Polly888 Skrevet 18. desember 2019 #1 Skrevet 18. desember 2019 Mini på 5,5 mnd har dårlig vektoppgang og jeg vil gjerne starte med fast føde. Hun spiser myyye på natt, og det er jo for så vidt greit for hun spiser lite på dag pga hun er så nysgjerrig og har ikke tid. Har prøvd nå ett par uker med litt moste grønnsaker og frukt, har også prøvd med noen grøttyper men har dårlig erfaring med grøt fra barn nr 1. Problemet er at mini spytter ut alt. Noen som har noen tips til noe som kan gis som muligens kan gå ned? Bebi er veldig sutrete på dag og våkner 10 ganger + på natt så jeg håper at litt mat kan hjelpe på litt iallefall. Mitt første barn spiste ikke skikkli før han var ca 10 mnd og nettene var uutholdelige så jeg håper det kan bli litt lettere denne gangen 👌
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2019 #2 Skrevet 18. desember 2019 Da må hun får mindre på natt så hun får bedre appetitt på dag. Ordner seg. Vår er 9 mnd nå, sover mye bedre på natta uten nattamming og hat bedre appetitt på dagtid. Jeg sover ikke på samme rom som baby, og det løste alt. Anonymkode: fce87...11c
Rosalinda Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 Avokado, det metter jo mye og er veldig sunt. Forøvrig er det ikke sikkert baby sover lengre etter oppstart med fast føde. Mange kan får litt trøblete fordøyelse. Søvnen blir ofte litt bedre rundt 6 mnd alder for så å bli verre igjen rundt 8 mnd. Det går seg til. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2019 #4 Skrevet 19. desember 2019 Opplever du at barnet aktivt spytter ut igjen eller er det mer at hun skyver maten ut med tungen? Barn som ammes vet ikke hvordan de skal bruke tungen til å spise annet enn morsmelk, så det er vanskelig for dem i starten. Fortsett å prøve. Og følg med på om barnet virker å like maten eller ikke. Anonymkode: 63916...257
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå