Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva jobber du med? Eller hva studerer du? Er du fornøyd med det du gjør eller ønsker du å gjøre noe annet? Er midt i valg av karriere og syns det er greit å høre litt om andre sine valg😊

Skrevet

Er hjelpepleier, idag kalles det helsefagarbeider.

Anbefaler ingen å utdanne seg innen helse for det er et veldig tungt og krevende yrke med altfor dårlig lønn mtp hvor tungt arbeidet er.

Jeg liker jobben min da, å jobbe med mennesker. 

Anonymkode: 27d9a...203

• Liker 5
Skrevet

Med arbeidsinstrumentene mine😜

Jeg har ikke studert på to år, og jeg tror jeg vil gjøre noe annet akkurat nå. Jeg planlegger dette.
Mitt råd: Ikke la tiden gå på jobb. Hvis du vil, kan du kaste bort tid med karrierer, du studerer for å ha en god jobb i fremtiden. Det er verdt det, du kan velge en karriere i dag og i morgen angre på det, dette er helt forståelig og normalt.
Og prioriter alltid fremtiden din, jeg mistet to år for å tilfredsstille ønsker fra en annen person (det er ikke den andre personens feil, dette var frivillig), og nå som denne personen er ikke med meg, kunne jeg ikke tilfredsstille ønsket jeg hadde så mye, og jeg mistet 2- 3 år av mitt akademiske liv. Masse lykke til!😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er hjelpepleier, idag kalles det helsefagarbeider.

Anbefaler ingen å utdanne seg innen helse for det er et veldig tungt og krevende yrke med altfor dårlig lønn mtp hvor tungt arbeidet er.

Jeg liker jobben min da, å jobbe med mennesker. 

din lønn er delvis penger, og delvis den følelsen at hva du gjør betyr noe, viktig, liksom du hjelper mennesker i nød... 

året 1914: tusenvis av damer valgte å bli sykepleiere, ikke på grunn av betaling, men for å kunne bidra med noe, for å hjelpe til...

helsefag vil aldri bli bra nok betalt, så lenge det finnes hjelpsom, altruistisk, ikke-egoistisk arbeidskraft...

forholdsvis dårlig lønn i helsesektor går greit, rent økonomisk, hvorfor betale høyere lønn? 

befolkningsdemografipyramiden blir også stadig eldre, som gjør helsefag et ganske stabil "sikkert yrke". 

• Liker 1
Skrevet

Ingeniørgeolog i konsulentfirma. 

Arbeidet består av en blanding av felt- og kontorarbeid. Har vanligvis 1–2 dager i felt pr. uke, men kollegaene mine har litt mer.

Befaringene går stort sett til tunneler, men det blir òg en del turer til diverse andre byggeprosjekter og noen ganger turer i skauen. Stort sett er feltarbeidet i nærheten av byen, men noen ganger reiser jeg flere timer med bil. 

Kontorarbeidet består av rapportskriving og diverse numeriske og analytiske simuleringer. 

Arbeidsdagene går stort sett alt for raskt og ofte skulle jeg ønske at det var flere timer i døgnet til å arbeide (bruker lett opp hele overtidskvoten) 

Anonymkode: 92449...6cd

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Arbeidet består av en blanding av felt- og kontorarbeid. Har vanligvis 1–2 dager i felt pr. uke, men kollegaene mine har litt mer.

Befaringene går stort sett til tunneler, men det blir òg en del turer til diverse andre byggeprosjekter og noen ganger turer i skauen. Stort sett er feltarbeidet i nærheten av byen, men noen ganger reiser jeg flere timer med bil. 

Kontorarbeidet består av rapportskriving og diverse numeriske og analytiske simuleringer. 

Arbeidsdagene går stort sett alt for raskt og ofte skulle jeg ønske at det var flere timer i døgnet til å arbeide (bruker lett opp hele overtidskvoten) 

Liker du jobben din? Snuser litt på geologistudiet selv. 

Anonymkode: 5d1a7...7b8

Skrevet
7 timer siden, Energidronning skrev:

din lønn er delvis penger, og delvis den følelsen at hva du gjør betyr noe, viktig, liksom du hjelper mennesker i nød... 

Følelser betaler ikke regningene mine.

Hadde jeg vært yngre så hadde jeg helt klart omskolert meg og byttet yrke, men det er uaktuelt nå da jeg ikke er så langt unna pensjonsalder. 

• Liker 6
Skrevet

Går sistw året på politihøgskolen. Er veldig foenøyd med det, selv om studiet absolutt krever sitt. 

Anonymkode: 450bd...32b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Følelser betaler ikke regningene mine.

Være litt mer sparsom, kutte kostnader

Minimalism er trenden! 

Med lavere forbruk, du hjelper ikke bare din personlig økonomi, men også miljø

Jeg er sikkert på at du -sammen med alle andre dedikerte ansatte i helsesektoren!- skal klare deg bra! 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

interessant. hva er det du analyserer numerisk og rapporterer?

Anonymkode: e9f1d...411

Skrevet
3 timer siden, Energidronning skrev:

Være litt mer sparsom, kutte kostnader

Minimalism er trenden! 

Med lavere forbruk, du hjelper ikke bare din personlig økonomi, men også miljø

Jeg er sikkert på at du -sammen med alle andre dedikerte ansatte i helsesektoren!- skal klare deg bra! 

Nei takk til alt i ditt arrogante svar. 

• Liker 14
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Lastebilsjåfør (anlegg). Trives. Ingen utdanning og greit betalt. 

Skrevet

Paramedic. Veldig fornøyd!

Anonymkode: 13192...956

• Liker 3
Skrevet

Barnehagelærer, det er en ok jobb, ville nok ikke valgt det igjen.

Anonymkode: 0982d...e9d

• Liker 1
Skrevet

Rådgiver og foredragsholder innen et ganske smalt fagfelt. Svært variert arbeidshverdag, veldig engasjerte kolleger, og mange muligheter for å påvirke egne mål og oppgaver.

Anonymkode: 8b222...ca8

Annonse
Skrevet

Radiograf på et av Norges største akuttsykehus. Spennende og variert arbeid. Føler du virkelig gjør en forskjell. Veldig fornøyd

• Liker 1
Skrevet

Administrativt, har en kontrollfunksjon i bedriften, i tillegg til diverse prosjekter, oversettelsesarbeid m.m. Jeg er i grunn en potet. ;) 

I tillegg til å jobbe fulltid studerer jeg også bedriftsøkonomi (fulltid). :) 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker du jobben din? Snuser litt på geologistudiet selv. 

Anonymkode: 5d1a7...7b8

Elsker den!

Dersom du ønsker en slik jobb, så anbefaler jeg teknisk geofag på NTNU. Har selv tatt ren geologi i Bergen og det er bare flaks at jeg fikk en fot innenfor. Har etterutdannet meg i mer relevante emner og er villig til å tilegne meg ny kunnskap. Begynnerlønnen er rett i underkant av 600k kr/år.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

interessant. hva er det du analyserer numerisk og rapporterer?

Anonymkode: e9f1d...411

Analytisk: totalstabiliteten til bergrom, tunneler og bergskjæringer

Numerisk: bruks- og bruddgrensetilstanden til bergrom (brudd og deformasjon) 

Empirisk: stabilitet i tunneler

I rapportene skriver jeg hvorvidt det er trygt og eventuelt hva som må gjøres av tiltak for å gjøre berget trygt. 

Skrevet

Takk for alle svar. Utrolig mange spennende yrker der ute ser jeg, noe som gjør saken mye vanskeligere😂 vanskelig å velge når man er interessert i alt fra å jobbe med sikkerhet og logistikk til sminke og hudpleie. 

Skrevet

Sykepleier. Trives godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...