AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Jeg fikk en hyggelig gave på jobben i dag, et prepaid Mastercard, som jeg skjønte fungerer som et vanlig kort med kode. Det står bare at det kan brukes på butikker/nettsteder som tar Mastercard, men hvordan vet man dette? Kan jeg f.eks betale matvarer med dette kortet på Kiwi? Kjedelig om jeg har gjort den stohandelen også tar de ikke kortet. Ja man kan spørre på butikken så klart men lurte på om det fantes en måte å sjekke på forhånd. Har sett på nettsiden men står ingenting. https://paygoo.no/ Anonymkode: b43f3...a85
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Om du blar ned på siden så står det finn forhandler, og da kommer disse opp 😊😊 Anonymkode: 23c51...593
Fantorang1 Skrevet 27. januar 2020 #3 Skrevet 27. januar 2020 Bruker selv et forhåndbetalt kort som heter Viabuy, da jeg ikke kan ha normalt kredittkort. Ulikt de norske variantene er det gjenoppfyllbart og ser/fungerer helt som et normalt kredittkort. Det fungerer nesten overalt; kun norske bensinautomater de ikke virker i, må inn på stasjonen for å betale med det. Fungerer også med tapping/kontaktløs betaling når jeg handler matvarer og andre ting. Og til netthandel på Ebay og kinabutikker, derfor jeg skaffet det til å begynne med. Eneste negative er at kontoåpningsgebyret er på €70,- og årgebyret på €20,- ellers er dette fullt fungerende uten andre snikgebyr. Kan kun fylle €200,- hver måned direkte fra debetkort, det koster €3.50 i gebyr og pengene er direkte på kortet, vanlig bankoverføring utland tar ca 2-3 virkedager og er gebyrfritt. Da er det ikke noe begrensing på hvor mye du får sette inn, det kommer epost når pengene er tilgjengelig på kortet, eller man sjekker saldo i appen. Ikke bestill et slikt kort før du evner å betale gebyret; du starter med minus €90,-, og har bare 3 uker på dekke det, ellers blir det inkasso! Avtalen er bindende når du har inngått den. Tok ca 10 virkedager før kortet er i postkassen, koden fikk jeg i appen. Må tilføye at kortet er i Euro og tilknyttet en Tysk/Luxemburg bank, har hatt det i et par år og synes det er supert til reserve, netthandel og på reise, bare man fyller på først..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå