AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Hei, Jeg har et spørsmål til de som har vært i samlivsbrudd og har barn. Hvordan var det for deg i julen med alle familieselskapene? Dro du til ekssvigers når de inviterte? Her er det invitasjoner på rekke og rad, men jeg begrenser det litt. Anonymkode: 28d96...6d8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Her er det første julen etter samlivsbruddet. Jeg er invitert i to selskap med ex-svigerfamilien. Har takket ja til det ene, og nei til det andre (pga at jeg skal i et annet besøk). Anonymkode: 42dd2...27e
eller Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 Her løste det seg greit med at svigerfamilien kuttet meg tvert da vi gikk fra hverandre. Min familie fortsatte å invitere eksen til julebesøk. Det ble gradvis tonet ned fra min side, til han fikk kjæreste etter fem år. Da ble det bråstopp. For barnas skyld var det greit å kunne være sammen med begge foreldrene innimellom. Vi hadde også en del søndagsmiddager sammen de fem første årene.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har et spørsmål til de som har vært i samlivsbrudd og har barn. Hvordan var det for deg i julen med alle familieselskapene? Dro du til ekssvigers når de inviterte? Her er det invitasjoner på rekke og rad, men jeg begrenser det litt. Anonymkode: 28d96...6d8 Ble slutt rett før jul i fjor, feiret hos svigers likevel og fortalte om bruddet tidlig i januar. Jul i år så har barnet en julaften hos meg og en julaften på den 24 hos faren sin. Jeg har ingenting med eksens familie å gjøre og ønsker ikke å ha det heller. Barnet var under året da det ble brudd. Anonymkode: 8c3cf...e7c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ble slutt rett før jul i fjor, feiret hos svigers likevel og fortalte om bruddet tidlig i januar. Jul i år så har barnet en julaften hos meg og en julaften på den 24 hos faren sin. Jeg har ingenting med eksens familie å gjøre og ønsker ikke å ha det heller. Barnet var under året da det ble brudd. Anonymkode: 8c3cf...e7c Det er bare en julaften uansett.... Anonymkode: df090...8e3 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 Det er ikke så lenge siden mine foreldre skilte seg. Ingen av de har vært på bursdager eller julefeiringen hos de andre siden, men den ene parten har vært på ett kaffebesøk hos den andre mens dens eks-svigerforeldre var der. Vi barna er voksne. Tøft nok for minst en av de ovennevnte med det kaffebesøket. Anonymkode: fc9f7...58d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #7 Skrevet 20. desember 2019 Jeg kjenner ingen som sosialiserer med sine eks-svigerforeldre. Selv med barn involvert. Barna besøker besteforeldre på hver side, men utover det er det unaturlig å omgås. Anonymkode: 9c0a4...569
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #8 Skrevet 20. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare en julaften uansett.... Anonymkode: df090...8e3 Det jeg har vokst opp så klarer man å lage julemiddag og ordne med julegaver noen dager før den 24. Vi kaller det julaften likevel. Slik er det å vokse opp med fosterbarn og stesøsken som feirer den 24 andre steder. Anonymkode: 8c3cf...e7c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #9 Skrevet 20. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det jeg har vokst opp så klarer man å lage julemiddag og ordne med julegaver noen dager før den 24. Vi kaller det julaften likevel. Slik er det å vokse opp med fosterbarn og stesøsken som feirer den 24 andre steder. Anonymkode: 8c3cf...e7c Ja jeg synes dette er en fin løsning. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen som sosialiserer med sine eks-svigerforeldre. Selv med barn involvert. Barna besøker besteforeldre på hver side, men utover det er det unaturlig å omgås. Anonymkode: 9c0a4...569 Denne julen må jeg feire jul med eksen og hans familie. De er også veldig ivrige på å invitere til selskaper og ikke alle viser forståelse for at jeg ikke ønsker å delta på lik måte som før, og nærmest "avhører" meg om hva jeg skal om jeg takker nei. Tenker det blir kleint å delta. Håper at det blir naturlig med litt mindre kontakt neste år. Anonymkode: 28d96...6d8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #10 Skrevet 20. desember 2019 Er så tullete med to julaftener. Bytt på det, annenhver gang, som normale folk... Anonymkode: f280b...8b9 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #11 Skrevet 20. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Er så tullete med to julaftener. Bytt på det, annenhver gang, som normale folk... Anonymkode: f280b...8b9 Nei, normale folk er ikke festet inn på din A4 eske. Her har vi alltid feiret 2 jul og nå at barna er tenåringer sier de at de elsker det og ville ikke ha det annerledes. Da jeg er utlending feirer vi med mine tradisjoner en av de dagene (ingen gaver under juletreet når de sover, men våkner på morgener hvor alle gaver ble plassert under juletreet på natten). Da åpner vi gaver fra meg og min besteforeldre/tanter/onkler og mine venner og typisk julefeiring ala mitt hjemmeland. Da feirer de den typisk norske julaften hos far og får sin norske feiring. Fungert for oss i over 10 år. Din typisk julaften høres dødskjedelig ut. Anonymkode: c7b29...6cd 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #12 Skrevet 20. desember 2019 ikke MIN besteforeldre, men besteforeldre til barna lol. Anonymkode: c7b29...6cd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #13 Skrevet 20. desember 2019 Første julen alene, og jeg har ikke blitt invitert dit, men de har spurt om de kan komme ned noen dager her. De bor langt vekk, og min eks vil ikke ja noe med oss å gjøre. Så det er jo fint. Ikke det gøyeste besøket, men tenker at det er fint for barna, og er jo fint at de bryr seg. Anonymkode: 53ef8...54d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #14 Skrevet 20. desember 2019 Har fått i invitasjoner til svigers. Får vel 3-4 middagsinvitasjoner i året. Når det passer kommer jeg gjerne. De er hyggelige og det er koselig for ungene at jeg inkluderes. Jeg kjøper julegaver til de. Ønsker dem god jul og mors/farsdag og gratulerer de med dagen. Exen er godt gift på nytt. Mine foreldre er kanskje litt dårlige til å invitere han på middag, men min ex med ny kone er alltid velkommen i deres hjem. At vi jobber for å inkludere og vise respekt for hverandre og hverandres foreldre, gjør at familiene våre fremdeles kan samles til felles barnebursdag o.l. Hadde vi ikke hatt barn sammen tror jeg nok ikke jeg hadde sett svigers så ofte. Vi bor på samme plassen så hadde vel vært at vi hadde truffet hverandre på butikken og hilst og sånn. Men ikke mer enn det. Anonymkode: fcf22...098
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #15 Skrevet 20. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har fått i invitasjoner til svigers. Får vel 3-4 middagsinvitasjoner i året. Når det passer kommer jeg gjerne. De er hyggelige og det er koselig for ungene at jeg inkluderes. Jeg kjøper julegaver til de. Ønsker dem god jul og mors/farsdag og gratulerer de med dagen. Exen er godt gift på nytt. Mine foreldre er kanskje litt dårlige til å invitere han på middag, men min ex med ny kone er alltid velkommen i deres hjem. At vi jobber for å inkludere og vise respekt for hverandre og hverandres foreldre, gjør at familiene våre fremdeles kan samles til felles barnebursdag o.l. Hadde vi ikke hatt barn sammen tror jeg nok ikke jeg hadde sett svigers så ofte. Vi bor på samme plassen så hadde vel vært at vi hadde truffet hverandre på butikken og hilst og sånn. Men ikke mer enn det. Anonymkode: fcf22...098 Kom borti en knapp før jeg fikk skrevet helt ferdig: ungene bytter på å være hos oss annenhver jul. Den som ikke har ungene besøker den andre sin familie tidlig på julaften sammen med ungene for å ønske god jul og hente julegaver. Den som ikke har ungene julaften «får» dem 1 & 2 juledag. Uansett hvem sin uke det er i utgangspunktet. Det blir ikke noe julaften nr2 på disse dagene, men en koselig julemiddag med den familien som de ikke fikk feiret julaften med. Jeg blir av og til invitert til svigers 1 eller 2 juledag. Har jeg ikke andre planer drar jeg dit. Går helt fint. Uansett om jeg og exen har kranglet rett før, eller er uenige om noe er vi proffe i å oppføre oss fint når vi er i samme rom så det føles aldri ubehagelig. Anonymkode: fcf22...098
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #16 Skrevet 20. desember 2019 Null kontakt her med hans familie. Samlivsbrudd tidligere i år. Jeg bar barnet på juleaften og far nyttårsaften. Bytter neste år. Far sa han muligens ble alene på nyttårsaften med barnet. Tilbydde han å feire sammen med meg eller at de kunne være med familien min. Far sa han skulle tenke på det. Far kommer på julefrokost slik at han får sett sønnen vår og han får åpnet pakken sin fra faren sammen med far. Anonymkode: d248f...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå