Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det er slik at flere familier i Norge får «utdelt» samme barn? 

Vi har to barn vi støtter hver mnd.

Jeg håper jo egentlig at vår beskjedne støtte hjelper flere enn akkurat «lille M og ungdom Z»... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge siden jeg var sponsor, og da gjennom SOS-barnebyer. Da mener jeg at det sto at barnet kunne ha flere sponsorer og at midlene også ble delt med de som ikke hadde noen akkurat i øyeblikket.

Anonymkode: a326e...40f

Skrevet

Det kommer an på hvilken organisasjon det er, og hvor mye som går til administrative utgifter pr organisasjon. Flere organisasjoner som f.eks. Plan og Misjonsalliansen kan ha flere faddere pr barn. Da jeg var fadder i Misjonsalliansen var jeg en av to faddere for barnet. Innbetalingen går ofte ikke bare til barnet, men også til prosjektet barnet er en del av.

• Liker 1
Skrevet

Hos de fleste går vel den månedlige støtten til hele barnebyen/gruppen av barn i det området, men så får man utdelt et fadderbarn for at det skal føles mer personlig. Men ekstra pengegaver man evt sender mener jeg går direkte til sparing for det aktuelle barnet, i alle fall var det sånn da jeg var fadder for noen år siden.

Anonymkode: 6b0ca...f45

Skrevet

Ga før, bare tull å gi. 

1.topplederne tar ut millionlønn

2.Mye går til administrasjon

3.Det finnes penger, statslederene tjener millioner, hvorfor skal vi fø deres barn?

Anonymkode: 2cea4...ecc

• Liker 3
Skrevet

Det finnes også frivillige organisasjoner med minimale administrasjons-utgifter. Jeg sa opp mitt fadderskap i en av de store organisasjonene da jeg tilfeldigvis kom over en som er mindre, og som drives på frivillig basis.

ScanAid er en slik organisasjon. Hvert barn har kun en fadder, mens en fadder kan ha flere barn. Jeg har to barn i den organisasjonen, og er veldig fornøyd. Her går pengene direkte til barnet, for å dekke utgiftene til barnets skolegang. Med direkte bistand er kun 5% administrasjons-utgifter, ellers går det på dugnad. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...