: Du er sliten etter jobb. Synes begge to er like lite konstruktive. Siden ingen av dere makter å finne tid til å møtes, hva med å finne en tredjeperson gavene kan leveres til? Og så har du lært: Det blir gavekort som kan sendes fra nettet direkte hjem til mottaker i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #15 Skrevet 20. desember 2019 Det er giver som har ansvaret for at gaven kommer fram, altså. Jeg har aldri hørt om at mottaker skal hente gaven selv! Anonymkode: 272b5...b6b 7
Ardwinna Skrevet 20. desember 2019 #16 Skrevet 20. desember 2019 Kanskje dere burde slutte å gi hverandre gaver. Dere har jo ikke tid og overskudd til å møtes, og begge høres ut som at dere synes dette er noe skikkelig ork. 23
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #17 Skrevet 20. desember 2019 Du leverer de selv eller sender de med posten Anonymkode: c4009...c53 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #18 Skrevet 20. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber lange dager og er sjelden hjemme før kl 22. Tror du jeg er i form til å reise over 1 time med tog (1 vei) for å levere noen gaver etter jobb? Nei, da er jeg helt utslitt gitt. Har foreslått å møtes i en by midt mellom oss, eller at jeg kan komme innom en lørdag f.eks for å levere gavene, men nei da er han opptatt. Og jeg har hatt disse gavene hans i over 1 mnd nå, fatter ikke at det skal være så vanskelig. Tør ikke sende i posten, er redd noe kan bli knust. Jeg fikk for øvrig ønskeliste fra denne fyren i midten av oktober, om hva han ønsket seg til sin nye leilighet. Syns bare det er litt utakknemlig. Anonymkode: 3b7ff...0d8 Så bruk helgen da. Anonymkode: 6f6f1...139 5
tangent Skrevet 20. desember 2019 #19 Skrevet 20. desember 2019 Hvis du reiser til Mexico er det vel ikke så veldig i veien for deg at de står i hjemmet ditt når du ikke er hjemme selv? 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #20 Skrevet 20. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Folk er frekke. Jeg sa til en veninne at jeg leverer hennes i helgen. Hun sa ok, hun var ikke hjemme da og sa jeg kunne hente min i romjulen.... skal jeg levere hennes, men hente min egen da...? Anonymkode: 53190...071 rofl, seriøst? Anonymkode: 6b83a...ddd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå