Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stadig flere velger å gjøre seg ferdig med juletrepyntinga i god tid før julaften.

En uskreven regel sier at juletreet ikke skal pyntes før lillejulaften. Likevel velger stadig flere å gjøre seg ferdig med juletreet i god tid før det, og ødelegger julestemningen for samtlige i kommunen.

Når mener du at juletreet kan pyntes?

Anonymkode: e368e...0e6

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juletreet tas inn og pyntes lille julaften. 

• Liker 4
Skrevet

Lille julaften mener jeg det skal pyntes.

Likevel har jeg juksa litt. Grunnet kronisk sykdom og jeg ikke visste om jeg var i form lille julaften og fordi vi har andre ting å gjøre i helgen og lille julaften har det blitt gjort en uke tidligere enn vanlig i år.

Anonymkode: 3cf65...5a5

• Liker 3
Skrevet

Jeg pynter noen dager før, fordi jeg ikke er hjemme på julaften og et par dager etter det. 

Anonymkode: 7a154...f3a

Skrevet

Jeg mener at folk får pynte akkurat når de selv vil, om de gjør det 1.desember eller 24.desember er meg totalt likegyldig. De kan ha julepynt framme til st.hans for min del, eller kaste det ut før nyttår. 
Jeg pynter akkurat når det passer meg.

Anonymkode: f34ce...efb

• Liker 22
Skrevet

Treet pyntes lille julaften. Men hva andre måtte gjøre får være opp til dem. ;) 

• Liker 3
Skrevet

Tenker at folk får gjøre som de vil. At mine måter å gjøre ting på kommer i veien for andre folks tradisjoner driter jeg egentlig i. Skjønner ikke hvorfor det plager andre folk at jeg gjør ting på min egen måte. Har de lite å gjøre? Eller er de så egosentriske at de virkelig tror at deres måte å gjøre ting på er det eneste riktige? 

Anonymkode: 79226...3a3

• Liker 9
Skrevet

Hva andre gjør er opp til dem, jeg foretrekker å vente til bittelille eller lillejulaften. Jeg assosierer treet med julefred og ro, så å sette det opp i hverdagsstresset før jul, med handling og jobb og avslutninger vil bare ødelegge sjarmen med treet for min del. Jeg syns ikke det er så koselig med treet tidlig i desember. 

Skrevet

«Ødelegger julestemninga for samtlige i kommunen»? Seriøst?

Hva med å bry seg litt mindre om hva folk gjør i sine egne stuer, tenker jeg da.

Jeg har ikke juletre engang (er det lov forresten?) siden vi ikke skal være hjemme i jula, men det kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør og når de pynter sitt tre. Alle kan få velge å ha de tradisjonene de vil!  

Fryktelig slitsomt med folk som vil detaljstyre andres liv basert på deres egne tradisjoner. I min familie har det forresten vært tradisjon å pynte 22. Desember, fordi et familiemedlem hadde bursdag lille julaften - så da var vi alltid i selskap. Folk har ulike tradisjoner, og de lager ulike tradisjoner. Det synes jeg er helt topp. 

Anonymkode: 2a143...cd2

• Liker 13
Skrevet

Her kommer alt frem første søndag i advent. Både jeg og ungen liker lang jul.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stadig flere velger å gjøre seg ferdig med juletrepyntinga i god tid før julaften.

En uskreven regel sier at juletreet ikke skal pyntes før lillejulaften. Likevel velger stadig flere å gjøre seg ferdig med juletreet i god tid før det, og ødelegger julestemningen for samtlige i kommunen.

Når mener du at juletreet kan pyntes?

Hvordan kan noe folk gjør i sine private hjem ødelegge julestemningen for "samtlige i kommunen"?! :klo: For min del kan folk pynte juletreet 24. juli hvis de har lyst. (Det eneste jeg ber om er at blå, blinkende utendørsbelysning unngås fordi det gir meg, og sikkert mange andre, helt andre assosiasjoner en feiring og hygge). 

• Liker 2
Skrevet

Vi har kunstig tre, så her pyntes det 1.desember, eventuelt 1.søndag i advent, hvis den kommer før desember. Jula er koselig og vi har mye julepynt. Jeg syns pynten skal få stå fremme lengst mulig, når man først har gått til innkjøp av den. Jeg pleier å ha julepynten fremme i ca.1,5 måned.

Anonymkode: 3cbce...2d1

• Liker 2
Skrevet

Første jul som voksen med kone og barn. Her ble treet kjøpt 17 desember mener jeg og pyntet dagenderpå. Jeg og samboer ville heller ha pynten oppe litt før jul enn å ha pynten oppe til 13 dag jul. 

Men jeg er oppvokst med trepynting 23 desember og pynt hengende fremme til 13 dag jul. 

Anonymkode: 44656...4fa

Skrevet

Jeg har også begynt med det. Det er en naturlig konsekvens av at butikkene og TV-reklamen begynner med full julerulle allerede i begynnelsen av november. Jeg vil ha alt opp, så kan jeg med god samvittighet hive ut hele jula tidlig. Jeg var lei av julepynt allerede før vi fikk opp vår, jeg. 

Skrevet

Folk må da få pynte når de vil. Men det er da mye bedre å starte julen litt før, mens man har julestemning, enn å la treet stå til langt ut i januar, mener jeg..

Anonymkode: 413a2...f4d

• Liker 1
Skrevet

Vi pynter lille julaften, men synes andre kan pynte akkurat når de vil. :) 

Skrevet

Når jeg betaler i dyre dommer for å drasse et stort tre inn i stua, da skal jeg jaggu ha tid til å nyte synet av det også. For meg er det alt for tidlig å pynte i november, men fra midten av desember så vil jeg at treet mitt skal være pyntet. 

Anonymkode: 76a2c...a2e

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Leo skrev:

Hvordan kan noe folk gjør i sine private hjem ødelegge julestemningen for "samtlige i kommunen"?! :klo:

Humor er vanskelig! 🤣

Skrevet

Vi pynter det kvelden før 1.desember, og tenner det morgenen 1.desember🎄

Anonymkode: 70902...651

Skrevet

1. desember. :) Nyter nydelig juletre med vakre lys hele førjulstiden. Og blir ikke lei, så det får stå til 5. januar.

Mannen er britisk og dette er hans skikk. Jeg synes den er flott.

Anonymkode: 142dd...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...