Gå til innhold

Juleoppmerksomhet til barnehage ansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det enkelt og har kjøpt 4 for 100,- av Freia Melkesjokolade som jeg tenker å gi de ansatte på mitt barns avd. i barnehagen som en liten juleoppmerksomhet (med fin sløyfe og kort på) . Den saken er grei tenker jeg, MEN så har jeg lyst til å gi et lite hjemmesyddhjerte og en liten sjokolade til mitt barns tidligere assistent. H*n var assistent på mitt barn fra det begynte i barnehagen i vinter frem til sommeren. H*n jobber i barnehagen, men nå på en annen avdeling. Denne personen betydde og betyr enda mye for mitt barn (og meg) og de lyser begge opp når de møtes. 

Er det innafor å gi denne tidligere assistenten en noe mer personlig (om enn liten) gave enn til de som jobber på barnet mitt sin avdeling nå (har ikke lenger fast assistent, oppgaven deles)? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er kleint. 

Anonymkode: 61c21...98e

• Liker 1
Skrevet

Send det hjem til henne privat.

Anonymkode: 3bf8f...abb

• Liker 2
Skrevet

Gir man personlige julegaver til noen barnehageansatte?? Jeg trodde virkelig at det i så fall var en foreldregruppe som gikk sammen om én oppmerksomhet...

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig, spesielt siden denne personen faktisk var assistent for barnet ditt. Det er noe annet en "bare" en ansatt barnet liker spesielt godt. Jeg tror personen vil bli veldig glad og rørt! Alle liker å bli sett og verdsatt. ❤️ 

Anonymkode: 8b03b...e02

• Liker 6
Skrevet

Det er mulig, men vi forventer det ikke. Vi gjør bare jobben vår. 

Anonymkode: 9ea80...8ae

• Liker 1
Skrevet

Min sønn kjøper til de som jobber fast på hans avd hvert år. Kjøper en ny ting i samme juleserie til de hvert år, så kan de hvert år sende han en tanke videre på veien når de pynter julehuset:) 

Anonymkode: a9eb6...f87

Skrevet

Vi kjøper ikke personlige gaver til de ansatte. Men har opplevd å få det selv, da jeg jobbet i bhg og på skole. 

Vi kjøper en felles gave de kan kose seg med i pausen før jul. I år kjøpte vi melkehjerter, twist og cappuccinoposer som de voksne kan kose seg med i pausen. Kjøpte også 4 pakker kjeks som skulle deles på barna. Tviler på at mange gjør det da, da de blir like overrasket hvert år. 

Mange sier at de gjør jo bare jobben sin, men de passer på det mest dyrebare vi har, og de er flinke. ❤

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Orchideae skrev:

Vi kjøper ikke personlige gaver til de ansatte. Men har opplevd å få det selv, da jeg jobbet i bhg og på skole. 

Vi kjøper en felles gave de kan kose seg med i pausen før jul. I år kjøpte vi melkehjerter, twist og cappuccinoposer som de voksne kan kose seg med i pausen. Kjøpte også 4 pakker kjeks som skulle deles på barna. Tviler på at mange gjør det da, da de blir like overrasket hvert år. 

Mange sier at de gjør jo bare jobben sin, men de passer på det mest dyrebare vi har, og de er flinke. ❤

Kaloriene skal inntas allerede på pauserommet før jul 😅 Håper ikke noen er på slanker’n da, hvis de ruller ut av pauserommet rett før jul.

Anonymkode: 438b4...4c9

Skrevet
3 timer siden, Orchideae skrev:

Gjør det hvert år vi, og det fleste av venninnene våre også. Så uvanlig er det ikke:-)

Anonymkode: c13c4...66c

Skrevet

Jeg synes det hadde vært hyggeligere om alle foreldrene på en avdeling kunne gitt et bidrag til en gavekurv. Denne kurven kunne stått på psuserommet og vært til alle ansatte på en avdeling. Da slipper noen få foreldre å føle seg ekskludert fra å gi gave. Ikke alle finner det naturlig å dele ut personlige gaver til de ansatte i barnehagen, meg selv inkludert. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaloriene skal inntas allerede på pauserommet før jul 😅 Håper ikke noen er på slanker’n da, hvis de ruller ut av pauserommet rett før jul.

Jeg kjøper også sjokolade og godis- hver jul og sommer.

der jeg jobber, (ikke barnehage) flyter det av konfekt osv. Tror det er ganske vanlig å ha sjokolade på pauserommet ;) 

Anonymkode: 22dcf...ee1

Skrevet
35 minutter siden, Petra35 skrev:

Jeg synes det hadde vært hyggeligere om alle foreldrene på en avdeling kunne gitt et bidrag til en gavekurv. Denne kurven kunne stått på psuserommet og vært til alle ansatte på en avdeling. Da slipper noen få foreldre å føle seg ekskludert fra å gi gave. Ikke alle finner det naturlig å dele ut personlige gaver til de ansatte i barnehagen, meg selv inkludert. 

Da kan du jo ta initiativ til det, du da. 

Anonymkode: 11fdb...3cd

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Orchideae skrev:

Enig - jeg og kjøper sånne ting. Se blir så glade. Som du sier- de passer på det mest dyrebare vi har- veldig hyggelig å gi en ting da:) (men selvsagt ikke nødvendig)

Anonymkode: 22dcf...ee1

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo gjerne ikke så mye per person, da. Et par melkehjerter og tre biter twist påvirker ikke en som er på slankern, engang.

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Petra35 skrev:

Men da synes jeg du skal ta initiativ til en slik kurv, i stedet for å tenke at "noen" burde gjøre det! :) 

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt er det greit

Anonymkode: 865ce...e48

Skrevet

Jeg fikk en gave med et kort med fine ord av hun jeg er spesialpedagog og foreldrene hennes. Det var veldig hyggelig, og jeg sparer på kortene. 

En kollega fikk en gave fra en elev som hun var spesialpedagog for for to år siden. Jeg fant henne gråtende på kontoret fordi hun ble så rørt av ordene på kortet. 

Vi forventer ingen ting. At vi får litt konfekt eller kaffe er svært hyggelig, men det som betyr mest er ofte kortene. 

(Og når det gjelder godis på kontoret: Ja, det flyter i hele desember (og resten av året igrunn, men desember er spesielt ille). Men vi er voksne folk og styrer eget inntak av kalorier.)

Anonymkode: 42f25...fec

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, Petra35 skrev:

Tanken er jo fin, men det som er kjedelig med sånne opplegg er at noen må organisere det, samle inn penger, bli enige om hva som skal kjøpes, skal man skrive navnet til alle foreldre eller bare de som har betalt? høres ikke så vanskelig ut, men det er en grunn til at folk blir lei denne type oppgave. 

Jobber i barnehage selv og er mor i barnehage, jeg privat gir en konfekteske og et julekort til barnehagen, og i barnehagen jeg jobber får vi og en del konfekt. Vi har fått diverse te/kaffe/kjeks og dill opp i gjennom årene, men det er helt vanlig konfekt/sjokolade/godteri som blir spist.

Anonymkode: 1cc82...4cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber på en småbarnsgruppe med ni barn. I år har jeg fått en flaske vin, ullsokker, hjemmestrikkede votter, sjokolade, et norgesglass med smågodt og gavekort på kino. Fine og hyggelige gaver alle sammen. Men det jeg setter mest pris på, er alle de fine kortene som følger med. Nå er vi heldige som har foreldre som forteller oss om ting de setter pris på gjennom året, men det er alltid hyggelig å få det skrevet ned til jul. Sparer på disse kortene og nå etter over 20 år i gamet, begynner det å bli en del ❤️❤️

Anonymkode: d2dac...784

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...