Gå til innhold

Møblering boligleie  

7 stemmer

1. 1. Når dere leier bolig, foretrekker dere

• Umøblert
      4
    • Møblert
      2
    • Delvis møblert
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på livssituasjon. 

Da jeg var 20 år og student var det veldig praktisk å leie møblert. Da jeg var 28 år og i full jobb og hadde masse møbler så var det veldig fint å leie umøblert eller delvis møblert. Personlig foretrekker jeg om ihvertfall noe hvitevarer tilhører boligen da det er ofte stress å flytte med seg. 

Å leie noe møblert føles midlertidig - at man bor i noen andres hjem 

Hva slags bolig er det snakk om og hvem er målgruppen. Om du ønsker folk som bor der i korte perioder eller bruker som studenthybel eller pendlerbolig, velg møblert - ønsker du langtidsleie velg delvis/umøblert. 

Anonymkode: a6837...366

Skrevet

Om det er du som skal leie ut, hva foretrekker du? 

For min del har jeg tatt et veldig bevisst valg om at jeg vil leie ut fullt møblert, fordi møbler ut og inn, samt oppheng av ulikt, lager skader og slitasje i leiligheten jeg ikke gidder å forholde meg til. 

Jeg har imidlertid ikke kreti og pleti i leiligheten. Alt er gjennomtenkt og i samme (og moderne) stil. Møbleringen er også nøye gjennomtenkt, for å være mest mulig hensiktsmessig i forhold til å utnytte plass godt, ha godt med oppbevaring, og at leiligheten skal være like praktisk som flott. 

Dersom du leier ut møblert anbefaler jeg deg å gjøre det pent og gjennomtenkt. Veldig mange ønsker ikke å leie møblert fordi det betyr hummer og kanari, som utleier har fått gratis eller ikke vil ha selv lenger. 

Han som leier nå hadde egentlig alt han trengte, men det har han stuet på lager, for møblering som er i leiligheten var mye stiligere som den er enn det han hadde, sa han. 

Absolutt alt finnes i leiligheten. Også stilig fotokunst på vegger. Leieboere har selvfølgelig lov til å sette inn egne valg i rammer mens de bor der, men har ikke lov til å henge noe på vegger selv, uten at det er avklart med meg på forhånd. Det er ingen som har bedt om det, og faktisk heller ingen som har byttet ut innholdet i rammene mens de bor der. 

Ikke et spikerhull har jeg måttet fikse etter en leieboer. Heller ikke et eneste merke etter et møbel. Det er gipsvegger, og jeg kan levende se for meg hvor mye det hadde blitt å fikse dersom ulike møbler skulle inn og ut. 

En ting må imidlertid alle ha. Egen overmadrass/madrassbeskytter. Det har sørget for at det ikke er en eneste flekk på madrassen heller. Ingen har funnet det urimelig, men tvert imot veldig greit. Folk liker såpass dårlig andres madrassflekker at de forstår det kravet, og ser det som svært lurt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...