Gjest Teletubbien Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 Jeg strever veldig med min brudebukett. Har snakket med forretningen og hun som skal lage den, men føler liksom at det ikke har blitt bra enda Jeg skal ha vinterhvit kjole. Vil da ha en dråpeformet bukett. Hadde tenkt på hvite roser, litt grønt også noe som er rosa - siden sminken min blir rosa. Imidlertid har jeg problemer med å finne riktig rosafarge på blomster og gir opp hele prosjektet snart :-( ... Noen av dere som har inspirasjon og tips til meg? Hadde tenkt å velge bukett ut fra sminkefarger og bordfarger ut fra bukett, men nå vet jeg sannelig ikke.... Har det noe å si at farger i bukett matcher alt annet, eller kan det være "annerledes" ?
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Blomsterbutikken har helt sikkert de små katalogene over forskjellige blomster, f.eks. roser. Be om å få se i en sånn en, finn noen fine rosafarger og spør så om det er mulig å skaffe. Men da mæ du være obs på at det kan koste litt, samt at det er ikke alle sorter og farger som kan skaffes året rundt. Hvis du ikke føler du er helt i mål med hun som skal lage buketten så bør du jo ta en ny prat med henne. Det er jo viktig at du er fornøyd og stoler på den jobben som skal gjøres av henne. når det er sagt, og jeg sier ikke at dette gjelder deg - men noen bruder er fryktelig vanskelige når det kommer til brudebuketten. For det første skal den helst ikke koste noe særlig, for dere har jo brukt så mye penger på alt mulig annet. Men så skal den være så fantastisk at dekoratøren helst skal ligge oppe om natten og tenke på hvordan hun skal lage den... Blomster skal spesialbestilles, men dere vil kun betale vanlig pris til tross for at de er sendt med hastetransport fra Nederland... Sier ikke at alle er sånn, overhodet ikke. Men det kommer alltids en sånn inn i butikken i løpet av en sesong... måtte bare få det ut, og igjen, det var ikke myntet på trådstarter
Arwen Skrevet 31. mai 2005 #3 Skrevet 31. mai 2005 Jeg ville ikke hengt meg op i fargene på bordekorasjoner og sminke, så kenge det ikke kræsjer helt så spiller det vel liten rolle Jeg ga min blomsterdekoratør ganske frie tøyler i forhold til buketten. Eneste jeg viste var at jeg ville ha grand prix roser med hvite blomster og at den skulle henge nedover. Da fikk han mulighet til å velge de blomstene som var finest den dagen. Jeg var strålende fornøyd. Buketten var vakrere en jeg hadde forestilt meg på forhånd.
Gjest brud i sommer Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Jeg skal ha calla linjer i buketten. Kun calla og noen grønne "strå".. Den skal bindes med bredt hvitt bånd. Tror det blir veldig elegant..
Arwen Skrevet 31. mai 2005 #5 Skrevet 31. mai 2005 Jeg skal ha calla linjer i buketten. Kun calla og noen grønne "strå".. Den skal bindes med bredt hvitt bånd. Tror det blir veldig elegant.. Det var vel ikke akkurat det trådstarter spurte om
Gjest Brud i fjor Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 Hei. Jeg giftet meg i fjor, og før bryllupet var brudebukett noe av det jeg styrte mest med også. Jeg var så redd for å velge feil og var så i tvil om hva jeg ville ha. Mitt råd er: Snakk med blomsterdekoratøren som skal lage buketten. Hun som lagde min bukett var superflink og fant ut hva som passet best til akkurat meg. Jeg fikk en original og fantastisk bukett. Ikke vær redd for å snakke med blomsterdekoratøren flere ganger hvis du er i tvil. Du trenger ikke å ha med bilde av din drømmebukett før du oppsøker dekoratøren.
Catzy Skrevet 31. mai 2005 #7 Skrevet 31. mai 2005 Jeg ser poenget med å fargekoordinere, men hvis det er vanskelig å finne riktig rosafarge, så bør du kanskje tenke på noe helt annet? Selv om du har rosa sminke, kan du kanskje driste deg til andre farger på bordet. Det gjør ikke noe om det er forskjellig. Se gjennom trådene på forumet og se på alle bukettbildene som er her. Det er helt utrolig hva folk klarer å grave fram. Før eller siden finner du sikkert noe som har så lik fasong og farge at du kan printe ut bilde av det og vise damen i salongen. Da er det kanskje lettere å snakke med henne også. Catzy
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2005 #8 Skrevet 31. mai 2005 Hei. Jeg giftet meg i fjor, og før bryllupet var brudebukett noe av det jeg styrte mest med også. Jeg var så redd for å velge feil og var så i tvil om hva jeg ville ha. Mitt råd er: Snakk med blomsterdekoratøren som skal lage buketten. Hun som lagde min bukett var superflink og fant ut hva som passet best til akkurat meg. Jeg fikk en original og fantastisk bukett. Ikke vær redd for å snakke med blomsterdekoratøren flere ganger hvis du er i tvil. Du trenger ikke å ha med bilde av din drømmebukett før du oppsøker dekoratøren. Nei, men det hjelper noe veldig hvis man har med bilde. Da er det enklere å se hva bruden er ute etter. Var en brud her som hadde med bilde, spesialbestilte blomster og så avbestilte hun fordi "hun ikke følte at det var helt sånn gjensidig kontakt og forståelse"
Gjest Brud i fjor Skrevet 31. mai 2005 #9 Skrevet 31. mai 2005 Hei Frysepulver. Jeg er enig. Det hjelper å ha med bilde. Jeg hadde med bilde selv også - men buketten jeg endte med var ikke en nøyaktig kopi av bildet. Blomsterdekoratøren brukte det bildet som en inspirasjon og lagde en bukett som passet akkurat til meg. Jeg prøvde å si at man ikke trenger å ha funnet drømmebuketten før man tropper opp i blomsterbutikken for å bestille. Det er bedre å snakke litt med blomsterdekoratøren først. Hilsen meg som elsker blomster.
tommeline Skrevet 1. juni 2005 #10 Skrevet 1. juni 2005 Hvor mye rosa sminke skal du ha da? Jeg tenker bare at om blomstene og sminken ikke har helt samme nyanse, så er da det vel ingen som legger merke til det...?
Nuwanda Skrevet 1. juni 2005 #11 Skrevet 1. juni 2005 En annen ting er vel at det ikke bare er fargene som skal matche ? Men kanskje også en sammenheng mellom stilen på kjolen og formen på buketten - det synes jeg er vel så viktig. Meeeeen - så har jeg da også valgt heeelt spesielle blomster i buketten min, vet at kirken blir pyntet med noen andre blomster og at borddeakorasjonene går i noen andre blomster derigjen... :oops: Går det bra tro ??? - Ja- jeg tror det. Inni alt dette styret med blomster og farger og ditt og datt så var det en kompis som sa til meg - tror du virkelig noen drar hjem fra bryllypet ditt og tenker -"Joda, det var et fint bryllup---men så du at blomstene ikke matchet i fargene med invitasjonene ???!!!"
tommeline Skrevet 1. juni 2005 #12 Skrevet 1. juni 2005 Meeeeen - så har jeg da også valgt heeelt spesielle blomster i buketten min, vet at kirken blir pyntet med noen andre blomster og at borddeakorasjonene går i noen andre blomster derigjen... :oops: Går det bra tro ??? - Ja- jeg tror det. Inni alt dette styret med blomster og farger og ditt og datt så var det en kompis som sa til meg - tror du virkelig noen drar hjem fra bryllypet ditt og tenker -"Joda, det var et fint bryllup---men så du at blomstene ikke matchet i fargene med invitasjonene ???!!!" Tror kompisen din har et poeng! Det går sikkert veldig bra med andre blomster i kirken! Man kan uansett ikke gå å matche alt den dagen...
Lisemor Skrevet 1. juni 2005 #14 Skrevet 1. juni 2005 Nå kommer jo buketten og sminken et stykke fra hverandre og da er det ikke så viktigt at det går i helt samme......... Kjøp med deg en rosa blomst, som du tror er nermest i fargen og en du liker. Gå hjem og smink deg i rosa toner og så holder du blomsten i bukett hødde ,så vil du se om det matsjer. Føles det feil får du finne en annen tone eller skifte farge. Lykke til.
Gjest Gjesta Skrevet 1. juni 2005 #15 Skrevet 1. juni 2005 Jeg var strålende fornøyd. Buketten var vakrere en jeg hadde forestilt meg på forhånd. Buketten din er noe av det nydeligste jeg har sett
Jannibrud Skrevet 1. juni 2005 #16 Skrevet 1. juni 2005 Jeg er så "kjedelig" at jeg har bestilt min bukett i offwhite, grønt og gull. Til ivory kjole med gylne detaljer. Veldig enkelt å matche med resten.-)
Gjest Teletubbien Skrevet 1. juni 2005 #17 Skrevet 1. juni 2005 Jeg er så "kjedelig" at jeg har bestilt min bukett i offwhite, grønt og gull. Til ivory kjole med gylne detaljer. Veldig enkelt å matche med resten.-) Men hva slags detaljer på buketten er i gull da?
Jannibrud Skrevet 1. juni 2005 #18 Skrevet 1. juni 2005 Perler på gulltråd:-) Så har jeg tiara i perler og gull, og perleanheng i gullkjede. Muligens litt gull over øynene, men det er ikke sikkert ennå da -er vel ikke kjent for å være sprekest i sminke...
Snutus Skrevet 1. juni 2005 #19 Skrevet 1. juni 2005 Jeg ville ikke hengt meg op i fargene på bordekorasjoner og sminke, så kenge det ikke kræsjer helt så spiller det vel liten rolle Jeg ga min blomsterdekoratør ganske frie tøyler i forhold til buketten. Eneste jeg viste var at jeg ville ha grand prix roser med hvite blomster og at den skulle henge nedover. Da fikk han mulighet til å velge de blomstene som var finest den dagen. Jeg var strålende fornøyd. Buketten var vakrere en jeg hadde forestilt meg på forhånd. Samme her. Jeg har bare gitt beskjed om hvilke blomstrer jeg ønsker og gitt et bilde av kjole og tiara. Jeg er helt sikker på at det blir bra. Jeg vet at hun som skal lage buketten er kjempeflink.
Arwen Skrevet 1. juni 2005 #20 Skrevet 1. juni 2005 Samme her. Jeg har bare gitt beskjed om hvilke blomstrer jeg ønsker og gitt et bilde av kjole og tiara. Jeg er helt sikker på at det blir bra. Jeg vet at hun som skal lage buketten er kjempeflink. Jeg hadde med bilde av en bukett også jeg, som viste hva jeg hadde tenkt, men jeg ønsket noe annerledes på bilde i tillegg til at han endret den slik at den passet bedre sammen med kjolen min. Fantastisk gøy når man er på nett med blomsterdekoratøren. Synes det var en av de morsomste delene av planlegginga husker jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå