Gå til innhold

Fin artikkel som beskriver oss norske godt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om julebord og nordmenn generelt:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/qLr6r1/jeg-kom-til-norge-fra-afghanistan-for-fire-aar-siden-i-aar-var-jeg-paa-julebord-for-foerste-gang-dette-laerte-jeg-hasina-shirzad

Jeg mener hun har veldig rett i mye her, nordmenn er noen snåle vesen generelt. Lever i tvangstrøya si, tørr aldri leve sitt eget liv. Leve som de vil selv, livredde for å skille seg ut fra flokken. Kvinnen er veldig hardt rammet av dette konforme samfunnet vi lever i.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Uviktig skrev:

Kvinnen er veldig hardt rammet av dette konforme samfunnet vi lever i.

Mens andre, sånne som meg, er veldig glad for det samfunnet vi lever i og ønsker å bevare alle de rare særegenheten vi faktisk har.

Anonymkode: 55546...065

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mens andre, sånne som meg, er veldig glad for det samfunnet vi lever i og ønsker å bevare alle de rare særegenheten vi faktisk har.

Ja, enkeltindividet er viktig. Men slik er ikke samfunnet, i dag skal alle være like.

Skrevet
2 minutter siden, Uviktig skrev:

Ja, enkeltindividet er viktig. Men slik er ikke samfunnet, i dag skal alle være like.

Ok. Hva er det for bil alle skal eie? Hva er det for klær alle skal ha? Hvilken frisyre er det alle skal gå med? Skal menn ha skjegg, eller ikke? Hvorfor er det så delt mellom partiene, hvis alle skal stemme på samme parti?

Anonymkode: f0978...5f8

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Hva er det for bil alle skal eie? Hva er det for klær alle skal ha? Hvilken frisyre er det alle skal gå med? Skal menn ha skjegg, eller ikke? Hvorfor er det så delt mellom partiene, hvis alle skal stemme på samme parti?

Anonymkode: f0978...5f8

Det er jo opp til hver enkelt.

Tror du missforstod.

Skrevet

Enig, jeg flyttet fra Norge pga dette.

Anonymkode: b02f4...0f7

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Uviktig skrev:

Nei, det opplever ikke jeg. Vi er alle forskjellige. Likevel så har vi normer i samfunnet som de aller fleste forstår og følger. Det er ikke noe negativt ved det.

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det opplever ikke jeg. Vi er alle forskjellige. Likevel så har vi normer i samfunnet som de aller fleste forstår og følger. Det er ikke noe negativt ved det.

Disse normene er svært utpreget i Norge, og kan føles som en tvangstrøye. Følger man de ikke blir man sosialt straffet. 

• Liker 2
Skrevet

100% enig.

Anonymkode: bbee3...c74

• Liker 1
Skrevet

Dere som er så enig med henne, er dere selv sånn som hun beskriver? Eller er dere unntaket som bekrefter regelen?

Anonymkode: 0bc8e...2b3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Uviktig skrev:

Om julebord og nordmenn generelt:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/qLr6r1/jeg-kom-til-norge-fra-afghanistan-for-fire-aar-siden-i-aar-var-jeg-paa-julebord-for-foerste-gang-dette-laerte-jeg-hasina-shirzad

Jeg mener hun har veldig rett i mye her, nordmenn er noen snåle vesen generelt. Lever i tvangstrøya si, tørr aldri leve sitt eget liv. Leve som de vil selv, livredde for å skille seg ut fra flokken. Kvinnen er veldig hardt rammet av dette konforme samfunnet vi lever i.

Nå bør du ikke tillegge denne kvinnen meninger hun absolutt ikke har ytret. Dette er dine synspunkter og ikke hennes. 

• Liker 3
Skrevet

Ja helt enig. Nordmenn er det verste søppelfolket som finnes. Jeg tipper hun her veldig gjerne vil tilbake til Afghanistan og den sofistikerte kulturen der. Men hun mangler penger til flybilletter, så jeg foreslår en innsamlingsaksjon til henne. 

Anonymkode: 1e263...cb9

• Liker 2
Skrevet

Slutt med det kvinnehets greiene da. Det begynner å bli kjedelig. 

Anonymkode: a6eb9...daf

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja helt enig. Nordmenn er det verste søppelfolket som finnes. Jeg tipper hun her veldig gjerne vil tilbake til Afghanistan og den sofistikerte kulturen der. Men hun mangler penger til flybilletter, så jeg foreslår en innsamlingsaksjon til henne. 

Anonymkode: 1e263...cb9

Tror du må lære deg å lese, for her tillegger du henne meninger det ikke finnes spor av i artikkelen. 

Anonymkode: 45183...2a9

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse normene er svært utpreget i Norge, og kan føles som en tvangstrøye. Følger man de ikke blir man sosialt straffet. 

Helt enig, det som er problemet i norge. Vi lever under ekstremt streng sosial kontroll

Anonymkode: 0edda...3bf

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig, det som er problemet i norge. Vi lever under ekstremt streng sosial kontroll

Anonymkode: 0edda...3bf

Hva tenker du på da, sånn konkret?

Anonymkode: 0bc8e...2b3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...