Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Altså misforstå meg rett. Jeg er ganske norsk i væremåte (er ikke etnisk norsk) og har norskfødte barn. De har nesten ikke restriksjoner (mer enn vanlig grensesetting og oppdragelse) på hva de gjør, ihvertfall ikke begrunnet av at vi ikke er etnisk norske. 

Etter 35 år i Norge så er vi så godt som norske.

Men vi bor i Norge. Hvis jeg nå hadde reist til et annet land på ferie, som en turist eller studie el jobb sammenheng eller liknende. Så hadde jeg tatt hensyn til kulturen der, siden jeg kun er besøkende. 

Listhaug har vært veldig frempå og mente at <her i Norge så spiser vi svinekjøtt > osv... Folk som kommer til Norge, må følge den norske kulturen osv. Gjelder ikke det henne? Hvis hun gjester et annet land, spesielt når invitert i regi av jobben, følge kutyme i det landet hun er invitert til. 

Jeg er likestilt norsk kvinne, så hvis jeg blir krevd å dekke hodet, så kommer jeg til å nekte eller la være å reise. Dette i regi av hennes jobb som Olje og energi minister. 

Dobbeltmoral på sitt beste. Når andre kommer til Norge så må de oppføre seg etter norsk kultur, mens nordmenn som reiser til utlandet, trenger ikke det. 

Jeg ventet egentlig dette av henne. Uansett jobben hennes (innvandrere, eldre, Olje) så har hun alltid klart å vri det til et eller annet ift andre kulturer og religioner. Tenkte på det da jeg for et par dager siden hørte hun har blitt olje minister, hvor lenge klarer hun å holde seg unna å kommentere et eller annet ift "utlendinger". To dager gitt, det må jo nesten være rekorden det. 

https://www.tv2.no/nyheter/11079464?ref=strossle&ref2=widget

Endret av sonush
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til Sylvi Listhaugs sitt forsvar, så er det veldig lett for journalister å trolle impulisve fritt-talende mennesker med bastante holdninger. 

Blir nok mange slik artikler framover. Litt underholdende spør du meg.

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, sonush skrev:

Altså misforstå meg rett. Jeg er ganske norsk i væremåte (er ikke etnisk norsk) og har norskfødte barn. De har nesten ikke restriksjoner (mer enn vanlig grensesetting og oppdragelse) på hva de gjør, ihvertfall ikke begrunnet av at vi ikke er etnisk norske. 

Etter 35 år i Norge så er vi så godt som norske.

Men vi bor i Norge. Hvis jeg nå hadde reist til et annet land på ferie, som en turist eller studie el jobb sammenheng eller liknende. Så hadde jeg tatt hensyn til kulturen der, siden jeg kun er besøkende. 

Listhaug har vært veldig frempå og mente at <her i Norge så spiser vi svinekjøtt > osv... Folk som kommer til Norge, må følge den norske kulturen osv. Gjelder ikke det henne? Hvis hun gjester et annet land, spesielt når invitert i regi av jobben, følge kutyme i det landet hun er invitert til. 

Jeg er likestilt norsk kvinne, så hvis jeg blir krevd å dekke hodet, så kommer jeg til å nekte eller la være å reiseDette i regi av hennes jobb som Olje og energi minister. 

Dobbeltmoral på sitt beste. Når andre kommer til Norge så må de oppføre seg etter norsk kultur, mens nordmenn som reiser til utlandet, trenger ikke det. 

Jeg ventet egentlig dette av henne. Uansett jobben hennes (innvandrere, eldre, Olje) så har hun alltid klart å vri det til et eller annet ift andre kulturer og religioner. Tenkte på det da jeg for et par dager siden hørte hun har blitt olje minister, hvor lenge klarer hun å holde seg unna å kommentere et eller annet ift "utlendinger". To dager gitt, det må jo nesten være rekorden det. 

https://www.tv2.no/nyheter/11079464?ref=strossle&ref2=widget

Dette er jo ikke dobbeltmoral.

• Liker 4
Skrevet

Første spørmplet handler ikke som rasisme men helller kompetanse. Når det er valg og man har ikke noe å si om hva man har gjørt som statsråd da løper man ti Sverige til a avspore. 

Hvordan kan noen some har ikke prestert bra to ganger på råd får styre hele Norges største inntekt og fremtid?

Hva er Erna Solbergs budskap til ungdom i norge med slik: "Ikke prestere - bare plager andre og da lykkes du?"

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Dette er jo ikke dobbeltmoral.

Når jeg nå bor i Norge, så har jeg plikt til å oppføre meg, slik kulturen er i Norge. Jeg plikter å vise respekt for det landet jeg er i. 

Samme gjelder henne. Nå bruker ikke jeg hijab el noe, ikke er jeg muslim. Men tror ikke du at dette rettferdiggjør bruken av hijab, burka og sånt, for de som bruker dette i Norge? Altså <jeg er en muslimsk kvinne, jeg bruker det jeg vil på hodet>. 

Litt i samme gate som da Carl I Hagen uttalte <spanjolene som skal jobbe med nordmenn I SPANIA, må kunne norsk >. 

Endret av sonush
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, sonush skrev:

Når jeg nå bor i Norge, så har jeg plikt til å oppføre meg, slik kulturen er i Norge. Jeg plikter å vise respekt for det landet jeg er i. 

Samme gjelder henne. Nå bruker ikke jeg hijab el noe, ikke er jeg muslim. Men tror ikke du at dette rettferdiggjør bruken av hijab, burka og sånt, for de som bruker dette i Norge? Altså <jeg er en muslimsk kvinne, jeg bruker det jeg vil på hodet>. 

Ikke overse det siste leddet i setningen jeg uthevet.

Gjest Venomoth
Skrevet (endret)

Jeg tenker bare at f.eks innvandrere her til lands burde tilpasse seg vår kultur. Derfor burde vi også tilpasse oss andre kulturer når vi er ute å reiser, eventuelt flytter til et annet land. Men det sitter langt inne å dekke seg til, iallefall om grunnene rett og slett bare er kvinneundertrykkende. Så jeg skjønner Listhaug litt. 

Endret av Venomoth
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Ikke overse det siste leddet i setningen jeg uthevet.

Jøss. Nå skjønner jeg det. Ganske smart hun Listhaug. Ved å legge til...lar vær å reise... så forteller hun de som vurderer å bruke burka i Norge, om å bli der de kommer fra. 

Med forbehold om at de landene faktisk kommer til å kreve, det er ikke gitt, så kommer hun til å være den første ministeren som holder seg hjemme. 

For å snakke litt i hennes forsvar. Jeg hadde nok ikke likt å måtte bruke hijab, burka eller nikab heller, men lett sjal over hodet, hadde ikke gjort meg noenting. 

• Liker 1
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Man kan heller spørre seg hva slags kompetanse Listhaug har til å være Olje- og energiminister! Men de har vel ikke så mange Frp-ere å ta av lenger. Han olje-og energiministeren fra Frp som gikk av hadde jeg aldri hverken sett eller hørt om før.

Skrevet

Det kan du si, men her vil jeg faktisk ta henne litt i forsvar. Vi krever ikke at besøkende politikere som er muslimer skal kaste hodeplagget og spise svinekjøtt. Vi lar dem selvsagt få beholde sine kulturelle og religiøse seder og skikker. Da forventer jeg i grunnen at de gjør det samme mot oss. Norske kvinner er sjelden muslimer, og å presse på politikere slike religiøse plagg synes jeg rett og slett er upassende. Det er en viss forskjell på privatperson som jobber eller er turist i et muslimsk land og politikere og kongelige som besøker dem som offisielle representanter for landet vårt. De sistnevnte bør vises mer respekt og kommes mer i møte, synes jeg. 

• Liker 1
Gjest Nimbus2000
Skrevet
5 minutter siden, Venomoth skrev:

Jeg tenker bare at f.eks innvandrere her til lands burde tilpasse seg vår kultur. Derfor burde vi også tilpasse oss andre kulturer når vi er ute å reiser, eventuelt flytter til et annet land. Men det sitter langt inne å dekke seg til, iallefall om grunnene rett og slett bare er kvinneundertrykkende. Så jeg skjønner Listhaug litt. 

