Gå til innhold

Sjekker Norwegian vekt på håndbagasje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser fra Gardemoen om to dager, skal ha med en liten koffert - har de begynt å sjekke vekt på bagasjen? Tenker å ha med en veske ved siden hvor jeg har pc og noen bøker enda.

Anonymkode: ae4cd...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

• Liker 1
Skrevet

Ja, det gjør de. Folk lesset jo på i håndbagasje som aldri før, så det ble de nødt til å stramme inn kontrollene på.

Anonymkode: 06171...d51

• Liker 2
Skrevet

Ja. De tar stikkprøver. Opplever det ca halvparten av gangene jeg har flydd i det siste. 

Skrevet

Jepp. Fløy Oslo-Stavanger, og de sjekket alle som hadde reisekoffert, poser osv. Jeg hadde en enkel ryggsekk og ble ikke sjekket. 
De stabler ting for ting/bagasje for bagasje til det bikker 10kg, og så må man betale (om det så er 1kg eller 5kg over). 750kr tok de den dagen.

Skrevet

Oppfølger: bare hold deg til reglene, som faktisk står på nettsidene klart og tydelig, som de alltid har gjort. Skjønner ikke hvorfor folk flyr i flint når reglene faktisk følges....

• Liker 9
Skrevet

Fløy med Norwegian denne uka og håndbagasjen ble sjekket både ved utreise og hjemreise. Husk at du kun ha ha med en liten håndveske i tillegg til en liten koffert, så det er ikke sikkert du får meg en stor veske med PC m.m i tillegg uten å betale ekstra.

Anonymkode: f1390...e65

• Liker 3
Skrevet

Heldigvis har de startet med det!

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, Whistler skrev:

Heldigvis har de startet med det!

Enig. Var alltid et helvete å få lagt en liten pose fra taxfree-butikkene i hattehyllen når folk hadde stappet stablet alt de eide i hver jævla hylle i hele flyet.

Anonymkode: d05f1...27b

• Liker 2
Skrevet

Reiste med Norwegian for 1 time siden til London. Ingen bagasje ble sjekket... 

Anonymkode: e8e9a...0bb

Skrevet

De gjør det nå og da. Det er vekten sammenlagt som teller (altså tax-free poser + veske + koffert mm). Hold deg under 10 kg, eller sjekk inn bagasjen så går det bra 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...