Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk nettopp sensur av første eksamen på sykepleien i "Grunnleggende sykepleie, grunnleggende farmakologi, mikrobiologi og ernæringskunnskap". Følte det gikk veldig bra, men fikk en C! Er så skuffet. Har aldri gått på høyskole før, og gikk ut med nesten bare 5ere fra VGS. For meg representerer C en 3er...stemmer dette? Har bedt om begrunnelse, for vet jeg har svart rett på alt foruten 2 spørsmål. Nå gruer jeg meg til sensuren av anatomi..... Uff....for en dårlig start på juleferien :-(

Anonymkode: e1330...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

C er ikke tilsvarende en treer, men mer en firer. Det er en helt ok karakter, definisjonen er til og med «god», så ingen grunn til fortvilelse. 
Jeg fikk også C på min første innlevering på universitetet, og ble skuffet siden jeg bare var vant til å få seksere og noen femmere. Det viste seg at jeg ikke hadde knekt koden med hvordan man besvarer oppgaver. Jeg lærte meg det, og etter det har jeg aldri fått dårligere karakterer enn B.

Anonymkode: 8e7c9...65b

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

C er ikke tilsvarende en treer, men mer en firer. Det er en helt ok karakter, definisjonen er til og med «god», så ingen grunn til fortvilelse. 
Jeg fikk også C på min første innlevering på universitetet, og ble skuffet siden jeg bare var vant til å få seksere og noen femmere. Det viste seg at jeg ikke hadde knekt koden med hvordan man besvarer oppgaver. Jeg lærte meg det, og etter det har jeg aldri fått dårligere karakterer enn B.

Anonymkode: 8e7c9...65b

Takk for svar og tips! Ja jeg kjente ikke til spørreordene før denne første eksamen, og skjønner nå at de er avgjørende. Har sikkert fått trekk for at jeg har forklart når jeg bare skulle nevne 😉 

Skrevet

Jeg fikk også c på spl., men jeg ble fornøyd da:) sant og sies så gikk jeg ikke all inn for det da...

Skrevet
Akkurat nå, Witch24 skrev:

Jeg fikk også c på spl., men jeg ble fornøyd da:) sant og sies så gikk jeg ikke all inn for det da...

Ja tror vi skal være fornøyde. Har hørt om flere som har strøket. Jeg var bare så veldig fornøyd med besvarelsen og trodde det gikk veldig bra. Men må ha fasiten så jeg kan se hvor det har "gått galt".

• Liker 1
Skrevet

Er det noen her som vet hvordan de beregner seg frem til en felles karakter i et fsg? Har tatt eksamen i anatomi og fysiologi faget. Og da var første eksamen 15% og den andre 85%. På den første fikk jeg A, men tror jeg får en D på den som teller mest.. kommer jeg da til å få en D som samlet karakter i faget?

Skrevet

Ang sensuren til anatomieksamen så ligger fasiten ute, så du kan regne deg fram til en ca karakter selv:)

Anonymkode: 92734...e2d

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, blomaden skrev:

Er det noen her som vet hvordan de beregner seg frem til en felles karakter i et fsg? Har tatt eksamen i anatomi og fysiologi faget. Og da var første eksamen 15% og den andre 85%. På den første fikk jeg A, men tror jeg får en D på den som teller mest.. kommer jeg da til å få en D som samlet karakter i faget?

De gjør hver bokstav om til tall: A=5, B=4, C=3 osv.
Deretter ganger de sammen prosent og tallkarakter for hver del, og legger sammen til slutt.
A og 15% blir altså 5*0,15=0,75
D og 85% blir 2*0,85=1,7

Til sammen: 2,45, som rundes av til 2; dvs D. 

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar ! 

6 timer siden, Ullvott skrev:

De gjør hver bokstav om til tall: A=5, B=4, C=3 osv.
Deretter ganger de sammen prosent og tallkarakter for hver del, og legger sammen til slutt.
A og 15% blir altså 5*0,15=0,75
D og 85% blir 2*0,85=1,7

Til sammen: 2,45, som rundes av til 2; dvs D. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang sensuren til anatomieksamen så ligger fasiten ute, så du kan regne deg fram til en ca karakter selv:)

Anonymkode: 92734...e2d

Har gjort det, og tror jeg får en sterk D. Men jeg antar at det ikke er noe pluss og minus, bare bokstaver.. så da blir vel den samlede karakteren D😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...