Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fortelle familien at de er helt katastrofedårlig på julegaver? Jeg får aldri noe av det jeg ønsker meg, selv om jeg forklarer spesifikt hva jeg vil ha å hvor man kan kjøpe det. Feks har jeg sagt at jeg ønsker meg lue med hodelykt til jul. Jeg endte opp med å få grytekluter. Jeg har grytekluter, å trenger ikke det.  Et år fikk jeg en genser fra barneavdelingen i strl 12år, Selv om jeg var 22år gammel.  Fikk biltilbehør et år, selv om jeg ikke har lappen en gang.

Er så kjedelig å gå rundt å kjøpe julegaver til familien som faktisk passer dem, men bare får dritt tilbake. Kunne heller brukt pengene mine på å kjøpe ting jeg faktisk trenger.  De fleste gavene jeg kjøpte for 2-3 år siden er enda i bruk. 

Anonymkode: 82f31...5cb

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ønskeliste er ingen bestillingsliste. 

Anonymkode: b9e81...3ac

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ønskeliste er ingen bestillingsliste. 

Anonymkode: b9e81...3ac

Det er nå så, men littegrann tanke bak gavene bør man kunne forvente, eller hva?

Anonymkode: a7606...1bc

• Liker 39
Skrevet

Ønsker du deg litt for dyre ting? Jeg forventer aldri å få noe spesifikt til jul. Trenger jeg noe, så kjøper jeg det selv.

Anonymkode: 32bae...d42

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå så, men littegrann tanke bak gavene bør man kunne forvente, eller hva?

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fortelle familien at de er helt katastrofedårlig på julegaver? Jeg får aldri noe av det jeg ønsker meg, selv om jeg forklarer spesifikt hva jeg vil ha å hvor man kan kjøpe det. Feks har jeg sagt at jeg ønsker meg lue med hodelykt til jul. Jeg endte opp med å få grytekluter. Jeg har grytekluter, å trenger ikke det.  Et år fikk jeg en genser fra barneavdelingen i strl 12år, Selv om jeg var 22år gammel.  Fikk biltilbehør et år, selv om jeg ikke har lappen en gang.

Er så kjedelig å gå rundt å kjøpe julegaver til familien som faktisk passer dem, men bare får dritt tilbake. Kunne heller brukt pengene mine på å kjøpe ting jeg faktisk trenger.  De fleste gavene jeg kjøpte for 2-3 år siden er enda i bruk. 

Anonymkode: 82f31...5cb

Helt enig med deg, skulle bare mangle!

Folk kjøper ræl på salg i januar til andre, mens de selv mottar flotte passende gaver selv. 

Anonymkode: e93d5...f68

• Liker 9
Skrevet

Greit nok at det er «tanken som teller», men man tenker jo ikke akkurat så mye når man kjøper feks alkohol til noen man VET er avholds, pelslue til en veganer eller bilutstyr til noen som hverken har bil eller lappen (eller ønsker seg det). Eller når man gir klær i barnestørrelse som helt åpenbart er for små til noen som er voksne. Det er jo bare ufint? Hvorfor gi gave hvis du ikke engang skal PRØVE å glede den andre?

Med mindre vedkommende er psykisk utviklingshemmet eller psykisk syk i en sånn grad at vedkommende strengt tatt ikke forstår hva det er de driver med, så synes jeg faktisk det er dårlig gjort å drive å gi sånne håpløse gaver. 

Gryteklutene synes jeg ikke du kan klage på. Det er en helt grei gave, og de fleste voksne har jo et behov for grytekluter. Selv om du hadde fra før og ikke trengte flere. Bilutstyr og genser i størrelse 12 år er litt annerledes. Det er dårlige gaver til en 22-åring uten bil og lappen! Men det er jo ikke så lett å klage på en gave uten å virke utakknemlig. Jeg hadde nok ikke sagt noe, selv om jeg forstår frustrasjonen. 

