Gå til innhold

Intens eldre kollega som styrer alt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyutdannet sykepleier, og jobber på en avdeling på sykehus. Jeg har jobbet på avdelingen i flere år som ufaglært, og er sånn sett inn i rutinene for arbeidsplassen.

Jeg har en kollega som har jobbet her 25+ år. Hver vakt (rolig eller hektisk) virker det som hun drukner i arbeidsoppgaver - selv om alt er på stell. Det er sjeldent vi ser henne på vaktrommet, og hun kan hive seg opp etter kort tid til lunsj og sier «det var den pausen!».

Hun er erfaren og kunnskapsrik, men jeg erfarer at når man spør henne et spørsmål får hun det til å virke som hun aldri har stått i denne situasjonen før. Får unnvikende svar, eller bare «nei, jeg vet ikke» - selv om jeg vet at hun vet/har vært borti problemstillingen før.

I tillegg opplever jeg at hun «tar» arbeidsoppgaver fra andre, og kan ikke la ting ligge.

Selv opplever jeg det invaderende at hun feks går inn og tar søppel/rydder på rom jeg har ansvar for, går inn og leser på mine pasienter for å oppdatere ulike ting/legger klart ulike papirer til dem etc.

Dette er mitt ansvar, og jeg er fullt i stand til å gjøre disse tingene selv. (Hun gjør dette med flere, ikke bare meg).

Som sagt, hun er utrolig flink i jobben sin, men jeg finner dette ubehagelig.

Noen som har vært i lignende situasjon som kan si noe om det? Egentlig samme om det er å bare lære seg og leve med det eller å si noe. Hun fremstår ikke mottagelig for å bli pratet til direkte.

Anonymkode: 0cd72...1d1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv opplever jeg det invaderende at hun feks går inn og tar søppel/rydder på rom jeg har ansvar for, går inn og leser på mine pasienter for å oppdatere ulike ting/legger klart ulike papirer til dem etc.

Dette er mitt ansvar, og jeg er fullt i stand til å gjøre disse tingene selv. (Hun gjør dette med flere, ikke bare meg).