AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Heisann. Bestefar begynner å bli veldig syk og blir snart erklært umyndig. Han har en hest som har stått hos meg og jeg har har hatt hele livet, hesten er 25 år og jeg 21. Nå nylig har Onkel (en person vi har en stor feide med) bestemt seg for at han vil gjøre alt i sin makt for å få tak i den hesten. Hvordan er det mulig å få bestefar til å sette den hesten over på meg? Så når han dør så fortsetter jeg å ha den hjemme hos meg? Vanskelig å spørre bestefar da han har blitt veldig syk, prøvd å søke litt rundt men finner ikke helt ut av det. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den hesten?? Anonymkode: 2147d...b0f
Juniper Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Skriv ut en kjøpskontrakt for hest. Fyll ut. Be din bestefar underskrive så fort som mulig, før han er erklært umyndig. Pass på å ha vitner som ikke er i slekt med deg Mulig du finner kontraktmal på Norsk hesresenter, ellers må du google. Vet det er en del standard kontrakter.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 Hva med å heller dedikere den siste tiden bestefaren din har med å være med han, istedenfor å slåss om hans verdier som gribber og det før han i det hele tatt går bort? Anonymkode: e53b5...1b8 2
Juniper Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 Her er en. Husk at kjøpssummen kan være kr 0, da hesten er såpass gammel. https://nihf.no/wp-content/uploads/2019/04/Kjopekontrakt_for_hest1.pdf 1
Juniper Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva med å heller dedikere den siste tiden bestefaren din har med å være med han, istedenfor å slåss om hans verdier som gribber og det før han i det hele tatt går bort? Anonymkode: e53b5...1b8 En hest på 25 år har ingen verdi økonomisk! Det er en kostnad! Og om ting blir enklere av en slik kontrakt gir det TS mer fred til å ivareta bestefaren og hesten. 3
Mallasb Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Endret 20. desember 2019 av Mallasb 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. desember 2019 #7 Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med å heller dedikere den siste tiden bestefaren din har med å være med han, istedenfor å slåss om hans verdier som gribber og det før han i det hele tatt går bort? Anonymkode: e53b5...1b8 Dette er en hest Ts er glad i. Er ikke snakk om penger... Ts, kan du snakke med bestefar om at du ønsker å overta eierskap på hesten siden han ikke ikke klarer å ivareta den lenger?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #8 Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med å heller dedikere den siste tiden bestefaren din har med å være med han, istedenfor å slåss om hans verdier som gribber og det før han i det hele tatt går bort? Anonymkode: e53b5...1b8 jo det kan jeg, og det gjør jeg penger eller andre verdier betyr ingenting for meg eller andre på min side av familien. Hesten min betyr mer for meg enn alt og det er viktig for meg å kunne fortsette å ta vare på den for bestefar når han går bort. Anonymkode: 2147d...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #9 Skrevet 20. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jo det kan jeg, og det gjør jeg penger eller andre verdier betyr ingenting for meg eller andre på min side av familien. Hesten min betyr mer for meg enn alt og det er viktig for meg å kunne fortsette å ta vare på den for bestefar når han går bort. Anonymkode: 2147d...b0f Du svarte på det istad via brukernavnet ditt, hvorfor tok du det bort og svarte igjen? Anonymkode: e53b5...1b8
Mallasb Skrevet 20. desember 2019 #10 Skrevet 20. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du svarte på det istad via brukernavnet ditt, hvorfor tok du det bort og svarte igjen? Anonymkode: e53b5...1b8 Trodde ikke jeg svarte på riktig måte, det sto så rart, er helt ny her inne.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #11 Skrevet 20. desember 2019 3 minutter siden, Mallasb skrev: Trodde ikke jeg svarte på riktig måte, det sto så rart, er helt ny her inne. Uansett. Du har helt rett, jeg tenkte ikke så langt før jeg kommenterte Anonymkode: e53b5...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå