Gå til innhold

Hvordan fjerne siliskin overskudd uten å skrape?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som monterte vasken for meg klarte å ha overskudd av lim eller silikon. Tror det er silikon den er seig. Det ser veldig stygt ut. Tips til hvordan jeg får bort dette uten å få riper i benken eller vasken?

3C1F2BA8-87DA-439F-9B5F-8DA2C6C3109B.jpeg

Anonymkode: 82ea9...5f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh sorry mente silikon, skrive feil i emne. Er så oppgitt og lei meg så går i surr

Skrevet

Ville først bedt dem om det (hvis det er håndtverker du har brukt). Ellers kan du skjære ovenfra med en skarp kniv helt inntil vasken. Deretter bruke en komfyrtoppskrape (liten vindusskrape) med nytt blad på benken. Om du legger den helt flat så bør det ikke bli noen riper. 

Skrevet
8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ville først bedt dem om det (hvis det er håndtverker du har brukt). Ellers kan du skjære ovenfra med en skarp kniv helt inntil vasken. Deretter bruke en komfyrtoppskrape (liten vindusskrape) med nytt blad på benken. Om du legger den helt flat så bør det ikke bli noen riper. 

Ts her: jeg er veldig redd for å bruke skarpe elementer da en ripe synes lett i svarte benken. Ja det var en montør fra Ikea

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her: jeg er veldig redd for å bruke skarpe elementer da en ripe synes lett i svarte benken. Ja det var en montør fra Ikea

Da burde du få ham til å fikse det. Da er de ansvarlig for at ikke noe blir ødelagt.

• Liker 1
Skrevet

Prøv med en skarp kniv eller skrape. Skrap på skrå veldig forsiktig og tørk etter med en microfiberklut. Når du har gjort det så ta en skuresvamp og varmt såpevann for å få vekk det siste.

Anonymkode: 616e4...850

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med en skarp kniv eller skrape. Skrap på skrå veldig forsiktig og tørk etter med en microfiberklut. Når du har gjort det så ta en skuresvamp og varmt såpevann for å få vekk det siste.

Takk for tips. Tørr ikke bruke kniv. Benken er svart laminat riper synes med ei gang :( 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips. Tørr ikke bruke kniv. Benken er svart laminat riper synes med ei gang :( 

Da må du nesten ringe IKEA og be dem fikse det, eller la det være. 

Alternativt går det antagelig an å kjøpe inn en tube med Casco Silikonfjerner og en stor boks med bomullspinner (qtips). Så tar du litt silikonfjerner på den ene tuppen og begynner å gnikke. Tror ikke det skal skade benkeplaten. 

Endret av newman01
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skraper ikke helt ned, men nesten. Resten tar du med svampen og vannet.

Skrevet

Takk folkens.jeg har ringt ikea igår og nå har de sendt en som strever tydeligvis med å få det bort. Hører han skraper. Er så redd for resultatet. 

• Liker 1
Skrevet

Og hele kjøkkenet lukter bensin-isj lukt😨

Skrevet
On 12/20/2019 at 10:30 AM, AnonymBruker said:

Og hele kjøkkenet lukter bensin-isj lukt😨

Isopropanol tenker jeg, det dunster bort ganske raskt, selv om det stinker satan på hjul mens man bruker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...