AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Hei, jeg går på aap men har ufattelig lyst til å fullføre studiekompetansen min. Har 2 fag igjen. Det ene er historie som jeg vil prøve å lese til tross jeg tidligere har slitt med konsentrasjonen. Matte må jeg ha undervisning i. Nav har sagt muntlig at dette er noe jeg kan gjøre på fritiden men jeg er usikker på om dette er lov. Noen andre som har gjort eller vært i samme siyuasjon som kan bekrefte dette? Anonymkode: 35be2...6fd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg går på aap men har ufattelig lyst til å fullføre studiekompetansen min. Har 2 fag igjen. Det ene er historie som jeg vil prøve å lese til tross jeg tidligere har slitt med konsentrasjonen. Matte må jeg ha undervisning i. Nav har sagt muntlig at dette er noe jeg kan gjøre på fritiden men jeg er usikker på om dette er lov. Noen andre som har gjort eller vært i samme siyuasjon som kan bekrefte dette? Anonymkode: 35be2...6fd spør om det kan legges inn som tiltak i aktivitetsplanen din. Jeg tok skole på aap, men diskuterte det med veileder først om det var ok. i mitt tilfelle fikk jeg stønad for å gå på skole + gå i behandling. Anonymkode: b1b0c...5d7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 Jeg har aap og studerer. Studiene er ikke støttet av nav, men avtalt egenaktivitet ved siden av behandlingsopplegg og andre avtaler med nav. Jeg får studere så lenge det ikke kolliderer med de aktivitetene som er avtalt og står på aktivitetsplanen. Merk at jeg ikke studerer 100%. Det har jeg ikke kapasitet til pga sykdom. Men studiene holder meg i gang så jeg i det hele tatt har litt framdrift i livet. De gjør meg også bedre rustet til jobb når jeg skal tilbake i arbeidslivet. For dit skal jeg. Anonymkode: 622dd...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 Du må høre med nav. Gjerne flere ganger. Jeg fikk klarsignal til å studere fra saksbehandleren min og begynte på et studie. Nesten 1 år uti fikk jeg vite at jeg faktisk ikke hadde fått lov til å studere på aap allikevel og måtte slutte. Anonymkode: 5b454...f75
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 Det står oppført på NAVs nettsider hvor mye du kan studere. Normalt skal studier ikke kollidere med obligatoriske aktiviteter, du skal ikke ha mer enn 10 dager med skole/studier på dagtid, og den totale studieprogresjonen skal ikke være mer enn 50%. Dette fordi jobbsøkingen skal være ens "jobb" når man er uten jobb. Anonymkode: 2d17f...3da
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 Jeg fikk ta påbygg til studiekompetanse mens jeg gikk på aap, jeg tok det som nettstudie og det var NAV som betalte alt i forholdt til utgifter for tilgang til kurs og eksamen. Jeg fikk valget mellom å få dekket studiekompetansen og to år på høyskolen eller 3 år på høyskole. Da får jeg dekket alt pluss utbetaling på aap. For det siste året med høyskole kan jeg ta gjennom lånekassen, men det kunne jeg ikke på nettstudiet. Så hør med veilederen din. Jeg ba ikke om utdanning, det var noe de tilbød meg. Anonymkode: efbc6...22d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står oppført på NAVs nettsider hvor mye du kan studere. Normalt skal studier ikke kollidere med obligatoriske aktiviteter, du skal ikke ha mer enn 10 dager med skole/studier på dagtid, og den totale studieprogresjonen skal ikke være mer enn 50%. Dette fordi jobbsøkingen skal være ens "jobb" når man er uten jobb. Anonymkode: 2d17f...3da Og noen har studier som obligatorisk aktivitet og skal ikke bruke tiden på å søke jobb, men på å bli avklart enten som frisk nok til å jobbe eller syk nok til å bli ufør. Min eneste aktivitet er studier som er 100%. Og så klart medisinsk oppfølging da, men det er når jeg trenger en tur til legen. Ellers oppfølging hver 3. måned. Anonymkode: 242db...6c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå