AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Jeg tenker litt på å kjøpe en Sabor støpejernsgryte fra kitchn i julegave, men har aldri hatt verken en støpejernsgryte eller noe fra sabor. Noen som har hatt denne og har noe å si om den?😊 Anonymkode: 3b866...685
Whistler Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Sabor er en støpejernsgryte som er emaljert på ut- og innsiden. Altså glasert, og ikke støpejern i den forstand. Jeg har et en avlang og en rund (og et par panner) fra Le Creuset, som for så vidt er samme greia. De holder godt på varmen. Kan brukes til bruning av kjøtt/kjøttdeig etc direkte i gryta, og er dekorative nok til å sette på bordet og servere fra om det skal være et litt mindre stivt selskap. (eller til hverdagsbruk) Rene støpejernsgryter har jeg til bålpanna og de er betraktelig mer rustikke og må "brennes" inn med olje før bruk. Det trenger ikke de emaljerte grytene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 En annen e fordel med ekte støpejern er at man får jern i seg av det. Faktisk anbefalt å bruke støpejern når man steker mat for å få seg (trommevirvel)... Jern 🙂💪 Anonymkode: 9ffb1...785
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: En annen e fordel med ekte støpejern er at man får jern i seg av det. Faktisk anbefalt å bruke støpejern når man steker mat for å få seg (trommevirvel)... Jern 🙂💪 Anonymkode: 9ffb1...785 Men det får du ikke med hverken Sabor eller Le Creuset eller andre emaljerte/glasserte støpejernspanner og/eller kjeler. Da må du ha en sånn god, gammeldags jerngryte/-panne som bør mettes med matolje først Har begge deler (både med og uten emalje/glassur) og er superfornøyd med begge deler. Anonymkode: 94097...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå