AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Er en mann med 39 , har kjæreste og en hund, og føler meg fornøyd med det, men samtidig føler meg frustrert for å ikke har venner. Jeg alltid hatt få men gode venner i hjemmelandet. Liker å ha ærlig venner, hvor man kan snakke om alt, og diskutere forskjellige temaer. Men liker ikke å se etter nye mennesker fordi samfunnet sier at man må være sosialt. Husker at når jeg var ung, hadde en god sosiale liv, og det føltes bra, men nå har ikke så mye lyst å gå ut eller møte mye mennesker i de mulighetene som kommer opp noen ganger. Også har ikke funnet en hobby som jeg liker. I tillegg, jeg vet at jeg må blir bedre i norsk på grunn av jobben min, og for å oppnå det, må man være sosial. Men liker så mye å være hjemme og slappe av... Er det noen i samme situasjoner som vil snakke om det, eller noen med gode råd? Anonymkode: a274d...742
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Hei! Så bra at du skriver. Da viser du at du ønsker å få det bedre. Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt det sånn nå, men kanskje det ville vært bra å kunne få ut noen tanker til noen du stoler på. Eventuelt kjæresten, eller hvis det tæler så mye på deg så kunne kanskje en psykolog vært fint. Og man MÅ ikke være sosial for å få venner med en gang. Du må gi deg selv tid. Bruk hunden som et utgangspunkt. Er for eksempel trening med hund en hobby som kunne vært interessant (agility, rally lydighet, hverdagskurs osv)?? Eller det å bare gå en tur? Prøv å tenk på hvordan du klarte å få deg venner tidligere. Kan du bruke noen av de samme egenskapene dine? Hva er det jeg virkelig ønsker meg akkurat nå? Hva kan jeg gjøre for å få det bedre? Lykke til! Heier på deg! 😊 Anonymkode: d6141...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå