Gå til innhold

Hvor fikk Hagen egentlig 6,7 millioner fra?

Hvor tror du Hagen har fått pengene?  

1. 1. Hvor tror du Hagen har fått pengene?

• Han har spart
      1
    • Han har loppet Siv Jensen i poker
      3
    • Han har svindlet dem til seg via lyssky affærer
      5

Anbefalte innlegg

Gjest Mark 2
Skrevet

Han har som kjent kjøpt denne næringseiendommen, og har spadd opp 6,7 mill for å betale. I cash?

Aftenposten skriver at Nøtterøy kommune nå vil sjekke om Hagen fikk boligen lovlig, og om han bor der lovlig, siden det ikke drives næring på eiendommen:

- Jeg synes det er naturlig at Carl I. Hagen behandles på samme måte som andre borgere på Nøtterøy. Nå må han svare på hvorfor en bestemmelse ikke er fulgt opp, slik alle andre borgere ville ha fått, sier Høyres gruppeleder på Nøtterøy, Reidun Sundal.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/ar...icle1046772.ece

--------------------------

Burde ikke Formannens økonomiske prosjekt også sjekkes? Hvem har råd til å kjøpe en næringseiendom til 6,7 miller uten å drive inntektsgivende næring? På en partilederlønn?

Jeg bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Han er jo da sotortingsrepresentant også da. I Tillegg til å være partileder, hvilket trolig betyr at han har to ganske ok årslønner.

Han jobbet jo også som direktør før han kom inn i politikken, mulig han la seg opp penger der...

Mulig Eli har noen kroner også

Gjest Mark 2
Skrevet

Ja, kanskje det?

Men det kunne være interessant å vite litt mer om dette. Årslønna på Stortinget var i alle fall under 400k fram til børjan på nitti-tallet, hva han tjener som partileder aner jeg ikke.

Direktørjobben på sukkerfabrikken var på 70-tallet, lenge før jappetida skjøt lederlønningene i været, så der har han nok ikke lagt seg opp stort. Skjønt, hva vet jeg - det kan hende han fikk en feit fallskjerm? :sjarmor:

Kjell Magne bor i rekkehus på Høybråten...eh, jeg jeg mener Kolbotn.

Skrevet

Han klarer da vel å ta opp lån som alle andre/selge den boligen man alt har.

Gjest Gjest
Skrevet

CIH mottar 237 977 kroner for å være formann. I tillegg har han fri bil. Siv Jensen hadde i 2002 en inntekt på nærmere en halv million, så tror nok CIH da har råd til denne eiendommen. Du må huske på at han er over 60 år, de fleste på den alderen har jo grei økonomi. Dessuten eide han jo et hus på Bestum i Oslo før de flyttet til Vestfold, det ble sikkert ikke solgt for fem øre

Gjest Mark 2
Skrevet
Viser til min avatar.

Er du Hagen??

Han klarer da vel å ta opp lån som alle andre/selge den boligen man alt har.

Jada. Men for å drifte en næringseiendom trenger man å spøtte inn penger, uansett om det finnes leietagere eller ikke. Eiendommen må vedlikeholdes å sånt. Du synes ikke det er litt...hm.. eiendommelig at han bare bor der, uten å dra inn kroner??

CIH mottar 237 977 kroner for å være formann. I tillegg har han fri bil. Siv Jensen hadde i 2002 en inntekt på nærmere en halv million' date=' så tror nok CIH da har råd til denne eiendommen. Du må huske på at han er over 60 år, de fleste på den alderen har jo grei økonomi. Dessuten eide han jo et hus på Bestum i Oslo før de flyttet til Vestfold, det ble sikkert ikke solgt for fem øre.[/quote']

Har Siv flyttet inn hos Hagen? OK, det er drift nok for meg! :ler:

Gjest x-Bestumdame
Skrevet

Det er vel ikke så mye å spekulere i, selv om noen av forslagene i tråden var fornøyelige.

Eksen eier hus i strøket, og det er taksert til 6 mill. Sikkert ikke allverdens å få lån på 1 mill ved siden av for en med fast inntekt og et nysolgt hus i den antatte prisklassen?

Ærlig talt, få dere et liv!

(Ærlig talt 2: Hadde aldri trodd jeg ville forsvart Hagen, men det får være måte på til dumheter som dukker opp!)

Gjest x-Bestumdame
Skrevet

til Mark 2:

Joda, jeg synes også det er eiendommelig at han er vaktmester for en "næringseiendom" uten leietagere. Har sett bilde av "næringseiendommen" en gang, og jeg syntes det lignet et pampigt bolighus, jeg...

Gjest dama_til_hagen
Skrevet

Hadde aldri trodd jeg ville forsvart Hagen, men

:ler:

Skrevet

Her blandes sammen to ting, jeg svarte på førstnevnte:

-Hvordan har han hatt råd?

Det synes jeg er uinteressant, mange i den alderen og med gode jobber har råd.

-Jobber han som vaktmester og drifter en næringstomt slik kravet er?

En problemstilling verdt en debatt.

Gjest Mark 2
Skrevet

Ja, det har du rett i, Melk. Den andre debatten er nok mer interessant enn den første.

Men også Hagens - og ikke minst Frps - økonomi burde også være verd en debatt. Gjerne en lang en :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor det Mark 2? Regnskapene ble jo nettopp fremlagt på landsmøtet og er revidert. Hva kan være spennende med økonomi som tilsynelatende er i orden?

Gjest Valhalla
Skrevet

Eller en debatt om hvorfor det stilles slike krav.

Skrevet
Eller en debatt om hvorfor det stilles slike krav.

Den er isåfall helt uavhengig Hagens situasjon.

Gjest Gjesta
Skrevet
Viser til min avatar.

Fet avatar.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Kan ikke fatte og begripe at noen synes det er merkelig at mannen har penger når han er i slutten av 60-åra, har to inntekter og eier en Bestumvilla før han flytter til kysten.

Derimot er det virkelig merkelig at han i sin posisjon kan få seg til å bryte kommunens regelverk på en så åpenbar måte, og deretter bare nekte å kommentere medias spørsmål. Andre hadde forlengst blitt ekskludert fra partiet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...