Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe, bare ren nyskjerighet, og forventer kanskje ikke så pene svar tilbake😅

Men jeg kjenner et overvektig par som har prøvd å få barn i 5 år. For å få prøverør må de betale over 100 000 kr, og da får de 2 forsøk. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor de ikke bare prøver å gå litt ned i vekt for å få det gratis? Etter det jeg hører har de ikke prøvd å gå ned i vekt en gang. Men de måtte bruke 2 år på å spare opp nok penger til å ha råd til dette. Hvorfor ikke bruke de 2 årene på å "slanke seg"? De mangler bare rundt 20 kg for å komme ned på vanlig vekt. 

Noen erfariner? 

Anonymkode: a8848...d9b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje vekta ikke er problemet.

Anonymkode: 94dd7...77b

• Liker 5
Skrevet

Mange som sliter med å bli gravide, har Policystisk ovarial syndrom. Dvs mange cyster på eggstokkene, som forstyrrer hormonene, og gjør det vanskelig å bli gravid.

Det fører også til dårlig forbrenning, og overvekt.

De overvektige kvinnene jeg kjenner, som har slitt med å bli gravide, har etterhvert blitt testet, og fått diagnosen.

PCO fører også til at man lett blir deprimert. (De blir premenstruelle mye av tiden.) Det gjør det også veldig vanskelig, å gjennomføre slankekurer.

Når noen sliter med overvekt, er det ofte hormonelle eller psykiske årsaker. Tenker de sikkert hadde slanket seg, hvis de klarte det.

Ellers er jeg enig med bekymringen din.

Når man planlegger familie, er helse viktig. Jeg har selv vært ufrivillig barnløs i ti år, og passet godt på helse og økonomi, for å være klar til å få barn. Slanket meg etter hormonkurene jeg la på meg av.(pga prøverørsforsøk.)

Noen tror alle problemer løser seg, bare de får det etterlengtede barnet.. skummel tankegang, spør du meg.

Anonymkode: cf9ef...a23

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor de ikke bare prøver å gå litt ned i vekt for å få det gratis?

Hvordan vet du at de ikke prøver å gå ned i vekt?

Anonymkode: a0f71...000

• Liker 3
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at de ikke prøver å gå ned i vekt?

Anonymkode: a0f71...

Jeg er veldig god venn med familen deres, og de sier at de ikke har prøvd, og at de er veldig sånn "folk er perfekte som de er, og alle fortjener like rettigheter uansett hvordan de ser ut."  er enig i det siste. 

Anonymkode: a8848...d9b

Skrevet

Jeg ville nok virkelig forsøkt å miste vekt før jeg brukte 100 000 på prøver. Man får en del pt-timer og koatholdsveiledning/sunne middagskasser på 50-60 000.

Er veldig overvektig selv, og hadde heldigvis ingen problemer med å bli gravid. Det å gå ned i vekt er dog fryktelig vanskelig. Dårlige spisevaner sitter utrolig godt fast, og jeg hater at andre kommenterer kroppen min, virkelig HATER det. Når noen hra kommentert kroppen min og at jeg har mistet vekt, har jeg dessverre hatt en tendens til å begynne med overspising igjen. 🙁

Anonymkode: 3c507...508

• Liker 1
Skrevet

Da regner jeg med at selv om barneønsket er sterkt, så er det likevel for vanskelig å gå ned i vekt. At de sier at de ikke prøver er nok ikke sant. Det sier de nok for å skjerme seg selv.

Anonymkode: cbf09...736

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...