AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Jeg blir små gal.. hver eneste dag er vasken full av støv. Hvorfor blir det sånn? Jeg orker faktisk ikke stå å vaske med jif hver dag.. for at den skal skinne.. men likevel, tre dager burde det gå mellom hver gang. Har noen noe super bra tips??? Anonymkode: ac49a...847 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Det avhenger av hvilket materiale vasken er laget av. Forskjellige materialer krever forskjellig type renhold/midler. Anonymkode: 5f1c4...444
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #3 Skrevet 18. desember 2019 Bruk en tørr mikrofiberklut og ta over vasken. Holder seg bedre da. Anonymkode: 6219e...c41 8
visp Skrevet 18. desember 2019 #4 Skrevet 18. desember 2019 Føner du håret på badet så slutt med det. Da støver det endel. Tørketrommel?
Gjest ti10 Skrevet 18. desember 2019 #5 Skrevet 18. desember 2019 Noen støvkilder du kan fjerne eller stenge for?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #6 Skrevet 19. desember 2019 Vi hadde en vask som ble lett støvete og flekkete pga design. Vi endte opp med å ha en mikrofiberklut hengende på en knagg, så vi lett kunne tørke raskt over vasken hver dag. Da så den ganske ren ut mellom hver gang vi vasket den skikkelig. Anonymkode: 286a8...c65 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #7 Skrevet 19. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en vask som ble lett støvete og flekkete pga design. Vi endte opp med å ha en mikrofiberklut hengende på en knagg, så vi lett kunne tørke raskt over vasken hver dag. Da så den ganske ren ut mellom hver gang vi vasket den skikkelig. Anonymkode: 286a8...c65 Hjertelig! Da får jeg kjøpe en slik en klut Anonymkode: ac49a...847
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #8 Skrevet 19. desember 2019 Jeg har samme problemet. Vasken og doen støves ekstremt fort ned. Tror det har med at badet er litt lite, så håndkler osv drysser støv som virvler rundt i rommet og fester seg på "møblene" 😅 Anonymkode: 06405...bd0
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #9 Skrevet 19. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme problemet. Vasken og doen støves ekstremt fort ned. Tror det har med at badet er litt lite, så håndkler osv drysser støv som virvler rundt i rommet og fester seg på "møblene" 😅 Anonymkode: 06405...bd0 Aha.. ja mitt bad er også lite, kanskje derfor 🤣 Anonymkode: ac49a...847
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2019 #10 Skrevet 20. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Aha.. ja mitt bad er også lite, kanskje derfor 🤣 Anonymkode: ac49a...847 Tvilsomt. Vi har også et lite bad, vasken er sjelden støvete og den vaskes ikke hver dag. Vi skifter klær av og til på badet, har håndduker der, men føner sjelden håret. Anonymkode: e78c6...072
Gjest Mask Skrevet 21. desember 2019 #11 Skrevet 21. desember 2019 hvis det er hver dag kan du ikke ta det rett før du legger deg så er det rent når du våkner, en vask trenger heller ikke skinne, bare at det virker rent kan være godt nok.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #12 Skrevet 21. desember 2019 Bytt håndklær! Og kutt ut jif! vi er 3 stykker, vi dusjer hver dag, vi skifter klær på badet, jeg føner håret annenhver dag, vi har en bichon frise som vi steller på badet hver dag... Hvis vi lar være å vaske badet på 2 uker blir det støvete. Har diger helstøpt vask i høyglans, aldri støvete... Har dere vifte? Mye fukt på badet? Anonymkode: 43994...54a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #13 Skrevet 21. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bytt håndklær! Og kutt ut jif! vi er 3 stykker, vi dusjer hver dag, vi skifter klær på badet, jeg føner håret annenhver dag, vi har en bichon frise som vi steller på badet hver dag... Hvis vi lar være å vaske badet på 2 uker blir det støvete. Har diger helstøpt vask i høyglans, aldri støvete... Har dere vifte? Mye fukt på badet? Anonymkode: 43994...54a Nei altså vi er en voksen og en 10 åring. Badet er ikke så stort. Dusjer hver dag. Har ikke føner. Steller oss på badet, sminker meg på badet, kler på meg på badet. Har vifte på badet . Synes ikke det virker fuktig her. Så hvorfor det blir så innmari støvete har jeg ingen aning om. Det er ihvertfall ekkelt.. og irriterende. Har ikke tørketrommel. Anonymkode: ac49a...847
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #14 Skrevet 21. desember 2019 Da jeg hadde det samme problemet var det de nye håndklærne våre som loet og støvet helt infernalsk. De la igjen et loddent lag over både baderom og kropp. Ikke hjalp det å vaske og tromle dem flere ganger heller, så de endte opp i UFF-containeren. Vi orket rett og slett ikke ha dem i hus. Anonymkode: abffa...14b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #15 Skrevet 22. desember 2019 Man kler av og på seg, man dusjer, det kommer fukt fra doen og så fester støvet seg til vask og do. Helt normalt og eneste måte å unngå det på er å vaske hyppig. Anonymkode: 4c831...a33 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #16 Skrevet 30. desember 2019 Jeg har samme problemet, og har aldri opplevd lignende! To dager etter vask ser det ut som det er to UKER siden forrige vaskerunde. Har ingen tips annet enn at man må vaske/tørke støv av vasken omtrent hver dag (eller bare gi faen). Resten av badet ser jo rent ut... Har vurdert å skifte baderomsinnredningen - tipper det er noe med materialene eller fargen som gjør at støvet vises så innmari godt. Anonymkode: 83e4c...a76
Fydda Skrevet 30. desember 2019 #18 Skrevet 30. desember 2019 Føler det der avhenger fra vask til vask. Vasken vi hadde på badet der vi flytta fra nylig, ble nedstøvet på noen timer, uavhengig av om badet var støvete eller ikke. Vi kunne skrubbe hele leiligheten på morgenen, dra ut og komme tilbake sent på kvelden, og vasken hadde støvet ned. Vi prøvde alle mulige vaskemidler, og fant ut at Ajax-bad var det mest effektive. Satte i proppen, fylte vasken med glovarmt vann og slang i en klunk Ajax som lå og godtgjorde seg mens resten av badet ble vasket. Tappet ut vannet og brukte Ajax-vann til å tørke rundt. Deretter tørket vi av alt med tørkepapir, for alskens kluter i ulike tilstander gjorde det bare verre. Doen var fra samme merke, og var helt likens. Her vi bor nå, støver verken vask eller do ned. Fikk ikke vasket det ene badet på en måned på grunn av flytting, eksamenstid på meg, jobbskifte på samboer og jul tett på hverandre (jeg vet det er æsj, men nå er det skinnende rent), og mengden støv på vasken var så minimal at jeg måtte se etter støvet for å finne det. Det badet var mildt sagt mer støvete enn badet der vi bodde før var til vanlig.
Hmmmmmm Skrevet 1. januar 2020 #19 Skrevet 1. januar 2020 Hadde du hatt tørketrommel så hadde håndklærne vært lofrie. Vaker du klær på badet, så er det med på å gjøre det støvete. Men jeg bruker en klut som er laget av skinn til å gå over speil og andre overflater. Bare å skylle av støvet. Finnes på Biltema. Egentlig ment til å tørke vannet av en nyvasket bil. Funker kjempe bra
Gjest Proximus Skrevet 1. januar 2020 #20 Skrevet 1. januar 2020 Jeg bruker mikrofiberklut, men det hjelper ikke en dritt å bare ta over en gang >_<
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå