AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #1 Skrevet 19. desember 2019 Studerer ved universitetet og jobber endel siden av. Jeg må ta en av disse bachelorene pga vil ta master i logopedi. Vil ikke vente for lenge med masteren, og har allerede noen fag som jeg kan bruke inni en ny bachelor. Så hvis jeg begynner på nyåret (hvis jeg får bytte over, er allerede innrullert på universitetet), så hadde jeg hatt et håp om å klare å ta resten av graden på et år.. er det fullstendig urealistisk? Må jo også ha gode karakterer pga vil inn på master. Jeg vil si jeg har rimelig god lesekapasitet når jeg først går inn for å studere. Fått B lett på på emner i historie (bare ved å lese en bok, ingen forelesninger), og fått C i samfunnsvitenskapelige emner, men middelmådig innsats (dvs ikke lest noe særlig pensum, men gått på litt forelesninger). Men har aldri studert pedagogikk el psykologi, så er litt grønn på de fagfeltene. Jeg må spørre, er det vanskelig studier å ta? Jeg prøvde for noen år siden å ta et psykologisk emne, men følte det var ganske omfattende så ga opp litt for fort (var ikke motivert slik som jeg er nå), og droppet eksamen. Er pedagogikk «lettere» enn psykologi? Håper noen vil svare😊 Anonymkode: ed446...fdf
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #2 Skrevet 19. desember 2019 Jeg har studert begge deler, pedagogikk var for min del mer krevende. Dette pga alle læringsteorier som skal forstås, og settes i system. For min del hadde det vert umulig, men det kan jo hende du får det til. Anonymkode: 0c8b3...a6d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har studert begge deler, pedagogikk var for min del mer krevende. Dette pga alle læringsteorier som skal forstås, og settes i system. For min del hadde det vert umulig, men det kan jo hende du får det til. Anonymkode: 0c8b3...a6d Ok, interessant. Jeg tror at jeg er flink til å forstå teorier og å bruke dem, så kanskje pedagogikk er noe for meg. Psykologi er jo mer interessant, synes jeg. Men innbiller meg at stoffet er tyngre. Kanskje jeg tar feil. Da jeg tok ex phil og ex fac (samfunnsvitenskapelig), så gjorde jeg det mye bedre på ex fac delen enn filosofi. Jeg syntes at all filosofien ikke var så interessant, og at det var mye å lære seg. Ex fac delen var lettere å forstå og benytte seg av (sette i kontekst). Kan dette ha noe og si for hvilken fagretning jeg egner meg for? Anonymkode: ed446...fdf
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Studerer ved universitetet og jobber endel siden av. Jeg må ta en av disse bachelorene pga vil ta master i logopedi. Vil ikke vente for lenge med masteren, og har allerede noen fag som jeg kan bruke inni en ny bachelor. Så hvis jeg begynner på nyåret (hvis jeg får bytte over, er allerede innrullert på universitetet), så hadde jeg hatt et håp om å klare å ta resten av graden på et år.. er det fullstendig urealistisk? Må jo også ha gode karakterer pga vil inn på master. Jeg vil si jeg har rimelig god lesekapasitet når jeg først går inn for å studere. Fått B lett på på emner i historie (bare ved å lese en bok, ingen forelesninger), og fått C i samfunnsvitenskapelige emner, men middelmådig innsats (dvs ikke lest noe særlig pensum, men gått på litt forelesninger). Men har aldri studert pedagogikk el psykologi, så er litt grønn på de fagfeltene. Jeg må spørre, er det vanskelig studier å ta? Jeg prøvde for noen år siden å ta et psykologisk emne, men følte det var ganske omfattende så ga opp litt for fort (var ikke motivert slik som jeg er nå), og droppet eksamen. Er pedagogikk «lettere» enn psykologi? Håper noen vil svare😊 Anonymkode: ed446...fdf Jeg studerer psykologi bachelor. 2.året kan du ta de emnene du vil. De fleste tar fordypning i psykologi, men mange tar f.eks en årsenhet i pedagogikk eller noe annet. Mao kan du flette inn 60stp av annen utdanning (NTNU). Jeg syns ikke psykologi er så veldig vanskelig, men det kommer jo helt an på hva du interesserer deg for og er flink i. Jeg tror det er høyere opptakskrav på psykologi enn på ped, så du kan jo ha dette i bakhodet når du skal søke. Du får uansett ikke overflytting til annen bachelor uten å søke via samordna opptak. Anonymkode: f3deb...0d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå