Gå til innhold

Tips til gode drikkevarer i alkoholfritt bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen gode tips til gode drikkevarer uten alkohol? Foruten eplemost, alkoholfrie viner og cider? Blir veldig takknemlig for tips. 

Anonymkode: e6f14...d7e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkoholfrie viner smaker virkelig ikke godt. Men det er sikkert delte meninger om det.

Prøv med noe must, type julmust eller påskmust. Det er fyldig smak og en god erstatter for øl, mener jeg. 

Mange gårdsprodusenter selger saft i pose i eske, type bringebær el. Saft, men litt mer eksklusivt. 

Sjekk også Gulating. De har gjerne gode alkoholfrie drikkevarer. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Alkoholfrie viner smaker virkelig ikke godt. Men det er sikkert delte meninger om det.

Prøv med noe must, type julmust eller påskmust. Det er fyldig smak og en god erstatter for øl, mener jeg. 

Mange gårdsprodusenter selger saft i pose i eske, type bringebær el. Saft, men litt mer eksklusivt. 

Sjekk også Gulating. De har gjerne gode alkoholfrie drikkevarer. 

Tusen takk for tips. Vi liker veldig godt den svenske cideren Himmelstund og eplemost fra Lier, men skal sjekke det du skrev :)

Anonymkode: e6f14...d7e

Skrevet

Bringebærmost er veldig godt!

Skrevet

Erdinger alkoholfritt hveteøl smaker fantastisk.

• Liker 4
Skrevet

God brus fra fx Grimstad brusfabrikk. Ingefærøl, hylleblomstsaft/cider. 

Anonymkode: 033be...e66

Skrevet

Du bør vel også ha Farris/Bris for ikke alle er glad i søte drikkevarer. Selv foretrekker jeg faktisk vanlig Cola til mat, ikke lettvarianter, liker ikke øl eller vin.

• Liker 4
Skrevet

Ikke så fancy, men støtter forslag over om å ha Farris og cola. Jeg blir ihvertfall veldig glad om det er cola tilgjengelig et sted jeg skal være en hel kveld uten å drikke alkohol, liker ikke cola så littegrann koffein er fint :P

Anonymkode: d7f7e...368

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke så fancy, men støtter forslag over om å ha Farris og cola. Jeg blir ihvertfall veldig glad om det er cola tilgjengelig et sted jeg skal være en hel kveld uten å drikke alkohol, liker ikke cola så littegrann koffein er fint :P

Liker ikke *kaffe, skulle det stå! 

• Liker 3
Skrevet

Kommer annpå maten. 

Vi hadde balholm eplemost til forretten, og balholm eple og solbær til hovudretten. Fikk utrolig mye skryt for sistnevnte. Den hadde jo samme bær som vinen vi hadde til hovudretten, så fornøyd med den 😊👍 

Alkoholfri vin er det noen som liker, men jeg er meir begeistret for ulike eplemoster da... 

Men elles er det en grunn til at vi drikker så mye brus her i landet. Det skyldes at vi liker det så godt 😊👍

Brus er faktisk det vi hadde minst til overs etter bryllupet, fordi alle syntes det var litt digg med en brus 😊

• Liker 3
Skrevet

Stemmer i dette med brus! Tar et glass pepsimax over en alkoholfri vin anytime! Og vil gjerne ha en brus ila middag/kvelden selv med vin ved siden av.

Skrevet

Tab entra og juice er det vi setter frem ☺️

Anonymkode: 006af...741

Skrevet

Vann med feks sitron/lime, mynteblader eller agurk. Ikke alle liker søte drikker eller drikke med bobler. 

Ellers tenker jeg det kommer litt an på årstid. På sommeren er det sikkert veldig godt med hjemmelaget iste eller ripssaft. 

Ellers er jo det disse mer eksklusive juicene gode. Hva med fermentert drikke? Noen kan minne litt om øl/cider. 

Husk også at ikke alle er opptatt av fancy drikke. Noen foretrekker solo, cola eller mozell. 

Skrevet

-Hylleblomst-drikk (kan kjøpes på Meny eller i Sverige)

-Ingefærbrus

-Sitronlimonade

😊💐

Anonymkode: 86f0d...0d4

Skrevet

Du kan få hjelp på vinmonopolet sånn at du får rett alkoholfri til maten. 

Anonymkode: 581b1...f12

• Liker 1
Skrevet

Brewdog's Nanny State er et supert alkoholfritt øl. Kjøp det på Polet eller Systembolaget, billigere der enn i butikken. 

Denne cideren er god, og tørrere enn Himmestund, som jeg syns smaker eplebrus: https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Tyskland/Sparkling-Apple--Pear-Williams/p/2188801

IKEAs hylleblomst eller rabarbrasaft blandet med isbiter, sitronmelisse eller mynte og Bris (rabarbravarianten ligner i smak på Fritz Kola's rabarbrabrus*). Server i karafler.

Skrevet

Ville kjøpt alkoholfritt øl og brus kjøpt på vanlig butikk.  Syns ikke juice og nektar passer til middag, det passer best til frokost. 

• Liker 3
Skrevet

Alkoholfri øl, hadde blitt skuffet om det ikke var det. 

Anonymkode: 317d9...69b

• Liker 1
Skrevet

Snakk med polet. Ta med menyen og be om forslag til alkoholfri drikke, de er utrolig flinke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...