Gå til innhold

Er det vanlig at foreldre lar småbarn 0-4 år være alene en kveld. Og at foreldrene sitter på restaurant. Som Mcannforeldrene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig?

Anonymkode: 46325...123

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det håper jeg da virkelig ikke. 

• Liker 15
Skrevet

Ikkje i min verden. Kan sitte ute i hagen, liksom.. Men drar ikke lenger enn det. 

• Liker 19
Skrevet

Nei. Ville aldri gått fra ungen før tidligst 12 år, på kveldstid, uten barnevakt.

Anonymkode: bbea8...f47

• Liker 6
Skrevet

Skjønner ikke at noen tør det. Det kan bli brann og barna kan bli livredde hvis de våkner og foreldrene ikke er hjemme. 

Anonymkode: d2680...19e

• Liker 7
Skrevet

Nei. Vi kan sitte i hagen

Men for meg er det tom uaktuelt å gå til naboen, med babycall, og vi bor i  rekkehus, så det å gå til naboen er jo tilsvarende for folk med stort hus å gå til andre enden av huset..

Anonymkode: de2e5...377

• Liker 3
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Og McCanns og resten av tapas-gjengen har jo fått gjennomgå pga. det, nettopp fordi det ikke er normalt.

Anonymkode: c860d...ca3

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville aldri gjort det, og tror heller ikke det er så veldig vanlig, men finnes fortsatt flere som dessverre gjør det.

Jeg har ei bekjent som hadde med barnet sitt på 1 år til sydligere strøk sammen med hennes foreldre. Hun la barnet på rommet med babycall og gikk ned i restauranten med foreldrene for å spise middag. Hun har også sagt til meg at det ville vært så hyggelig om vi kunne reise på ferie sammen til syden, for ungene kunne bare legges med babycall og vi kunne gå ned for å spise. 
Har også lest her en gang at noen var på kiel-båten og lot barnet være alene med babycall mens de spiste. 

Anonymkode: fa52c...5f6

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville aldri gått fra slik som de foreldrene gjorde, aldri noen gang. 

Jeg vet at i min oppvekst var dette vanlig. Mamma og pappa fløy på fest i nabolaget mens jeg og søster 2 og 5 år lå hjemme å sov. Husker fremdeles da vi våknet og ikke fant foreldrene våre noe sted. Jeg var 5 og satt med lillesøster på fanget i senga deres lenge! Lillesøster sovnet og jeg satt våken å ventet. 

Anonymkode: 57f7c...0b3

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at i min oppvekst var dette vanlig. Mamma og pappa fløy på fest i nabolaget mens jeg og søster 2 og 5 år lå hjemme å sov. Husker fremdeles da vi våknet og ikke fant foreldrene våre noe sted. Jeg var 5 og satt med lillesøster på fanget i senga deres lenge! Lillesøster sovnet og jeg satt våken å ventet. 

Aner ikke hvor gammel du er. Men da jeg var ung, og da foreldrene mine var unge, var ikke dette vanlig. Klart det finnes alltid de som gjør uvanlige ting, men det gjør det ikke vanlig. 

Forferdelig at dere opplevde det er det jo likevel.. 

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, Sokkar skrev:

Aner ikke hvor gammel du er. Men da jeg var ung, og da foreldrene mine var unge, var ikke dette vanlig. Klart det finnes alltid de som gjør uvanlige ting, men det gjør det ikke vanlig. 

Som skrevet, jeg var 5 år.

Skrevet
2 minutter siden, Sokkar skrev:

Og nå er jeg 28 😊

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som skrevet, jeg var 5 år.

Skrev hvor gammel du ER, ikke var. For alt jeg vet er det en generasjon mellom min generasjon og foreldrene mine sin generasjon der barn opplevde dette som vanlig. Mest så jeg ikke skulle vere for bastant i min påstand om at dette ikke er vanlig. Selv om det kanskje var vanlig for dine foreldre. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Sokkar skrev:

Skrev hvor gammel du ER, ikke var. For alt jeg vet er det en generasjon mellom min generasjon og foreldrene mine sin generasjon der barn opplevde dette som vanlig. Mest så jeg ikke skulle vere for bastant i min påstand om at dette ikke er vanlig. Selv om det kanskje var vanlig for dine foreldre. 

Så leste jeg det og skrev det på neste. Jeg er født i 91

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Sokkar skrev:

Jeg tilhører generasjon x, og jeg har erfart at det er mange fra min generasjon som lot barna være alene hjemme mens de selv dro på fest i nabolaget.

Jeg ble sågar "mobbet " for at jeg ikke gjorde det. Da var jeg overbeskyttende, hysterisk, og hønemor.

De var ikke langt unna,  og hadde med babycall, så de var ikke totalt uansvarlige, men som sagt, det var ikke så veldig uvanlig på begynnelsen av 90-tallet. 

Anonymkode: b05df...11d

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke vanlig i min verden, nei. Jeg har aldri noensinne gått fra huset når barnet har ligget og sovet. Ville ikke drømt om å gjøre det på ferie heller. Aller minst da, når barnet i tillegg er på et fremmed sted med ukjent sted og mange ukjente rundt i miljøet osv. 

Nei, man går ikke fra barn som sover. 

Jeg har lest mye om McCann saken, særlig da den var ny, men jeg har aldri lest eller hørt at de (foreldrene) faktisk dopet ned ungene med sovemedisin!?? Er det virkelig sant? Hvordan har det fremkommet, er det funnet noe bevis eller har foreldrene selv innrømmet/sagt det??

Anonymkode: a3a8d...40b

• Liker 3
Skrevet

Nei det er ikke vanlig. 

Anonymkode: 8d137...4b6

Skrevet

Det er ikke bevist at de gjorde det, men det har vært mistanke om det. 

Anonymkode: bd9f5...82d

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er ikke vanlig og absolutt ikke noe jeg noensinne kunne gjort.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, sov alene hjemme fra 6-års alderen.

Anonymkode: 8bae2...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...