Gå til innhold

Å leie bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man leie bolig uten å ha vært på visning først? Hvis nei, hvorfor ikke?

Må man alltid dra på visning før man kan leie noe? Tenker da særlig i situasjoner hvor man kanskje bor litt langt unna stedet man ønsker å leie i....

Takker for svar...

Anonymkode: ab143...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Du må ikke gå på visning først, men er jo greit å ha gjort det

Skrevet
Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev:

Nei

Du må ikke gå på visning først, men er jo greit å ha gjort det

Tror du det er mange som har det som krav at man må på visning først?

Eller kan det hende de fleste tenker det er greit, dersom man har lang reisevei fra før?

Skrevet

Er nok smart å ha sett det en skal leie og også møte utleier. Jeg hadde ikke leid ut til noen som jeg ikke hadde snakket med. Har du mulighet til at noen du kjenner kan se på utleiebolig for deg hvis det er greit for utleier at du selv ikke kommer?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det er mange som har det som krav at man må på visning først?

Eller kan det hende de fleste tenker det er greit, dersom man har lang reisevei fra før?

Tror de færreste har krav om at du må stille på visning først, men kanskje om de har vært uheldige før

Skrevet

Visning er først og fremst for at du som leieboer skal vite hva du leier.  Da kan du stille spørsmål til utleier, se hvordan du kan møblere o.l.  Har du vært på visning vet du hva du leier.  Da unngår den som leier ut klager i ettertid. 

For utleier er det viktigste å skaffe et inntrykk av leieboer.  Virker han/hun som et normalt renslig og ordentlig menneske?  For en utleier er det viktig at de som leier tar vare på leiligheten på en skikkelig måte. 
Hva er holdningen og viljen mht. å betale til riktig tid?...  Kanskje har utleier lån som skal betales månedlig.  Da er det viktig at leien blir betalt punktig. 

Jeg ville ikke ha lagt vekt på å treffe deg på visning, men jeg ville lagt stor vekt på inntrykket jeg fikk gjennom telefonsamtale. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...