Anonymkode: b1c25...758

• Liker 19
Skrevet

Jeg ønsker meg aldri noe.  Hvis jeg vil ha noe kjøper jeg det selv.  Da blir kvalitet, størrelse, farge, mengde og alt riktig med en gang.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pelslue til en veganer

Hva er problemet med det forresten?  Pelsdyr er vanligvis ikke til å spise.

• Liker 2
Skrevet

Ønsk deg gavekort. Problem solved🎅🏻

Anonymkode: ad3bb...6f1

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ønsk deg gavekort. Problem solved🎅🏻

Anonymkode: ad3bb...6f1

Men om hun ønsker seg gavekort, hva får deg til å tro ts får det? 

Eventuelt får hun gavekort på drivstoff eller noe 😅

Ts, jeg skjønner deg. Jeg handler alltid etter ønskeliste, eller forbruksvarer jeg veit faller i smak fordi jeg kjenner de. Kjøper aldri tull utenfor ønskelisten fordi jeg selv misliker å få så mye husfyll jeg ikke har bruk for. 

Samboer sin familie er glad i å gi sengetøy. Så vi har fremdeles 4 pk sengetøy i hyllen innpakket i plast fra julen i fjor og bursdagen i år 🙈

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Sokkar skrev:

Men om hun ønsker seg gavekort, hva får deg til å tro ts får det? 

Eventuelt får hun gavekort på drivstoff eller noe 😅

🤣 Ville foreslått kontanter, men da risikerer hun å få pesetas eller en eller annen uomsettelig valuta.

• Liker 11
Skrevet

Kjøp det selv 😁 Bytt alt rælet du får 

Anonymkode: ae744...da1

Skrevet

Omvendt psykologi. :jepp:

Ønsk deg en 80 cm høy kakaduestatue, så får du lua di!

• Liker 14
Skrevet

Du er 13 år eller?   Vær glad du får noe som helst du. Hvor storforlangende og bortskjemte er unge mennesker blitt?   🙈

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du er 13 år eller?   Vær glad du får noe som helst du. Hvor storforlangende og bortskjemte er unge mennesker blitt?   🙈

Haha 😂 nei, av og til er jeg meir takknemlig for å ikke motta gave, enn å få en masse ting jeg aldri får bruk for. Lite miljøvennlig er det også, å kjøpe noe mottaker har fra før/ikke trenger/ikke bruker. 

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Her er det vel resten av familien som er bortskjemte og storforlangende. De får greie gaver som faktisk kan brukes, men gir bort drit som er fullstendig ubrukelige for mottaker.

Hvor sure og negative er gamle gubber blitt? 🙈

• Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, cassio skrev:

Hvor sure og negative er gamle gubber blitt? 🙈

Veldig bitre og innesluttet.    :fnise:

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Veldig bitre og innesluttet.    :fnise:

😁

Skrevet
6 minutter siden, cassio skrev:

😁

😉

Skrevet

Noen er bare ekstremt dårlige på å kjøpe gaver.

Jeg fikk en gave til meg, som var snacks og en leke til kattene 😳😧

Altså ja kjekt med kos til kattene, men jeg er ikke kravstor, en god såpe/krem hadde vært veldig mye bedre enn noe jeg personlig selv ikke får noe bruk at av... 

Du må bare ikke sette forventningen dine for høyt når du allerede har erfaring som sier at det ikke blir helt som du håper.

Anonymkode: e3d36...032

Skrevet

Så si det rett ut. Er de SÅ elendige til å kjøpe gaver, så må du jo si ifra. Hvordan går det an å holde kjeft når du får tilbehør til bil i gave, men ikke har bil....? Jeg hadde sagt ifra med en gang om jeg fikk sykkelhjelm i julegave når jeg ikke har sykkel.... Noen er bare dårlige på å kjøpe gaver men er det snakk om nær familie så sier man jo fra. 

Anonymkode: c57ec...ba1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...