Handler neppe om at plagget er kvinneundertrykkende. Det handler om at Listhaug kan bli mindre populær blant sine egne velgere om hun tar på seg et muslimsk klesplagg. 

Gjest Venomoth
Skrevet
2 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Handler neppe om at plagget er kvinneundertrykkende. Det handler om at Listhaug kan bli mindre populær blant sine egne velgere om hun tar på seg et muslimsk klesplagg. 

Ah, sånn ja... 

Skrevet
20 minutter siden, Sam3 skrev:

Første spørmplet handler ikke som rasisme men helller kompetanse. Når det er valg og man har ikke noe å si om hva man har gjørt som statsråd da løper man ti Sverige til a avspore. 

Hvordan kan noen some har ikke prestert bra to ganger på råd får styre hele Norges største inntekt og fremtid?

Hva er Erna Solbergs budskap til ungdom i norge med slik: "Ikke prestere - bare plager andre og da lykkes du?"

Du har rett. Hun har gått fra den ene til den andre, til den tredje posten. Hun er jo fredet, så uansett om hun har kompetanse eller ikke, hun skal være med. 

Personlig så syns jeg at det er mye giv og energi i denne damen, og hadde hun lagt all fokuset sitt på jobb hun er ansatt for å gjøre, så hadde hun fått til veldig bra resultater. Spesielt ift eldre, som fortjener mye mer enn de får. 

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
43 minutter siden, artigmedsex skrev:

Til Sylvi Listhaugs sitt forsvar, så er det veldig lett for journalister å trolle impulisve fritt-talende mennesker med bastante holdninger. 

Blir nok mange slik artikler framover. Litt underholdende spør du meg.

Listhaug blir ikke trollet. Hun blir jo bare mer populær blant hennes velgergruppe med dette utspillet.  Her har Listhaug klart å få oppmerksomhet og blitt mer populær blant egne velgere uten å gjøre noe som helst annet enn å åpne kjeften. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet
53 minutter siden, sonush skrev:

Altså misforstå meg rett. .................

.........................

Det må være en viss forskjell på et ønske om innvandring, integrering og assimilering og et to til fjorten dagers besøk.  Selv ikke de mest høyrevridde i Norge mener at muslimske turister skal innordne seg norsk kultur og spisevaner.

• Liker 5
Skrevet

Selv ikke høyre el venstre vridde for den saks skyld kan KREVE at jeg innordner meg den norske kulturen 100% og spise ribbe selv om jeg ikke liker svinekjøtt. Fritt land. 

Liker indisk mat. 

Skrevet
29 minutter siden, sonush skrev:

Selv ikke høyre el venstre vridde for den saks skyld kan KREVE at jeg innordner meg den norske kulturen 100% og spise ribbe selv om jeg ikke liker svinekjøtt. Fritt land. 

Liker indisk mat. 

Så er det vel heller ingen som har krevd at du skal spise ribbe?

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, sonush said:

Du har rett. Hun har gått fra den ene til den andre, til den tredje posten. Hun er jo fredet, så uansett om hun har kompetanse eller ikke, hun skal være med. 

Personlig så syns jeg at det er mye giv og energi i denne damen, og hadde hun lagt all fokuset sitt på jobb hun er ansatt for å gjøre, så hadde hun fått til veldig bra resultater. Spesielt ift eldre, som fortjener mye mer enn de får. 

Hun har kun negativ energi. Mest vil ødelegge for andre. Skape uro. Ingen interesse i å samle folk og bygge. Total mangel for lederskapsevner. 

Skrevet

Det er ikke til å tro at Erna har valgt Sylvia Listhaug som Olje- og energiminister!  Det må jo bli bråk av dette! 

Personlig har jeg ingen tillit til Listhaug.  Oppfatter henne som utstudert i intervjuer - hun bruker teknikker hun har lært for å tekkes tilhørerne.  Det hun sier er alltid positivt skrytende, eller hun jatter med et smil.  

Jeg bekymrer meg mer over alle de som tror på Sylvia Listhaug, enn over henne selv. 

• Liker 2
Skrevet

Listhaug er en meget smart kvinne. I en klasse for seg, sammen med Trump. De har mye felles visdom. Med sånne kjærlige mennesker i ledelsen, så har vi en lys fremtid i møte. ❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...