Gå til innhold

First Price og Cubus-barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig folk som omtaler andres barn med disse uttrykkene?

Leste en artikkel om det nylig.

Fy fader, så slemt! Er det rart barn blir mobbere når foreldrene sier slikt mens barna hører på?

Anonymkode: b0ea5...2a8

• Liker 24
Skrevet

Høres ut som et by-fenomen ...

• Liker 7
Skrevet

Tror dette er et by fenomen ja.. aldri hørt det her vi bor. 

Uansett helt på tryne å si noe sånt. Snobbete klyser som kaller andre barn First price. 

Anonymkode: 583a3...64f

• Liker 25
Skrevet

Håper foreldrene lærer ungene å ta kontroll over ordet, og bytte ut c med z. First Prize kid klinger egentlig godt.

• Liker 15
Skrevet

Dette ee jo ikke noe nytt, var et tema for noen år siden,  benevnelsen "cubusbarn" har jeg hørt om flere ganger via media.

• Liker 2
Skrevet

Mange First Price-mødre på KG. 

Anonymkode: e5740...e4b

• Liker 3
Skrevet

Aldri hørt om faktisk. 

Anonymkode: 770eb...fee

• Liker 5
Skrevet

Bor i storby. Aldri hørt om. Kjenner heldigvis ingen så snobbete eller diskriminerende personer i min omgangskrets. Vi får huske på det at disse er i mindretall heldigvis, og de som er det ufordragelige stygge utskuddet, ikke barn i cubusklær

Anonymkode: 27ea2...e3b

• Liker 18
Skrevet

Så tullete...det virker som om mange ikke klarer å la vær å hetse andre. 

Når det er sagt så går vel mine barn under den kategorien å. Vi handler mat på billigsalg, klær på Cubus og Hm, leker og utstyr på finn. Men vi har både god lønn og god utdanning begge to. Vi ser bare ikke poenget i å ikke være fornuftige og kvalitetsmessig er det lite som skiller klær lenger fra de billige og de dyre. 

Skjønner ikke hvorfor folkikke bare kan passe egne saker og slutte å lete etter grunner til å hetse. 

Anonymkode: df1a8...fb9

• Liker 30
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange First Price-mødre på KG. 

Anonymkode: e5740...e4b

Og slik lærer barn dette. De lærer av de voksne. Meg og samboer har null problem med å kjøpe dyre merkevarer hver eneste dag om vi vil, men hvorfor skal vi det, når mange av first price varene er like gode? Hvorfor skal man på død og liv bruke mest mulig penger på noe man allikvel bare konsumerer, å driter ut igjen?? 

Herregud, ikke rart at det blir problemer her i verden, når man kan finne på å mobbe for noe slikt. 

Anonymkode: 2b045...c8d

• Liker 13
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om. Jeg bor i et av de mest velstående områdene i Oslo, og her er gjenbruk veldig inn. Vi har egne Facebooksider for bytte av leker og klær osv. Jeg kjøper kvalitetsklær når det gjelder vinterdresser osv, men vanlig tøy til barna kjøper jeg stort sett på hm. De vokser jo så fort ut av det uansett. 

Og dere som sier det er så mye bedre på bygda...Der opplevde vi motsatt problem den perioden vi bodde på et lite sted. Det ble snakk blant damene at jeg trente i «fancy» treningstøy, at vi var snobbete som hadde fin bil osv. Var allerede stemplet som «byfolk» som ikke passet inn. Såå mye sladder!

Anonymkode: da74c...836

• Liker 32
Skrevet

Herregud, så umodent og teit. De dummer ut seg selv mye mer enn de de liksom skal gjøre narr av. 

• Liker 1
Skrevet

Cubusunger er vel ikke noe nytt fenomen, hørte det ordet for tredve år siden. Men heldigvis har jeg ikke hørt det i det siste.

Anonymkode: 5d2f2...c49

• Liker 1
Skrevet

Aldri hørt. Uansett, Cubus har masse flott for småbarn. Vi har «god» råd og handler babytøy der uten å legge skjul på det. Tenker mitt om folk som bruker slike betegnelser.. 

• Liker 12
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri hørt om. Jeg bor i et av de mest velstående områdene i Oslo, og her er gjenbruk veldig inn. Vi har egne Facebooksider for bytte av leker og klær osv. Jeg kjøper kvalitetsklær når det gjelder vinterdresser osv, men vanlig tøy til barna kjøper jeg stort sett på hm. De vokser jo så fort ut av det uansett. 

Og dere som sier det er så mye bedre på bygda...Der opplevde vi motsatt problem den perioden vi bodde på et lite sted. Det ble snakk blant damene at jeg trente i «fancy» treningstøy, at vi var snobbete som hadde fin bil osv. Var allerede stemplet som «byfolk» som ikke passet inn. Såå mye sladder!

Anonymkode: da74c...836

Dette. Jeg bor på vestkanten av Oslo, har barnet mitt i den lokale barnehagen og omtrent alle barna der har brukte klær.

Anonymkode: dc6be...14f

• Liker 12
Skrevet

Husker jeg ble kalt det fordi jeg hadde en bukse fra cubus med merket bousulini eller noe lignende. Var på slutten av 90 tallet og midt på bygda.

Anonymkode: 7a4f3...a76

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette er tilfelle, så er jeg veldig glad jeg bor her jeg bor. Her handler alle på Cubus og de andre billigbutikkene uansett økonomi (noen mer enn andre selvsagt). Vi har nylig arvet masse klær til sønnen vår av noen der foreldrene har godt betalte jobber, og der var det klær fra både Cubus, HM og til og med Sparkjøp.

Anonymkode: b4bd6...d7d

• Liker 2
Skrevet

Sparkjøp har masse fint! Spesielt i ull til småbarn/ baby. Jeg kjøper bevist brukte billige klør til barnehage! Altså han kommer hjem med makrell i tomat på klærne omtrent annenhver dag. I tillegg til malingsflekker, hull på knærne osv. Hva et vitsen  med dyre klær til det???

Anonymkode: 9083c...9a9

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sparkjøp har masse fint! Spesielt i ull til småbarn/ baby. Jeg kjøper bevist brukte billige klør til barnehage! Altså han kommer hjem med makrell i tomat på klærne omtrent annenhver dag. I tillegg til malingsflekker, hull på knærne osv. Hva et vitsen  med dyre klær til det???

Anonymkode: 9083c...9a9

Nei, det er ingen vits. :) Jeg legger heller litt mer i ordentlig yttertøy og sko. Mye mer fornuftig bruk av pengene.

Anonymkode: b4bd6...d7d

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...