AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #1 Skrevet 19. desember 2019 Hei, Er det noen her som har tatt vgs som nettstudier selv om de har fullført vgs fra før? Har generell studiekompetanse, men ønsker nå å gå en annen vei og få fagbrev i et helt annet felt. Har ingen utdanning etter vgs. Det jeg lurer på da er om man kan slippe de fagene en allerede har og fremdeles få støtte fra lånekassen? Er avhengig av den for å kunne gjøre det. Eller kan en da like gjerne ta opp igjen de standard fagene? Anonymkode: 9d9fc...f38
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #2 Skrevet 19. desember 2019 Du får studiestøtte uansett hvilke fag du tar, det er studiebelastningen som teller. Hvis du tar nettstudier på 100% så får du full støtte, pluss eventuelt det studiet koster. De fagene du har fra før trenger du ikke ta opp igjen med mindre du vil forbedre karakteren. Anonymkode: f20fb...49c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du får studiestøtte uansett hvilke fag du tar, det er studiebelastningen som teller. Hvis du tar nettstudier på 100% så får du full støtte, pluss eventuelt det studiet koster. De fagene du har fra før trenger du ikke ta opp igjen med mindre du vil forbedre karakteren. Anonymkode: f20fb...49c Takk for svar. Vet du hvilke fag en ikke må ta opp igjen når en går yrkesfag med studiekompetanse? Anonymkode: 9d9fc...f38
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #4 Skrevet 19. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vet du hvilke fag en ikke må ta opp igjen når en går yrkesfag med studiekompetanse? Anonymkode: 9d9fc...f38 Det tør jeg ikke svare på, kommer sikkert litt an på hvilken utdannelse du tenker. men siden du har generell studiekompetanse så vil jeg tro det holder å kun ta programfagene for den yrkesretningen du vil ha. Anonymkode: f20fb...49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå