Gå til innhold

Har jeg blitt dummere? (lavere IQ enn før)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skjønner jeg altså ingenting. Er en stund siden jeg sist tok IQ-test, da fikk jeg 128 eller rundt det. Så tok jeg den igjen ganske nylig og fikk litt over 100. Overbevist om at det må ha vært en feil eller lignende tok jeg den igjen i dag (noen uker etter sist) og får at IQen min er på 88??? Som tydeligvis er så vidt innenfor normalområdet (85 til 115). Det gir ingen mening. Har alltid gjort det bra i matte og andre logiske fag, var med i en personlighetstestting eller lignende når jeg var liten og da ble vi vist en rekke bilder hvor vi skulle finne neste bilde i rekken (lignende en IQ-test) og da fikk jeg alt riktig. Tok også IQ-testen på illustrert vitenskap og da fikk jeg en IQ på rundt 125 som var det jeg hadde regna med å få på mensatesten også.

Ble skikelig overaska. Har alltid vært smart. Klarer ikke skjønne hvordan jeg har prestert å ende opp med en score på først litt over 100 også 88, når jeg tidligere har tatt testen har ligget på 128 (og det var ikke et engangstilfelle, tok den igjen og fikk en lignende score da).

Jeg skjønner ikke?

Anonymkode: 4186e...df3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på om noen vet om flere IQtester som går ann å ta? Jeg klarer bare å finne den til mensa og den til illustrert vitenskap som virker legitime, og kan vel ikke ta mensa flere gang før på en stund siden jeg har tatt den to ganger på rad med relativt kort mellomrom imellom...

Anonymkode: 4186e...df3

• 3 uker senere...
Skrevet

For det første så har Mensa et standardavvik på 15 så hvis du skal basere på en enkelt test med resultat 128 så har er du en eller annen plass mellom 117 og 143. Beste er selvfølgelig å ta flere tester ila. 2-3 mnd og sørg for like forhold.. du kan ha vært trøtt, distrahert, sulten osv, som ga feilaktige resultater. Kanskje har du ADD? Eller noe annet kanskje. Når det er sagt så går iq ned over tid, men såpass mye er unormalt, og burde bare strykes. Anbefaler deg å ta 3 tester over 3 mnd mens du er opplagt osv. Så tar du gjennomsnittet av de 3. Lykke til uansett :)

Anonymkode: cfe24...6cf

Skrevet

Det er veldig mange useriøse tester man kan ta. Hadde alle gitt et nøyaktig resultat, så hadde ikke du fått de resultatene du har fått. IQ er veldig stabilt, med en liten reduksjon på slutten av alderdommen. 

Anonymkode: 8eac0...e38

Skrevet

Du er nok blitt pre-dement så du må nok bare regne med at dette er begynnelsen.

Skrevet

IQ tester på nette er ikke verd å ta særlig alvorlig.

Jeg fikk 137 på en slik test, noe som bare er tull jeg har ikke så høy IQ. 

Skrevet

Jeg vet at jeg har endret meg i løpet av livet, har aldri testet IQ'en min, men jeg vet jeg har hatt perioder hvor hjernen ikke har hatt like kapasitet som den hadde tidligere, og det har kommet seg igjen etterhvert. Det har hatt mye med stress og påkjenninger ellers i livet, når det er for fullt av andre ting i tanker og hjerte, så fungerer ikke hjernen fritt i forhold til andre ting. Vi snakker jo om å "tenke klart", og når det er tåke og dis, ja så er det ikke så lett å se alle løsninger.

Anonymkode: c5476...9ff

Skrevet

Du har nok sittet for mye på KG. I snitt mister du to IQ poeng i måneden av å henge her. 

Snart snakker du svensk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...