Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har adventsvenn på jobb, og da får vi utdelt en person vi skal gi en gave til. Alle har fått og jeg har gitt, men jeg har ikke fått. Det er 19 desember og jeg skal ikke tilbake før nærmere nyttår.

Jeg driter jo egenetlig i den gaven sånn sett, men er jo veldig merkelig å ikke gi? Kan jo hende den dukker opp etter jul, men tviler på det. 

Etter jul får vi en liste på hvem som har vært adventsvennen til hverandre. Og jeg tror ikke jeg hadde turt å si noe til den personen, hva hadde dere gjort? 

Dette er jo egentlig en bagatell, men allikevel rart og litt frekt syns jeg 🤷‍♀️ så hva hadde dere tenkt/gjort/sagt? 

Anonymkode: 108d9...232

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså: sett utifra at den ikke kommer verken før eller etter jul da. -ts. 

Skrevet

Hadde helt klart sagt ifra til personen. Hvorfor skulle man ikke det? Dere hadde en greie på jobb, personen gadd ikke være med. Da burde personen ikke mottatt gave heller. ADVENTSvenn betyr jo før jul, ikke etter. Vedkommende har jo hatt nesten tre uker på seg til å gi.

Anonymkode: 52d4f...844

• Liker 20
Skrevet

Jeg hadde sagt noe. Regner med det er frivillig å være med og da er det dårlig gjort og frekt å ikke gi. Ville spurt personen etter gaven min når du får vite hvem det er. Ville ikke hengt vedkommende ut, men ville sagt på at jeg lurer på hvor gaven min blir av til personen. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde helt klart sagt ifra til personen. Hvorfor skulle man ikke det? Dere hadde en greie på jobb, personen gadd ikke være med. Da burde personen ikke mottatt gave heller. ADVENTSvenn betyr jo før jul, ikke etter. Vedkommende har jo hatt nesten tre uker på seg til å gi.

Anonymkode: 52d4f...844

Ja lengere enn det da lista kom tidlig i november. 

Skrevet
4 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg hadde sagt noe. Regner med det er frivillig å være med og da er det dårlig gjort og frekt å ikke gi. Ville spurt personen etter gaven min når du får vite hvem det er. Ville ikke hengt vedkommende ut, men ville sagt på at jeg lurer på hvor gaven min blir av til personen. 

Ja det er frivillig! 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det er frivillig! 

Da er det helt innafor å si noe. Du skal ikke hinte. Du skal si rett ut at du savner en gave. Det er sylfrekt å melde seg på noe slikt og å motta uten å gi. 

• Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja lengere enn det da lista kom tidlig i november. 

Ikke lista, men hvem man fikk som adventsvenn da mener jeg* 

Skrevet
10 minutter siden, altflyter skrev:

Da er det helt innafor å si noe. Du skal ikke hinte. Du skal si rett ut at du savner en gave. Det er sylfrekt å melde seg på noe slikt og å motta uten å gi. 

Ja og det er jo også flaut da for vedkommende når lista kommer. Bør ihvertfall være flaut. Kanskje personen ikke tror at det kommer noe sånn liste og driter i det. Er mange nye her og jeg har jobbet her i mange år, så jeg vet at det kommer liste på det. 

• Liker 3
Skrevet

Du har ingen kollegaer som har vært sykmeldte, da, eller som har det kaotisk på hjemmebane om dagen, for eksempel med dødsfall eller skilsmisse? Det behøver ikke å være noen som har gitt faen med vilje, dette.

Anonymkode: 349d6...a6e

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ingen kollegaer som har vært sykmeldte, da, eller som har det kaotisk på hjemmebane om dagen, for eksempel med dødsfall eller skilsmisse? Det behøver ikke å være noen som har gitt faen med vilje, dette.

Anonymkode: 349d6...a6e

Nei er ingen som er sykemeldte eller ikke er på jobb. 

Skrevet

Oi, det var veldig rart gjort.... hadde spurt den som arrangerte eller sagt at du ikke har fått pakke 

Anonymkode: 8e0f2...5e7

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var veldig rart gjort.... hadde spurt den som arrangerte eller sagt at du ikke har fått pakke 

Anonymkode: 8e0f2...5e7

Ja jeg får vel eventuelt ta det opp med hms ansvarlig som er den som har arrangert. 

• Liker 3
Skrevet

^ men jeg har litt vondt for å gjøre det. Føler meg så sær eller snurpete av å melde ifra om sånt... 🙄

Skrevet

Jeg ville tatt det opp. Men hvordan får dere disse gavene? Ligger de bare på pulten/plassen din når du kommer på jobben dag? For da kan det kanskje være at du har oversett det?

Skrevet

Kan det være at personen har tenkt å gi den en av de siste dagene før jul og ikke har fått med seg at du ikke skal på jobb igjen før nærmere nyttår? 

Skrevet
11 timer siden, smilo skrev:

Jeg ville tatt det opp. Men hvordan får dere disse gavene? Ligger de bare på pulten/plassen din når du kommer på jobben dag? For da kan det kanskje være at du har oversett det?

De ligger inne på kontoret. Skal godt gjøres å overse. Vi har 1 lite felles kontor. Også er det en kasse der inne som man skal legge gavene i, men noen legger de på den ene pulten vi har. Er ikke noe annet sted å legge det. 

Skrevet
11 timer siden, lillesnillelilla skrev:

Kan det være at personen har tenkt å gi den en av de siste dagene før jul og ikke har fått med seg at du ikke skal på jobb igjen før nærmere nyttår? 

Ja, det kan hende, men jeg jobber så sjeldent så ja.. og jeg skjekket opp når min adventsvenn jobbet sånn at jeg var sikker på at hun fikk den. Er veldig lett å skjekke opp. 

Skrevet

Blir alle med automatisk eller må man melde seg på? Om det skjer automatisk kan det være noen som egentlig ikke har lyst og ikke vet om at de uansett blir meldt på. Hvis personen har meldt seg på må arrangøren vite hvem det er. Da kan du jo spørre arrangøren om han/hun kan gi din adventsvenn er hint.

Anonymkode: 2b8e7...3e4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir alle med automatisk eller må man melde seg på? Om det skjer automatisk kan det være noen som egentlig ikke har lyst og ikke vet om at de uansett blir meldt på. Hvis personen har meldt seg på må arrangøren vite hvem det er. Da kan du jo spørre arrangøren om han/hun kan gi din adventsvenn er hint.

Anonymkode: 2b8e7...3e4

Det står lenger opp at det er frivillig

Anonymkode: 63b97...a03

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...