AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #1 Skrevet 19. desember 2019 Fant akkurat ut foreldrene i guttens bhg skal ha en avslutning, hvor flere (alle?) er invitert, men ikke oss... Hadde ikke hatt lyst til å være med uansett, men syns det var ubehagelig i garderoben, å høre på de andre snakke om dette. Dere med barn i barnehage, er dette vanlig, at man har mye med hverandre å gjøre utenom åpningstid? Playdates, foreldretreff og lign.? Jeg har nok ikke vært så veldig imøtekommende, men ikke uhøflig heller. Anonymkode: 6a737...f9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #2 Skrevet 19. desember 2019 Da minste gikk i bhg gikk han sammen med sønnen til et vennepar av oss, vi fant (og finner) stadig på noe. Kan det være noe i privat regi? Om det ikke er privat og gjelder kun noen på avdelingen så er det en uting. Anonymkode: f7c77...1ea
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Da minste gikk i bhg gikk han sammen med sønnen til et vennepar av oss, vi fant (og finner) stadig på noe. Kan det være noe i privat regi? Om det ikke er privat og gjelder kun noen på avdelingen så er det en uting. Anonymkode: f7c77...1ea Det er definitivt privat regi, ja. Anonymkode: 6a737...f9f
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #4 Skrevet 19. desember 2019 Dårlig gjort av de å utestenge deg. Du burde ta det opp med styrer/ samarbeidsutvalget. Anonymkode: 487e8...ee3
Gjest Kvinne487 Skrevet 19. desember 2019 #5 Skrevet 19. desember 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig gjort av de å utestenge deg. Du burde ta det opp med styrer/ samarbeidsutvalget. Anonymkode: 487e8...ee3 Unnskyld meg men styrer har da vel ingenting med hva foreldre finner på med andre foreldre på fritiden in egen regi! Det kan da være flere grunner til at ikke alle er inviterte. Jeg har ikke interesse av å omgåes alle foreldre i barnehagen, men avtaler gjerne med noen på fritiden. Er ikke sikkert barna har kjemi heller, og hvorfor «tvinge» dem til å leke sammen på fritiden så lenge ikke de velger det selv?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #6 Skrevet 19. desember 2019 Hvis du ikke er pågående selv så blir du holdt utenfor, sånn er det bare. Anonymkode: de745...2e3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #7 Skrevet 19. desember 2019 Jeg synes styrer har et ansvar når Foreldre prater sammen om ting de skal på sammen, og i dette tilfellet var det kun denne mammaen som ble holdt utenfor 😢 Utrolig trist og ekskluderende. Anonymkode: 487e8...ee3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #8 Skrevet 19. desember 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke er pågående selv så blir du holdt utenfor, sånn er det bare. Anonymkode: de745...2e3 Sånn skal det på ingen måte være. Helt hårreisende. Anonymkode: 487e8...ee3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #9 Skrevet 19. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes styrer har et ansvar når Foreldre prater sammen om ting de skal på sammen, og i dette tilfellet var det kun denne mammaen som ble holdt utenfor 😢 Utrolig trist og ekskluderende. Anonymkode: 487e8...ee3 Når foreldrene prater sammen om det de skal på i garderoben, mente jeg. Og kun denne mammaen ikke var invitert, men overhørte samtalen i barnehagens garderobe. Anonymkode: 487e8...ee3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #10 Skrevet 19. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes styrer har et ansvar når Foreldre prater sammen om ting de skal på sammen, og i dette tilfellet var det kun denne mammaen som ble holdt utenfor 😢 Utrolig trist og ekskluderende. Anonymkode: 487e8...ee3 Det står ikke 100% sikkert at det var bare de. Det får da være grenser for styrers ansvarsområde!! Anonymkode: f7c77...1ea 3
Gjest Kvinne487 Skrevet 19. desember 2019 #11 Skrevet 19. desember 2019 En styrers ansvarsområder mye, men ikke å passe på at alle foreldre får være med når noe blir gjort på «fritiden». Det er faktisk opp til foreldrene hvem de vil omgåes med. Det er ufint av de andre såklart, men sånn er livet noen ganger. Det er ihvertfall ikke styrers ansvar å passe på at ingen blir ekskludert av andre foreldre utenfor barnehagens vegger.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #12 Skrevet 19. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant akkurat ut foreldrene i guttens bhg skal ha en avslutning, hvor flere (alle?) er invitert, men ikke oss... Hadde ikke hatt lyst til å være med uansett, men syns det var ubehagelig i garderoben, å høre på de andre snakke om dette. Dere med barn i barnehage, er dette vanlig, at man har mye med hverandre å gjøre utenom åpningstid? Playdates, foreldretreff og lign.? Jeg har nok ikke vært så veldig imøtekommende, men ikke uhøflig heller. Anonymkode: 6a737...f9f Gjaldt det alle de andre, eller noen? Jeg har barn i samme bhg som svigerinner/svoger og kunne sikkert sagt «ses i kveld» uten at det kom klart frem for andre at vi er familie eller venner. Jeg er også nær venn med ansatte i bhg og hender de også sier det. Vi møtes ikke pga BHG, men vi ville møttes uansett. Anonymkode: 39a11...a44 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #13 Skrevet 19. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes styrer har et ansvar når Foreldre prater sammen om ting de skal på sammen, og i dette tilfellet var det kun denne mammaen som ble holdt utenfor 😢 Utrolig trist og ekskluderende. Anonymkode: 487e8...ee3 Men det er ikke alle som ønsker å henge med de andre foreldrene i fritiden, blir styrer involvert så vil man føle det som tvang. Anonymkode: 6ca6f...3d5 1
Nymerïa Skrevet 19. desember 2019 #14 Skrevet 19. desember 2019 TS, kan du høre med den av foreldrene du kommer best overens med hva som egentlig foregår før du trekker flere konklusjoner? Hvis alle er invitert må det være en glipp at ditt barn ikke er det. Jeg kan ikke se en eneste grunn til at de andre skulle holde ett barn unna en avslutning. Hvis det er sånn at det kun gjelder noen av de andre så er det kanskje ikke så leit?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #15 Skrevet 19. desember 2019 TS her; jeg kommer ikke til å involvere styrer, det er sikkert og visst. Uansett om det var snakk om noe alle eller bare noen av foreldrene var invitert til, trenger man vel ikke å snakke om en avslutning over hodet på den eneste i rommet som ikke er invitert? Anonymkode: 6a737...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå