Gå til innhold

Kvalitetskrav til barnas selvlagde julepynt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lov å sette visse kvalitetskrav til barnas selvlagde pynt hvis den skal på juletreet i bestestuen. Men si heller "Denne tror jeg hadde passet perfekt på bokhyllen din på rommet ditt", enn "Den der får du ikke henge på juletreet".

Anonymkode: 6aad7...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er glad jeg er vokst opp i en familie hvor det ikke er "kvalitetskrav" til barnas selvlagde julepynt. Det er da noe av sjarmen, synes nå jeg.

Og bestestuen? Hvor mange stuer snakker vi om egentlig? ;) 

• Liker 41
Skrevet

lol

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å sette visse kvalitetskrav til barnas selvlagde pynt hvis den skal på juletreet i bestestuen. 

Så lenge dekorasjonen ikke er brannfarlig, eller helseskadelig,  er jeg totalt uenig med deg.

Anonymkode: 64bec...b58

• Liker 13
Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort, her settes all julepynten frem og henges opp! Det er jo så koselig at de lager pynt og det som er laget av barn har en egen sjarm som perfekt Instagram pynt ikke har. 

Anonymkode: 20684...522

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, SPOCA skrev:

Jeg er glad jeg er vokst opp i en familie hvor det ikke er "kvalitetskrav" til barnas selvlagde julepynt. Det er da noe av sjarmen, synes nå jeg.

Og bestestuen? Hvor mange stuer snakker vi om egentlig? ;) 

Enig med deg i forhold til kvalitetskrav på julepynten.

Dog er det vel ganske vanlig for mange å ha hus med dagligstue og finstue/bestestue?

Skrevet

Mine foreldre hengte ikke det jeg lagde på treet! Jeg visste at de ikke syntes det passet med den andre fine pynten, men vet du, jeg syntes det var helt ok! Jeg var enig i at det jeg lagde ikke var så fint som den andre pynten på treet! Syntes derfor det var helt ok og det plagde meg ikke. Det var ingen krise for meg at jeg lagde stygg julepynt 😂 Ble ikke kunstner som voksen heller... !

Skrevet
2 minutter siden, Illuminatum skrev:

Enig med deg i forhold til kvalitetskrav på julepynten.

Dog er det vel ganske vanlig for mange å ha hus med dagligstue og finstue/bestestue?

Mange har egen spisestue og stue, men kjenner ingen med en egen finstue/bestestue. Men, det skal sies, jeg er ikke vokst opp i finere strøk, så kan være noe med det å gjøre. ;) 

• Liker 5
Skrevet

Du gjør som du vil

Anonymkode: 9ffa1...e99

Skrevet

Mitt barns julepynt er den fineste pynten jeg har.  Han har laget litt opp gjennom barnehage og barneskole, og det henger jeg på treet og setter fram til jul. 🎅🎄

Anonymkode: 76f5d...41d

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å sette visse kvalitetskrav til barnas selvlagde pynt hvis den skal på juletreet i bestestuen. Men si heller "Denne tror jeg hadde passet perfekt på bokhyllen din på rommet ditt", enn "Den der får du ikke henge på juletreet".

Du tuller?

Det er pent fordi det er laget av søte små barn!

Driver du interiørblogg eller skal du ha jul for en familie? Jula er en familiehøytid.

Anonymkode: 4a202...70d

• Liker 5
Skrevet

Nei

Anonymkode: 104d6...d90

Skrevet

Her får ikke barna synge julesanger før de kan treffe de riktige tonene. :jolie:

Anonymkode: a3685...f27

• Liker 14
Skrevet

Barn er ikke dumme, de skjønner hvorfor tingene de lager blir forvist til egne rom. Jeg synes det er trist at mange foreldre er mer opptatt av at treet skal se ut som det kommer fra en Bohus-katalog enn at det skal være personlig eller at barna skal føle at deres pynt også hører hjemme der. Her i huset er heldigvis barnas pynt en like selvfølgelig del av pynten som alt det andre. Det er deres hus også. :) 

• Liker 1
Skrevet

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her får ikke barna synge julesanger før de kan treffe de riktige tonene. :jolie:

Og kun om de stiller seg opp etter høyde og synger flerstemt. :opplyser: 

Anonymkode: f6ea6...6ba

Skrevet

Mamma hadde et eget juletre der hun hang pynt som jeg og mine søsken lagde. Det sto i gangen/hallen, så det var det første man så når man kom inn i huset. Treet var ikke bortgjemt på noen måte, men skjønner jo at hun ikke ville ha pynten vi laget på treet sitt av estetiske grunner, hun har alltid vært opptatt av å pynte fint og i en viss stil til jul. Klandrer henne ikke for det, og syns det er en fin løsning å ha et eget tre eller eget sted å sette pynten som er hjemmelaget. Og hun har hatt opp samme treet med samme pynten hvert år siden. :)

Anonymkode: eb6dd...342

• Liker 3
Skrevet

Kvalitetskrav til det barna har lagd? Jeg elsker alt mitt barn har lagd og er aller mest glad i å pynte mer det.

Anonymkode: ff5d9...52d

• Liker 1
Skrevet

Er det overhodet noen som har sagt "den der får du ikke henge på juletreet", da?

Anonymkode: d8cee...7b2

Skrevet

.

Skrevet

Her henger vi ikke bare barnas selvlagde julepynt på treet, men lar barna pynte treet også. Så lite instagram-vennlig juletreet som finnes. 

Men nå har jeg aldri hatt,eller kjenner noen, som har en bestestue så jeg teller kanskje ikke..

Anonymkode: ccb35...1c4

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...