AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #1 Skrevet 19. desember 2019 Har noen gode tips til gode drikkevarer uten alkohol? Foruten eplemost, alkoholfrie viner og cider? Blir veldig takknemlig for tips. Anonymkode: e6f14...d7e 1
Måbarefåsiat... Skrevet 19. desember 2019 #2 Skrevet 19. desember 2019 Alkoholfrie viner smaker virkelig ikke godt. Men det er sikkert delte meninger om det. Prøv med noe must, type julmust eller påskmust. Det er fyldig smak og en god erstatter for øl, mener jeg. Mange gårdsprodusenter selger saft i pose i eske, type bringebær el. Saft, men litt mer eksklusivt. Sjekk også Gulating. De har gjerne gode alkoholfrie drikkevarer. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev: Alkoholfrie viner smaker virkelig ikke godt. Men det er sikkert delte meninger om det. Prøv med noe must, type julmust eller påskmust. Det er fyldig smak og en god erstatter for øl, mener jeg. Mange gårdsprodusenter selger saft i pose i eske, type bringebær el. Saft, men litt mer eksklusivt. Sjekk også Gulating. De har gjerne gode alkoholfrie drikkevarer. Tusen takk for tips. Vi liker veldig godt den svenske cideren Himmelstund og eplemost fra Lier, men skal sjekke det du skrev Anonymkode: e6f14...d7e
Whistler Skrevet 19. desember 2019 #5 Skrevet 19. desember 2019 Erdinger alkoholfritt hveteøl smaker fantastisk. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #6 Skrevet 19. desember 2019 God brus fra fx Grimstad brusfabrikk. Ingefærøl, hylleblomstsaft/cider. Anonymkode: 033be...e66
Belima Skrevet 19. desember 2019 #7 Skrevet 19. desember 2019 Du bør vel også ha Farris/Bris for ikke alle er glad i søte drikkevarer. Selv foretrekker jeg faktisk vanlig Cola til mat, ikke lettvarianter, liker ikke øl eller vin. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #8 Skrevet 19. desember 2019 Ikke så fancy, men støtter forslag over om å ha Farris og cola. Jeg blir ihvertfall veldig glad om det er cola tilgjengelig et sted jeg skal være en hel kveld uten å drikke alkohol, liker ikke cola så littegrann koffein er fint Anonymkode: d7f7e...368 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #9 Skrevet 19. desember 2019 Just now, AnonymBruker said: Ikke så fancy, men støtter forslag over om å ha Farris og cola. Jeg blir ihvertfall veldig glad om det er cola tilgjengelig et sted jeg skal være en hel kveld uten å drikke alkohol, liker ikke cola så littegrann koffein er fint Anonymkode: d7f7e...368 Liker ikke *kaffe, skulle det stå! Anonymkode: d7f7e...368 3
Sokkar Skrevet 19. desember 2019 #10 Skrevet 19. desember 2019 Kommer annpå maten. Vi hadde balholm eplemost til forretten, og balholm eple og solbær til hovudretten. Fikk utrolig mye skryt for sistnevnte. Den hadde jo samme bær som vinen vi hadde til hovudretten, så fornøyd med den 😊👍 Alkoholfri vin er det noen som liker, men jeg er meir begeistret for ulike eplemoster da... Men elles er det en grunn til at vi drikker så mye brus her i landet. Det skyldes at vi liker det så godt 😊👍 Brus er faktisk det vi hadde minst til overs etter bryllupet, fordi alle syntes det var litt digg med en brus 😊 3
Anim92 Skrevet 23. desember 2019 #11 Skrevet 23. desember 2019 Stemmer i dette med brus! Tar et glass pepsimax over en alkoholfri vin anytime! Og vil gjerne ha en brus ila middag/kvelden selv med vin ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #12 Skrevet 23. desember 2019 Tab entra og juice er det vi setter frem ☺️ Anonymkode: 006af...741
sølvdryss Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 Vann med feks sitron/lime, mynteblader eller agurk. Ikke alle liker søte drikker eller drikke med bobler. Ellers tenker jeg det kommer litt an på årstid. På sommeren er det sikkert veldig godt med hjemmelaget iste eller ripssaft. Ellers er jo det disse mer eksklusive juicene gode. Hva med fermentert drikke? Noen kan minne litt om øl/cider. Husk også at ikke alle er opptatt av fancy drikke. Noen foretrekker solo, cola eller mozell.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 -Hylleblomst-drikk (kan kjøpes på Meny eller i Sverige) -Ingefærbrus -Sitronlimonade 😊💐 Anonymkode: 86f0d...0d4
Gjest camill Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 Sjekk gjerne ut denne siden om du ikke har gjort det allerede☺️ https://leske.no/collections/nettbutikk?gclid=EAIaIQobChMIiMCspOPU5gIVkMCyCh3QCAIsEAAYAiAAEgJgJvD_BwE
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 Du kan få hjelp på vinmonopolet sånn at du får rett alkoholfri til maten. Anonymkode: 581b1...f12 1
ashera Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 Brewdog's Nanny State er et supert alkoholfritt øl. Kjøp det på Polet eller Systembolaget, billigere der enn i butikken. Denne cideren er god, og tørrere enn Himmestund, som jeg syns smaker eplebrus: https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Tyskland/Sparkling-Apple--Pear-Williams/p/2188801 IKEAs hylleblomst eller rabarbrasaft blandet med isbiter, sitronmelisse eller mynte og Bris (rabarbravarianten ligner i smak på Fritz Kola's rabarbrabrus*). Server i karafler.
Djungelvrål Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 Ville kjøpt alkoholfritt øl og brus kjøpt på vanlig butikk. Syns ikke juice og nektar passer til middag, det passer best til frokost. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #19 Skrevet 30. desember 2019 Alkoholfri øl, hadde blitt skuffet om det ikke var det. Anonymkode: 317d9...69b 1
Alice123 Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 Snakk med polet. Ta med menyen og be om forslag til alkoholfri drikke, de er utrolig flinke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå