AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Del Skrevet 20. desember 2019 Hvis en hund får kreft, ondartet svulst, lar man den slippe med en gang da? Eller finnes det behandling? Anonymkode: b76c1...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #2 Del Skrevet 20. desember 2019 Det finnes livsforlengende behandling det kan være hensiktsmessig å prøve for noen typer kreft, men det er ingen garanti. Veterinær og eier må bestemme utifra type kreft, hvor mye spredning, den enkelte hund osv. Kreftbehandling er komplisert. Anonymkode: e7e38...4c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Del Skrevet 20. desember 2019 Lar den ikke slippe før den blir plaget. Anonymkode: 36dee...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Del Skrevet 20. desember 2019 Så trist TS. Min hund på 14 år har også fått påvist kreft. Vi fant det ut under helsesjekk, veterinær fant en kul. Det var grusomt vondt for oss. Vi følger opp med røntgen, blodprøver og månedlig besøk hos vet. Han får smertestillende tabletter, men virker ikke så plaget. Spiser mye, løper og har ikke vondt i området når man trykker. Vi ble frarådet operasjon, og bare la han leve så lenge han har livskvalitet. Det er helt forferdelig vondt for meg, men jeg vet jo at han slipper å ha noen psykiske belastninger og at så lenge han ikke har smerter får han leve sine gode dager og vi får bonustid. Jeg ville snakket med veterinær, og bare fulgt med på formen hvis det er en eldre hund. De tenker ikke over i går eller i morgen, og er heldige som slipper å bekymre seg. Anonymkode: 38447...1eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #5 Del Skrevet 25. desember 2019 Hunden min på 6 år fikk i sommer kreft. Hadde funnet 3 kuler på henne der alle var ondartede. Ble selvfølgelig helt knust, men det var ingen spredning til resten av kroppen. Vi valgte operasjon der dem fjernet svulstene og kastrerte henne da slike svulster kan komme av hormonforandringer. Hun er helt frisk og fin nå og all kreften er borte. Anonymkode: d5af0...130 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. desember 2019 #6 Del Skrevet 26. desember 2019 Kommer jo ann på kreften og hvor den befinner seg. Min hadde testikkelkreft nå i sommer, vi fjernet den som det var kreft i, og nå er alt greit. Så det kommer jo ann på hvor, hvordan og spredningsfare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Del Skrevet 27. desember 2019 Vi lot en hund leve en stund med kreft før vi lot han slippe. Han hadde små svulster i endetarmen som ble fjernet og holdt øye med. Alt så ut til å være fint, og vi merket ingenting på hunden. Dyrlege fant heller ingenting på kontroller. Etter noen år fikk han mange svulster omtrent over natta, og var tydelig plaget. Da var dyrlegen enig i at det beste var å få slippe. Det var tydelig at hunden hadde godt av det også, for det var ikke mulig å treffe blodårene hans med avlivningssprøyta siden kroppen hadde gitt opp, og han måtte stikkes på den jævlige måten. Hadde han vært like dårlig da første svulst ble oppdaget, hadde vi tatt han på stedet. Men han ble kjempedårlig veldig plutselig da svulstene kom på ny veldig aggressivt. Anonymkode: 23862...9e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå