Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart i gang med ett nytt ivf forsøk, denne gangen skal jeg få på fostimon og fra sprøytedag 5 skal jeg bruke fyremadel.

Noen som vet hvor den skal settes? Noen steder leser jeg i låret mens andre står det i magen?

Og til hvilket tidspunkt på dagen skal den settes?

Anonymkode: 0b205...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

St Olavs sier sett den i magen :) akkurat som bemfola eller andre stimulerende. Press stempelet forsiktig/sakte. La spissen være i litt. Ta ut. 

Jeg droppet det å dra stempelet litt ut, med det resultat at jeg traff en blodåre og fikk et saftig blåmerke. Er ikke farlig da, bare stygt. 

Edit: må settes før kl 12

Endret av Neutral90
Skrevet

Jeg mener det står i pakningsvedlegget at den skal settes i låret. Men på sykehuset fikk jeg beskjed om at jeg kunne mellom mage eller lår. Jeg prøvde en gang i låret, men endte med å sette dem i magen for det var mye vondere og vanskeligere i låret (jeg har mindre "skinn" der).

Anonymkode: 45ddd...ae2

Skrevet

Jeg tok dem i magen og på kveldstid. 

Anonymkode: bd1e3...25b

Skrevet

Jeg satte den i magen. Gjorde det samtidig som jeg satte den andre sprøyten. 

Anonymkode: a3072...393

Skrevet

Takk for svar:)

Anonymkode: 0b205...245

Skrevet

Satte også i magen. 

Anonymkode: ca1ca...520

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satte den i magen. Gjorde det samtidig som jeg satte den andre sprøyten. 

Dette mener jeg er feil. Sett fyremadel om morgen, men ta stimuleringen om ettermiddagen. Hvis du må øke dosen etter ultralyd vil du ønske dette fra samme dag, derfor bør ikke stimuleringen tas tidlig på dag. 

Skrevet
1 time siden, Neutral90 skrev:

Dette mener jeg er feil. Sett fyremadel om morgen, men ta stimuleringen om ettermiddagen. Hvis du må øke dosen etter ultralyd vil du ønske dette fra samme dag, derfor bør ikke stimuleringen tas tidlig på dag. 

Tok alt på kvelden. Skjønner ikke hvorfor du mener den skal settes om morgenen, det er da opp til en hver. 

Anonymkode: d0f4f...b11

• Liker 1
Skrevet
På 19.12.2019 den 21.56, Neutral90 skrev:

På 19.12.2019 den 23.14, AnonymBruker skrev:

Tok alt på kvelden. Skjønner ikke hvorfor du mener den skal settes om morgenen, det er da opp til en hver. 

Anonymkode: d0f4f...b11

Jeg har også tatt begge samme tidspunkt, da til fast tid før klokken 12. Det er vel ikke akkurat opp til en hver, men det varierer hva de ulike klinikkene har som sin standard. 

Skrevet
På 19.12.2019 den 21.56, Neutral90 skrev:

Gjorde bare som beskrevet på resepten jeg. Skulle faktisk sette medisiner før klokken 12 også, så teorien din stemmer nok ikke helt. 

Skrevet

Jeg satt både Bemfola og fyrmadel 07.00 på morgenen. Fikk beskjed om at fyremadel skulle taes før 12.00 på dagen og at jeg skulle sette begge i magen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...