Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk karakter en på mattetentamen, 1py. Hva gjør jeg nå ? 

Anonymkode: 67753...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du løfter deg til våren og består den, karakteren til jul trenger nødvendigvis ikke å påvirke karakteren til våren 😊

Anonymkode: 8912f...b4a

• Liker 7
Skrevet

Føler du at du gjorde ditt beste? Kanskje det finnes noen grupper eller fellesskap der du kan lære på best mulig måte? Prøv å utforske ulike læringsstrategier. 

Ta det opp med læreren din, og se om dere finner en løsning. Kanskje du kan få gjøre noen flere vurderinger som kan veie deg opp til en ståkarakter?

Klem

Anonymkode: b003e...ae1

Skrevet

Ta en prat med læreren din om hva du bør gjøre for å få høyere karakterer neste gang. Skoleåret er bare halvveis, så du har mange muligheter til å rette opp. 

Anonymkode: 4ba32...184

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også slitt med matte. I motsetning til andre fag er det ikke bare å lese seg opp til bedre karakter. Du må forstå innholdet.

Det jeg gjorde var at jeg fant en flink person som hjalp meg på fritida. Mange mennesker ønsker faktisk å hjelpe andre hvis de kan. Jeg er den personen evig takknemlig.

Anonymkode: af60b...cf1

• Liker 2
Skrevet

Ingen fare, så lenge du får karakter i faget til sommeren. Jeg strøk i første termin i 1py,  da jeg gikk på vgs. Men klarte å kapre meg til en 2’er i andre termin.

Anonymkode: 6de19...879

Skrevet

Du finner ut hva som gikk galt, og gjør det bedre til neste gang :)

Anonymkode: a04e4...680

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svarene deres, de var oppløftende :blomst:

Anonymkode: 67753...747

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk 1 i standpunkt til jul, 1 i standpunkt til sommeren. Men heldigvis så fikk jeg 2 på eksamen, og da reddet jeg faget. Så 1 på tentamen før jul er ikke verdens undergang. Du kan redde deg inn!

Anonymkode: 70e60...68a

Skrevet

Det betyr bare at du trenger å jobbe litt til, før du består faget til sommeren. Karakteren til jul teller vel ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...