Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ferdig utdannet med en bachelorgrad i turisme og ledelse. Litt dumt valg av meg, da jeg ser det er fryktelig vanskelig å få jobb. Nå vurderer jeg å ta en bachelorgrad i barnevern. Dere som er ferdig utdannede barnevernspedagoger, var det vanskelig å få jobb etter endt utdanning? Hva jobber dere med? Er det anbefalt å ta mastergrad? Sorry for dumme spørsmål, men jeg tror jeg har havnet i panikk-modus nå som jeg innser at det blir vanskelig å få jobb med bachelorgraden min. Barnevern er forøvrig noe som alltid har interessert meg, men jeg vet ikke om det er verdt å satse på noe helt nytt. Ønsker å høre alt om deres erfaringer!

Anonymkode: 5c690...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefales. Jeg trives veldig godt på studiet:) spennende fag! Du trenger ikke master, men det gir såklart flere muligheter utover bvtjenesten, sosialkontor, institusjon, skole, bup etc. Det er mastermuligheter både innen barnevern, sosialt arbeid, veldferdsrett, helsepolitikk, psykisk helse, rådgivning, spesialpedagogikk mm. Vær forberedt på mye oblig undervisning, filming, gruppe-og prosjektarbeid.

Lykke til med valget! 

Anonymkode: 4cea6...44c

Skrevet

Ja, hva er bedre enn en verdiløs bachelor som ikke gir bedre lønnet arbeid enn å være kassadame på rema 1000? TO verdiløse bachelorer som ikke gir lønn.

Finn en utdanning du tjener penger på. 

• Liker 1
Skrevet

Må også legge til at jeg har relevenat deltidsjobb og har allerede fått tilbud om fast jobb etter studiet, jeg skal forøvrig rett på master utdanning etter bach. Jobber i frelsesarmeen innen barne-og familievern. 

Skrevet
7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Ja, hva er bedre enn en verdiløs bachelor som ikke gir bedre lønnet arbeid enn å være kassadame på rema 1000? TO verdiløse bachelorer som ikke gir lønn.

Er det kjørelæreryrket du sikter til når du nevner utdanning å tjene penger på? Er ikke dama di barnevernspedagog, da? 

Anonymkode: a984c...ca5

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

TS: hvordan mener du at bacheloren er verdiløs? Lønn er jo ikke så viktig for min del, heller viktigere at arbeidsmulighetene er der og at jeg kan jobbe med noe jeg trives med. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefales. Jeg trives veldig godt på studiet:) spennende fag! Du trenger ikke master, men det gir såklart flere muligheter utover bvtjenesten, sosialkontor, institusjon, skole, bup etc. Det er mastermuligheter både innen barnevern, sosialt arbeid, veldferdsrett, helsepolitikk, psykisk helse, rådgivning, spesialpedagogikk mm. Vær forberedt på mye oblig undervisning, filming, gruppe-og prosjektarbeid.

Lykke til med valget! 

TS: Takk for godt svar! Har du praksisarbeid under studiet?

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Takk for godt svar! Har du praksisarbeid under studiet?

Det stemmer. 2 praksisperioder ilp av 3 år :)

Skrevet
1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Haha, jamen daså:-) sist jeg sjekket stiller man sterkt i arbeidsmarkedet med en profesjonsutdannelse, så den må du nok lenger ut på landet med... Det er også verdt å nevne at interesse har litt å si mtp valg av utdannelse. 

Skrevet
1 time siden, abrasiveRefraction skrev:

Penger er alt i livet, i din verden er det ikke? Livsverdi og etikk er forkastelig, noe for de svake?

Anonymkode: 70a9a...870

Skrevet

Jeg anbefaler ikke den utdanningen. Hvor morro tror du det er å jobbe i barnevernet, når snittet for hvor lenge noen holder ut på kontorene er 2 år? (kan hende jeg tar feil, men ikke langt unna). Og snittet ville blitt enda lavere, dersom de fleste hadde et greit alternativ å gått til.

tok denne utdanninga og angrer veldig. Jobbet en del med ungdom og utagering. Ble møkka lei til slutt. Nå jobber jeg med utviklingshemmede og det er i grunn greit. Men vanskelig å få seg fast med denne utdanningen da dem heller vil ha vernepleier, pg av medisin biten. Å ta vernepleien er i grunn noe du heller burde vurdere, da dem i praksis tar inn vernepleiere over hele fjøla, fra barnevern til eldreomsorg. Som bv pedagog har du mye mindre muligheter.

Anonymkode: 70a9a...870

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det kjørelæreryrket du sikter til når du nevner utdanning å tjene penger på? Er ikke dama di barnevernspedagog, da? 

Anonymkode: a984c...ca5

Jeg tjener heldigvis mer enn en barnevernspedagog. Hun er borte nå, og hun tjener jo mye mindre enn meg. Og brukte lengre tid på utdanning. Men hun har jo litt fleksibilitet da (ikke like mye som meg). 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS: hvordan mener du at bacheloren er verdiløs? Lønn er jo ikke så viktig for min del, heller viktigere at arbeidsmulighetene er der og at jeg kan jobbe med noe jeg trives med. 

Du har masse trivelige jobber der du ikke trenger å bruke 6 år på å få deg to bachelorer. Og du tjener jo like mye.

Skrevet

Jeg er bvped, skulle heller blitt vpl. Du er langt mer attraktiv på arbeidsmarkedet som vpl enn bvped! Har forøvrig tatt master senere som åpnet flere dører.

Anonymkode: 11ce7...b70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...