Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia kvinner 😊

Sliter med forstoppelse, jeg. Det går omtrent en uke i mellom, på tross av at jeg bare de siste dagene har spist 3 poser svisker. Tar meg en neve til alle måltid, sånn for å hjelpe systemet. Men synes ikke det hjelper. 1 uke mellom hadde ikke vært et problem, hadde det ikke gjort så vanvittig vondt når det først skal ut. For det er så hardt... 

Hvilke andre produkt hjelper bra mot forstoppelse? Ønsker matvarer som hjelper, så jeg kan variere. Begynner å bli lei av så mye svisker. 

Drikker mye vann, da jeg som gravid har den bivirkningen at jeg er så tørst hele tiden. Om jeg har dilla på noe, så er det definitivt vann. 

Skrevet (endret)

Føler med deg!! Jeg er i uke 14 nå og ENDELIG har det begynt å løsne. (Bokstavelig talt)

Jeg tror ærlig talt det er lite som hjelper for tiden jeg... jeg gjorde også alt. Den dagen det løsna litt gjorde jeg følgende: Bland ut 1 ss linfrø i vann og la stå over natta. Stå opp, spis en kiwi, drikk vann, ta linfrøblandingen, et par kopper kaffe (tving det i deg hvis du ikke liker for tiden) legg deg på sofaen, masser magen og prøv å ikke tenk på det.  

Jeg kunne gå 10 dager uten og det var forferdelig! Vurderte å gå til innkjøp av klyster. Kanskje det kan være noe? Bare for å få tømt deg skikkelig en gang

Endret av EmVeeJee
Skrevet
Akkurat nå, EmVeeJee skrev:

Føler med deg!! Jeg er i uke 14 nå og ENDELIG har det begynt å løsne. (Bokstavelig talt)

Jeg tror ærlig talt det er lite som hjelper for tiden jeg... jeg gjorde også alt. Blant ut 1 ss linfrø i vann og la stå over natta. Stå opp, spis en kiwi, drikk vann, ta linfrøblandingen, legg deg på sofaen, masser magen og prøv å ikke tenk på det. 

Jeg kunne gå 10 dager uten og det var forferdelig! Vurderte å gå til innkjøp av klyster. Kanskje det kan være noe? Bare for å få tømt deg skikkelig en gang

Føler jeg blir skikkelig tømt når jeg først går på do. Det gjør bare så forbaska vondt 😅 

Om det løsner til uke 14, så har jeg 4 uker igjen. Det burde jeg jo kunne overleve.. 😜 

Skal kiwi hjelpe? Jeg har drukket en del biola, fordi det skal være så bra for magen. Men tror ikke det hjelper når magetrøbbelet skyldes svangerskap 😏

Skrevet

Biola virker forstoppende på meg 🙊 

Var helt forferdelig forstoppa en periode, nå er det litt bedre... Brukte dulcosoft/Movicol når det var som verst. Kan være det har blitt bedre av seg selv, men jeg synes jeg merker forskjell nå som jeg har mumset klementiner og annen frukt før jul :)

Anonymkode: b78db...5df

Skrevet

Masse fiber, dvs frukt, grønt og grove kornprodukter, men NB må kombineres med masse vann, hvis ikke får du motsatt effekt. I tillegg bevegelse, for meg hjelper turer med rask gange.

Anonymkode: ec9db...d17

Skrevet

Tror klementiner skal være bra. Har spist en del, fordi jeg har lest det er bra en gang. Av samme grunn som svisker; høyt fiberinnhold? 

Har jo til tider ikke lyst på mat. For det er fullt. Hele systemer jobber så treigt, og jeg kan føle meg stappmett på lunsjen lenge.. 😅 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Masse fiber, dvs frukt, grønt og grove kornprodukter, men NB må kombineres med masse vann, hvis ikke får du motsatt effekt. I tillegg bevegelse, for meg hjelper turer med rask gange.

Anonymkode: ec9db...d17

Går tur med hunden hver dag. Ikke akkurat rask gange, for det blir en del snusing og markering. Men får rikelig bevegelse. 

Skrevet

Men har noen erfaring med kiwi, som ei over nevner? 

Det er jo kjempegodt og sunt 😊

Skrevet

Kiwi fungerer bra, tørka aprikos (har ikke testet fersk), sviskeyoghurt spiste jeg litt av, linfrø (gjerne i yoghurten). Endte opp med å bruke laktulose på slutten, sammen med nok vann så ble det løsningen. Brukte det også litt etter fødselen til systemet hadde stabilisert seg. :)

• Liker 1
Skrevet

Takk 😊

Hvor mye linfrø til en porsjon yoghurt eller salat? Holder en spis3skei, eller trengs det større doser? 

Skrevet
1 time siden, Sokkar skrev:

Heia kvinner 😊

Sliter med forstoppelse, jeg. Det går omtrent en uke i mellom, på tross av at jeg bare de siste dagene har spist 3 poser svisker. Tar meg en neve til alle måltid, sånn for å hjelpe systemet. Men synes ikke det hjelper. 1 uke mellom hadde ikke vært et problem, hadde det ikke gjort så vanvittig vondt når det først skal ut. For det er så hardt... 

Hvilke andre produkt hjelper bra mot forstoppelse? Ønsker matvarer som hjelper, så jeg kan variere. Begynner å bli lei av så mye svisker. 

Drikker mye vann, da jeg som gravid har den bivirkningen at jeg er så tørst hele tiden. Om jeg har dilla på noe, så er det definitivt vann. 

duphalac på apoteket

Anonymkode: d4112...b68

• Liker 1
Skrevet

Det er et pulver du kan kjøpe på apoteket. Tar det 2 ganger om dagen og det holder systemet i gang her. Det smaker jævlig da og ha skikkelig ekkel konsistens men uten det så stopper alt opp og blir så vondt så verdt det. 

Anonymkode: e1f77...7d6

• Liker 1
Skrevet

Havresuppe, er ikke uten grunn det blir servert på sykehus :)

Anonymkode: 7790d...202

Skrevet

Movicol, magnesium, og kiwi fungerte for meg 😊

Anonymkode: 84287...a12

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er et pulver du kan kjøpe på apoteket. Tar det 2 ganger om dagen og det holder systemet i gang her. Det smaker jævlig da og ha skikkelig ekkel konsistens men uten det så stopper alt opp og blir så vondt så verdt det. 

Anonymkode: e1f77...7d6

Movicol?

Anonymkode: 84287...a12

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Havresuppe, er ikke uten grunn det blir servert på sykehus :)

Anonymkode: 7790d...202

Visste ikke at det serveres på sykehus 😊

Skrevet

Laktulose, bære hyggelig! 

Anonymkode: 529c4...bc2

Skrevet

Kiwi og ananas hjelper meg. 😊

Skrevet

Laxoberal dråper!

ellers får jeg fart på magen etter havregrøt, kaffe eller hjemmelaget kakao. 

Skrevet

Chiafrø funker her

Anonymkode: 8447e...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...