Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke kommer inn på PPUy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier, men har veldig lyst til jobbe med undervisning og/eller veiledning i stedet. Dette er en drøm jeg har hatt lenge. Jeg skal søke på PPUy til sommeren. Men hva hvis jeg ikke kommer inn? Har aldri vært bekymret for dette før, men leste nylig at det ofte er stor konkurranse innen helsefag.
For et par år tilbake søkte jeg på master i logopedi, men kom ikke inn dessverre. Dette er også et fagfelt jeg virkelig kunne tenke meg. 

Jeg kan så klart bare jobbe som vikar innen skole i tillegg til sykepleier, men jeg tror ikke dette vil tilfredsstille meg på sikt, og jeg vil også tape på dette lønnsmessig. 

Så, til sakens kjerne. Jeg lurer på om jeg skal søke lektor eller allmennlærer i tillegg til PPUy, i tilfelle jeg ikke kommer inn. Jeg har veldig gode karakterer fra vgs og kommer inn på de fleste studier, men har dessverre en dårlig karakter på sykepleien som trekker snittet mitt kraftig ned. Dette hendte rett og slett fordi jeg ikke brydde meg nok om faget da jeg tok det. Ung og dum som jeg var.

Dere som jobber med undervisning, ville dere anbefalt meg å gå denne veien dersom Jeg ikke kommer inn på første ønsket mitt? Er det eventuelt andre veier jeg kan gå som jeg ikke har tenkt over? Kan jeg ta master i helsefag, og så vanlig PPU etter det? Men så har jeg jo ingen garanti for at jeg kommer inn på det heller..

Takker for råd og tips.

Anonymkode: 86a0d...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke direkte svar på det du spør om, men det er vanskelig å få jobb med sykepleien + ppuy. Kjenner flere som har tatt den veien uten å komme i undervisningsrettet arbeid. De siste stillingene her jeg bor har gått il sykepleiere som enten har videreutdanning eller i ambulansefag. 

Anonymkode: b2464...a27

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev: