Gå til innhold

Hvordan lage det koselig i heimen til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pynta litt til jul,men føler eg ikkje får til den lune gode stemninga. Vi er ei familie på fire som har det godt,så den stemninga er det ikkje noke å utsette på heldigvis😂👍 men eg manglar det genet som gjer at ein kan ordne det fint og smakfullt....har du nokre konkrete tips?

Anonymkode: 43052...9bd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at jeg skal få stemningen så må jeg vaske ned hele leiligheten. Rydde vekk all unødvendig som bare roter. 
så pynter jeg ganske lite egentlig, men bruker mye lys for å skape stemning, har gjerne noen julestjerner, setter frem skåler med pepperkaker, klementiner og nøtter, kongerøkelse er et must gjennom hele advent og jul 😍 for å skape den rette lukten

Ellers liker jeg å pusle på kjøkkenet, lager juleknekk og sånt, har gjerne på julemusikk i bakgrunnen hele dagen. Ikke høyt, bare sånn at det så vidt høres. Som regel ganske gammel type musikk, storband/jazz og lignende. Liker lite den moderne julemusikken

Frem med pledd og sånt, gjerne en julefilm om dagen 😄

Anonymkode: a1ba8...761

• Liker 1
Skrevet

Stearinlys! Gult lys generelt gir fin, lun stemning. Du kan ta inn naturlige materialer som f.eks trollhassel, kristtorn eller granbar, og disse kan pyntes om du vil. Myke, naturlige materialer som ullpledd, skinnfeller og sånt bidrar til lun stemning. Det viktigste er uansett lyset; det må være gult:)

Anonymkode: b7135...df9

• Liker 1
Skrevet

Støtter kongerøkelse og musikk! Dempet belysning, mye levende lys. 

Anonymkode: 8c6c6...ed2

Skrevet

Jeg er enig med hun over, vaskig og rydding er (dessverre) nødvendig for å få julesteming for meg også. Duker på bordene (behøver ikke være juleduker, bare de er pene), fat med nøtter og frukt gjør det hyggelig.

Anonymkode: 6c2b1...f76

Skrevet

Rent hus (vanlig helgevask), levende lys, røkelse, julemusikk og julebrus. :) Pluss stjerner i alle vinduer, lys på juletreet osv. Fyr i peisen.

Anonymkode: 91f0d...780

• Liker 1
Skrevet

Samme her - rent og ryddig hus er et must, og masse levende lys. Juleduker/gardiner/puter og annen julepynt hvis du liker det, og noen juleblomster som f.eks. julestjerne, amaryllis og svibler, med mindre du har allergikere i familien eller omgangskretsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...